|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tror dig! :-) |
|
|
Skall spjället öppnas av vacum från insuget då? iom att det är stängt vid avstängd motor. Om det skall stängas av vacum måste man ha ett väldigt tätt system, å då är det nog det som är felet på min bla. (Såg en 330 parkerad bredvid mig när jag gick hem från jobbet idag som oxå hade öppet spjäll) /chni |
|
|
Tackar för info wendtan. Jag antar att eftersom jag kan skjuta in en skruvmejsel till spjället och skicka till den med gummiklubba utan att det rör sig en mm, då har det nog satt sig va?:-) Vet du föresten om det går att komma åt med mindre än att man sliter ner hela burken? Då blir det väl såklart att slita ner hela kofångaren i stället? :-P Ja ja, då var denna helgen räddad... alltid är det nått, som flickan sa:-P |
|
|
Hehe, ja du kan nog eventuellt räkna med att de har satt sig då ja :) Bakre dämparen sitter upphängd i 2 st gummi delar 20-30 cm in men du kommer inte komma åt särskilt bra utan att lossa ända fram till mitteldämparen. De är faktiskt enklare att plocka av hela bakre kofångaren. Jag har en hel hop med bilder som jag tog i samband med eftermontering av mitt m-sportpaket. Jag kommer inte ihåg på rak arm var fästpunkterna sitter. Men de tog max 15 minuter att plocka av den. Jag kan rota i fotoarkivet ikväll om du vill. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Heli: Jag skulle sprejja i lite 5-56 eller liknande från ovansidan in i mojängen som styr spjället, där slangen sitter. Med lite tur släpper det efter lite knackande senare och du slipper riva ner en massa. Borde vara rost (kanske rostfri?) eller ngt annat klägg som satt den. Spjället skall föresten vara öppet vid avstängd motor då jag var förbi BMW och leta ny bil. Kollade på en handfull 330 som hade öppet spjäll & ingen hade motorn igång. Låter deesutom logiskt då det är vacum som drar spjället. /chni |
|
|
Tjo! Jag hade redan dränkt den i 5-56 i lördags när jag försökte banka loss den,och det gjorde nog nytta. Med nya friska tag så fick jag äntligen lös skiten idag. Det blev viss skillnad i ljudet kan man säga.. En del sot hade samlats på baksidan med, så fort ut med bilen ur farsgubbens garage innan han fick ny färg på väggar och golv:-P Mitt spjäll står nu öppet då låsblecket saknas till armen som skall reglera det. Det får stå så tills jag har ork att riva i skiten, låter ju Gôtt, ju:-) Först hördes det ingen skillnad direkt, men efter att den fått andats ut ordentligt en stund på motorvägen, så morrar den riktigt hemtrevligt nu. Tusen tack för tipsen, ni bevisar att det som inte finns att vetenskapa om på Autopower, är inte värt att veta heller:-) /Heli- med nytt ljud i två pipor! |
|
| På vissa bilar finns ju spjäll som är stängda vid läga varv för att få högre mottryck i avgassystemet och mer vrid och öppnar vid gaspådrag för att få fullt flöde. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.