AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.210

Måste ni betala fraktkostnad för beställda delar från BMW?

Sida 1 av 2
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Sitter o funderar på om ni är "tvungna" att betala fraktkostnad på delar som köps från BMW återförsäljare?

Har själv råkat ut för det ett par ggr och visserligen så är det ju inga stora extrakostnader men jag tycker nog att BMW borde kunna klara sig utan det påslaget när delarna ändå kostar en del..

Reservdelskillen sa att om jag inte betalar det så tar min beställning en vecka ca(hade naturligtvis inga delar "på hyllan")...Annars med fraktkostnad så skulle jag få delarna i nästa dag..

Undrar bara pga nyfikenhet :)

Mvh Janne.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
BMW står för frakten vid veckoorder det är korrekt men jag har aldrig någonsin betalt nån frakt hos BMW Sthlm el Borgs Bil då jag b eställt grejor.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Nej, betalar aldrig fraktkostnad oavsett om frakten tar en vecka eller en dag.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Jag har nog aldrig fått vänta mer än 48h på saker jag beställt från Bmw. Och ALDRIG har jag fått betala frakt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...Verkar som om det är mera sällsynt att man måste betala frakt m.a.o.

Tack för svaren hitintills..

Mvh Janne.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Har heller aldrig behövt betala frakt på beställda delar.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Inte jag heller. Har som för mig att det kommer 2lastbilar med reservdelar osv i veckan till bmw i luleå iaf (alltså fasta veckodagar), men jag kan ha fel
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kanske ska förtydliga lite att det är via flyget de tar prylarna och begärde då fraktkostnad på detta pga att jag ville ha dessa prylar tidigare än "veckoleverans"...helst.

Annars skulle, som jag skrev tidigare, leveransen tagit till efter helgen och då utan fraktkostnad överhuvudtaget..

Flyg är väl ingen normal fraktväg skulle jag kunna tänka mig...Men ändå lite "sniket" måste jag nog tillstå.

Handlade om hela 37kr i påslag för flygfrakten ;)))
Kanske ingenting att "skriva hem om", men jag ser ju att 100% av er andra inte betalar någon frakt "what so ever" :)

KAN ju ha att göra med att jag begärde(eller önskade) leverans tidigare än det "normala".

Mvh Janne.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Jag betalar alltid frakt till min BMW Åf som jag beställer grejjor från. Min Åf beställer från generalagenten i Solna via flyg och sedan skickas delarna från min BMW Åf via bussgods där jag betalar för den frakten via faktura.

///Foppa
Mi
289
MickeM
2002-73
BMW i Solna har alltid stått för frakten när jag handlat. Man får till och med rabatt på delar som de inte har i lager, men då får man betala i förskott. Rabatten är iofs bara 3% men ändå. Många bäckar små.... =)

//Micke

Min sida
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Har aldrig betalat frakten! Även om grejorna inte funnits i landet!

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag har aldrig betalat någon frakt heller...

___
Vagnparken: Länk
Har aldrig behövt betala fraktostnad hos Förenade Bil, oavsett varifrån delarna har beställts.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Har aldrig behövt betala nån fraktkostnad när jag beställt grejer.

Keep Your Distance!
Är det någon som har beställt delar via hemsidan (BMW stockholm)? Jag gjorde en sån beställning för 2-3 veckor sen, mest för att prova, men har inte hört något sen dess. Jag ringde till och med för att kolla och då fick jag reda på att internetbeställningnar kunde ta ett tag.

Mvh Johan
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag har heller aldrig betalt något i Göteborg eller Malmö, men jag antar de har dagliga leveranser från centrallagret i Malmö hamn.

Man kanske ska se frakttillägget som en möjlighet att köpa till en service på mindre orter, annars hade man fått vänta flera dagar på sina saker.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Aldrig på Autowåx i Karlstad. Snabbt går det också, grejerna är nästan alltid framme nästa arbetsdag.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Erik>>>He,he...ja,så kanske man ska se det :)

Nåja,Umeå är ju ingen "liten by" direkt...Trots att det ligger i "Norrland" :))

Mvh Janne.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Har aldrig behövt betala frakt hos Bilcentralen i segeltorp,Stockholm.
Däremot fick jag vänta på chromdetaljer till min stötfångare i över ett 1/2 år.

MVH Patrik
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Aldrig vare sig om delarna har hämtats från centralager här i landet eller om det kommer från Tyskland (oavsätt om det är från std sortimentet, motorsport delar eller mobiletradition)
Därimot så händer det då och då att dom sjunger för mig i telefonen när jag ringer och beställer delar....;)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok,min lilla tolkning av detta blir att jag verkar fortfarande vara snudd på den enda som betalat frakt av alla de som "orkat svara" i denna tråd..

Spelar kanske ingen roll,men nog tycker jag att "bara för att man snusar o kör gamla BMW's" ;) så ska man inte behöva betala frakt på sådant som beställs från en BMW återförsäljare på plats..

Verkar dock som att "min" återförsäljare fått "ny policy" vad gäller detta..Visserligen så har väl varje enskild återförsäljare rätt att göra "hur de vill" men sniknare än så här tycker jag ändå inte att det ska behöva bli :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.