AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.584

Chippa 520i ?

Sida 4 av 4
al
499
alaska1
118dA-13
Dislar med turbo verkar vara otroligt enkla att öka effekten på! Man bara undrar varför inte biltillverkarna använder sig av en del av möjligheterna!

Har själv för ca 6 år sedan tryckt i en box i en VW och hu vad den bilen gick! Det blev ett sånt bottendrag så det var ...... körde dessutom så 5000 mil!

Vad gäller storlek på företag som säljer chipps så är det ganska dumt att köpa från lilla firman utan ordentlig dokumentation! Den lilla firman har ju lite information för att den har små resurser och det gäller ju även utveckling som det blir sämre med resurser för!

Så - ska man testa chipps så ska man testa en stor säker leverantörs prylar som har resurser för utveckling i bromsbänk och på väg och inte ett litet företags prylar där utvecklingen har sämre ekonomiska förutsättningar!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
alaska1
Menar du att Qvarnis är en lögnare som livnär sig på andras misstag, och/eller att J.W är inkompetent?

al
499
alaska1
118dA-13
Är du inte ute och cyklar nu?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
alaska:

Nu är det ju inte itsfun.nu som utvecklar chipen, det är JWR. Men visst har du rätt i att en stor firma har mer pengar för utveckligt. Inget snack om det. Men trots att itsfun.nu är en liten firma med förhållandevis små medel så har de bromspapper på vissa bilar som visar att det verkligen fungerar. För mig räcker det. Jag behöver inte ha vridkurvor och annat...

al
499
alaska1
118dA-13
Det finns de som köper en Citroen och tycker det är världens häftigaste bil! Jag tror de flesta här på forumet har svårt att hålla med dem!

Skulle jag chippa så blir det med någon av de stora grabbarnas chipps, de har helt andra resurser och möjligheter än de mindre företagen! Görs chippet fel så riskerar man inte bara pengarna för chippet utan också motorn!

Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Kan du inte bara svara på frågan?
Om man nu sitter och skriver att chipningar av sugmotorer bara är bluff och båg, och att Qvarnis säljer JWs sockerpiller, så borde man ju logiskt sett påstå att personerna i fråga är lögnare som tjänar pengar på andras misstag. Eller hur?!

Och dessutom så är det inte automatiskt bättre att köpa en stor kedjas produkter än en persons verksamhet. Handlar inte alltid om ekonomi, utan även om brinnande intresse.

Våga Vägra Chiphatet! =)

al
499
alaska1
118dA-13
Att påstå att andra sagt det ena eller det andra är förtal

Tror nog att jag tar en printscreen på det inlägget
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
alaska:

Förut handlade diskussionen om huruvida det fungerade eller ej. Nu har du vänt diskussionen till en antiQvarnis kampanj!

Du tycker att sugmotorchip är skit. Jag tycker att det e skitbra. That´s it... Vi kommer aldrig att kunna motbevisa varandra eftersom vi har så olika inställning. Jag tycker vi släpper det nu.
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
alaska1: Du har onekligen ett brinnande intresse för trimchip eftersom du är på och skriver i varenda chiptråd som dyker upp. Visserligen samma saker som återkommer men du har ju onekligen ett engagemang. Varför inte utveckla ditt intresse och sätta dig in i hur elektronisk motorstyrning fungerar, vilka variabler som finns och hur systemet är uppbyggt och därigenom få en djupare förståelse för det du sitter och skriver om i alla dessa trådar.

När du nu utalar dig om att det är dumt att köpa från den lilla firman så har du inte mycket belägg för dina påståenden. Du vet ju inte vilken kunskap de olika företagen besitter och vilken kunskap som krävs för att optimera en motor. Vi kan ju göra en jämförelse inom datorernas och elektronikens värld t ex. Ta Microsoft som har hur mycket pengar som helst och i princip obegränsat med resurser kan tyckas. Borde dom då inte ha den bästa produkten? Säker på alla sätt och vis och det mest ultimata? Ständigt hittas det nya säkerhetshål i deras programvara, oftast upptäcks dessa av människor med små resurser men med en stor kunskap. Det finns andra operativsystem och program som utvecklas av människor som har långt ifrån MS resurser och ändå klassas dessa ofta som säkrare och bättre.

Är du verkligen så säker på att störst är bäst när det gäller optimering av motorstyrning?
alaska hur kan du sitta och säga att bilen bara behöver vridet .. vrid utan effekt är inte värt ett skit. btw så vill jag någon gång höra dig säga att det går att chippa även bmw´s sugmotorer och få effekt av det.. för det ha rgjorts. och det har bevisats..

förstår inte varför när jag skall läsa en tråd om chippning måste lyssna på ditt jävla inskränkta ointeligenta skitsnack.,

sorry. vart lite ot detta.. men jag skulle nog byttat motor.. även om chip funkar så är det nog för lite effekt för dig ..
alaska1:

Vi ångrar inte att vi bromsade bilen och la ut den på nätet, vi ångrar att vi inte förstod att det fanns über alles messerschmitt tangentbordsryttare som skulle misstänkliggöra oss in absurdum. Vi skulle självklart ha ordnat med vittnen, filmdokumentation mm mm. Fö håller vi på att uppdaterar effektkurvor mm.
Bo
57
Borgne
520i-88
520i-88
740ia-93
Nu får det för f-n vara nog med påhopp på allt å allting, det enda jag ville veta var om det gick å chippa en 520i -88 å därefter har jag fått mitt svar, jag går in å ska titta om det står nått intr men det gör det inte längre så jag säger till er alla som sitter å snackar skit SLUTA FÖR F-N I H-E öppna en egen tråd där ni kan snacka skit,
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Borgne
Förlåt att jag hjälpte till att sabotera din tråd, men jag blir så trött på en del som hela tiden kommer med "förtal" och sedan försöker slingra sig ur det.

Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
alaska1
Du skrev följande:
"Inget ont om chipsgubbarna försöker hjälpa oss som vill ha lite mer fräs i motorn men sockerpiller för 2500 kr, nej det är dålig affär!"
Vilket jag tolkar som att du verkligen påstår att chip är sockerpiller.
Att ta upp förtal när du själv "spottat" på flera personer och deras verksamhet, är komiskt. =)

Bo
57
Borgne
520i-88
520i-88
740ia-93
Om alla skrev om sin erfarenhet utan att snacka skit så vore allt frid å fröjd, ursäkter är nått alla gillar, det bara bevisar att man är karl nog att stå för det man gjort, HÄRMED AVSLUTAR JAG DENNA TRÅD...........................
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.