|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ett schema går alltid att fixa, om inte annat så får man som vanligt ta till lite reversed engineering och rita av. Värre blir det med programmet i enchipsprocessorn...) Ser ut att vara en Atmel i denna, maskprogramerad och skyddsbitar satta, givetvis. Det man gör är att "lura" bilen på k-bussen till att bortse från att systemet indikerar "bil i rörelse". Och nu kommer moralkakan: Självklart är det för barnen i baksätet som TV skall användas, inte för att ha bild på skärmen fram och impa på kompis/flickvän/kön vid korvmojjen? Eller? Personligen vill jag inte samsas med bilister i trafiken som har Djurgården-AIK (eller nåt motsvarande) på skärmen i kupén. Slut på moralkakan.. FP |
|
|
Kan man inte programmera den så att inga Stockholmsderbyn släpps igenom;) ___ //Ulf |
|
|
Själklart, man sätter bara adress 03EF till 7A i programmet i processorn så är den saken ur världen.. FP |
|
| Vill också ta bort spärren i min bil , det finns en DVD spelare i Bagageluckan , kan den läsa DVD skivor så man kan titta på DVD i bilen ? för igentligen vill jag kunna titta på DVD skivor i bilen men jag antar att jag måste ta bort TV spärren för det iallafall | |
|
Du får skilja på naviläsare som tar kartor i DVD-format och DVD-spelare som kan köra filmer. För att se på film så behöver du en separat DVD-spelare. Oavsett om du vill se på TV när bilen rullar eller kopplar in en DVD-spelare för att titta på naviskärmen så behöver du ta bort TV-spärren med t ex en sådan Länk Finns även mer avancerade moduler om man vill bygga in mer prylar som backkamera, etc... ___ //Ulf |
|
|
Tack för länken ska skicka iväg en mail till han , angående DVD spelaren va mest för att på min förra MB så satte man in NAVI skivan precis vid navin och det finns en spelare bakom min Navi också som jag trodde va för NAVI skiva igentligen därför fick tänkte jag att den som står DVD på i bagageluckan kunde man stoppa in DVD skivor i o titta på. men om ja köper den där Kabeln som du länkade till då försvinner min TV spärr utan att skada Navi/Färddatorn ? behöver jag köpa en separat DVD spelare sen för att kunna titta på DVD också ? |
|
| Om ni har tips på nån ställe som kan fixa allt åt mig så vore jag tacksam också , i GBG/STHLM området med montering och all inköp | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.