|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Rör det sig bara om 5-6000:- så är det inte så mycket att tveka på, frågan är om det räcker? Hur som helst, hoppas att du snart har bilen på vägen igen. Snart kommer solen och värmen...:) Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
måste väl va bättre att woxtune renoverar upp hela motorn?? Som du sa var du ju jättenöjd vid bilköpet att du fick en nyrenoverad motor. Hellre det än en begagnad från en krockad bil som man inte vet ett skit om skick på lager,vanos osv. för det är ju vad du kommer få. Skulle dom göra ett dåligt jobb igen så får dom ju göra om det åter igen. Därför tror jag inte dom kommer slarva. Om du väljer ditt alternativ så köper du ju grisen i säcken ytterligare en gång och får betala ännu mera. Tycker du betalt tillräckligt för den M3:an ;) Lycka till |
|
|
Skulle Rigo renoverat motorn vill han ha i ny vev/stakar/lager mm. Woxtune ville slipa om veven mm. Det går jag ej med på pga jag vill ha endast nytt innehåll om de ska pillas i den gamla. dessutom mår ingen motor bra av att skruvas isär titt som tätt! Jag kommer inte ta emot vilken motor som helst det kan jag garantera. Den kommer givetvis noggrant kollas och all fakta ang service mm är inga problem att hitta. Den kommer ju inte handlas in av nån skrothandlare precis! Visst är en M3 motor i regel hårt körd, men livet är full av chansningar och jag brukar välja det alternativ som känns bäst för mig. vilket jag även kommer göra denna gång. Pratade även med LJ bil och de läser denna tråd också pga att jag länkade den till dom. de kunde inte begripa vem du va.. Skulle vara intressant att höra vilken verkstad du hörde motorn i. Jag tror absolut inte woxtune gör om samma misstag igen! Men om nu motorn skulle gå sönder igen efter 6 månader så är det inte säkert att jag har rätt till ersättning... Dessutom vet jag inte nåt ang min nuvarande vanos heller.. den har ju som sagt vart utan olja som du sa så det finns inget som talar för att den skulle va i toppskick för att den i nuvarande läge fungerar klanderfritt. problem kan komma snabbt vilket jag märkte med motorn! Jag har självklart förståelse för att mitt agerande ang detta kan tyckas dumt för andra. Men som sagt så är det slutgiltiga valet upp till en själv och man ska göra det som känns bäst för en själv. Samma sak när du köper bil. Känns inte bilen rätt så köper man ju den inte, bara för att andra kanske gillar den... Men jag är tacksam för era tips mm! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Du ska inte ge dig fasen på att dom kommer stå för motorbytet bara för att dom är skyldiga till det enligt lag. Jag hade ett liknande ärende gällande en mitsubishi galant som ajg köpte av Bilhallen i Köping AB. Hydraullyftarna på den var helslut och det edde till att jag var tvungen att byta dem för 13.000kr. Felet fanns vid leverans av bilen och bilhallen var enligt lag skyldiga att stå för bytet. De hänvisade istället till Allmäna reklamationsnämnden, varvid jag lämnade in ett ärende där. Ett halvår senare hade ARN beslutat att Bilhallen i Köpins kulle ersätta mig om 13.500Kr för utlägg jag haft på bilen i samband med köpet. En månad senare går Bilhallen i Köping i konkurs.....Jag kontaktar Bilhallen och de hänvisar nu istället till att väcka en talan i domstol (vilket skulel ta ytterligare ett årungefär). En månad senare går Bilhallen i Köping i konkurs, och några pengar lär jag aldrig få se... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.