AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
7.308

Någon som kan ta bort tv-spärr

Sida 1 av 3
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Försöker få tips om tv-spärren på E-39 pratade med en kille i Södertälje men tyvärr hittar jag ej hans meil Han verkade kunna det här med spärrar & sånt Kanske kan någon annan komma med tips!!???Har tittat i forumet & det verkar vara ett väl diskuterat ämne men jag tror vi måste ha lite uppdateringar
Mvh

Schnitzer
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det gäller samma idag som då:du måste på din årsmodell montera en box från t.ex: Länk
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Finns denna på ebay
Länk

/Pulare
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Lördag morgon & våren har kommet till Vedbände Gård hästarna solar sig redan & jag ska försöka få i hop bilen. Tack för hjälpen med spärren ,allt ska nog lösa sig till slut. Inte klockt hur man kan plocka isär en bil på en vecka men bara man inte har för bråttom, jag kommer nog behöva er hjälp lite senare i dag Tack så länge!!!!
Mvh

Schnitzer
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Nu är bilen ihopsatt, ska åka till Södertälje & ta bort spärren på tv-modulen i nästa vecka. Det funkar bra med DVD´n & Videon, väntar på¨backkameran, kablarna är redan dragna samt en kontakt som fejkar backen under färd. Bluetoothen HCB-700 Sony Ericsson sitter på plats & fungerar som den ska var dock tvungen att montera extern antenn på rutan d, det blev för mycket störningar i stereon.
Mvh

Schnitzer
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Tar dom bort spärren mjukvarumässigt så är risken att den kommer tillbaka efter t.ex spänningsfall , besök hos BMW-verkstad m,m , det är vad jag läst åtminstonde.
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Har undersökt saken med tv-spärren på mjukvaran & det vekar inte vara några problem om strömmen försvinner, så jag hoppas det går bra. Ska till killen på torsdag, om jag har tur kommer kameran jag ska ha i hästtransporten nästa vecka. Då får man veta om kopplingarna som Pularen & Olja hjälpt mig med fungerar som dom ska!!!??... Jag får väl hoppas hästarna sköter sig nu när man kan tjuvkika på dem under färd.
Mvh

Schnitzer
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du kan ju be dom som tar bort spärren att få någon slags skrivtlig garanti på att den inte skall försvinna , vad tar dom för jobbet?
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Hewi// Garanti ingår & det var inte så dyrt som jag trodde "tusen kronor", kanske är det dyrt men dom har lovat att det funkar. Sen är det ju avdragsgilt, ialla fall i mitt fall. Det dyraste blir Dieseln men å andra sidan är bilen som alla BMW-ägare vet en fröjd att köra. På hemvägen kan jag ju förhoppningsvis titta på Video eller en DVD film, säkert bra om inte "Gråben"kommer på mig!?..Bilkörning & film hör ju liksom ihop(skämt)
Mvh

Schnitzer
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Har själv köpt denna och den fungerar klockrent!!
Länk

//Jocke
pu
528
pulare
520 D F11 2014
// Jocke
Kan du inte ta och analysera vad det sitter för elektronik mellan kontaktstyckena. Kunde va bra och veta för då går det att fixa egna kablar utan att gynna en massa hemlighetsmakare som vill tjäna en massa stålar. Det är alltid roligare om man kan hjälpa varandra i ett forum.

/Pulare
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
tja toller! kan man be o få nummret till firman som tar bort spärren????vore riktigt bussigt... fn orkar inte hålla på o beställa massa kablar osv från ebay el andra länder delvis för att jag har inte internet kvar hemma så man får springa o låna här o där! tacksam för svar mvh 7an
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Jag ska bara lära mig att fixa en länk; det är svårt med datorer ni vet????!!! Min Tv-spärr är borta ialla fall det jck skittsnabbt & bra. Däremot så frågar jag, kan man få tyst på tanten i GPS´n. Hade varit skönt att slippa höra henne skrika, har försökt att sänka hennes volym men utan resultat.Jocke// ska fixa numeret till dig
Mvh

Schnitzer
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Så nu är det handlat en från denna länk. Får ta och kolla den själv om det är något man kan tillverka på egen hand. € 75 med frakt blev det på ebay.

Länk

/Pulare
pu
528
pulare
520 D F11 2014
/// Jocke

Hur lång tid tog det innan du fick dina prylar du köpte från cartuning på Ebay

/Pulare
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
tja toller!

fick du tag på nummret? suger med spärrrrr:)
Visa användare
117
toller
530d touring -02
0736272622

Schnitzer
le
224
leifeugen
540IA -02
Där syns inte mk3 så hur skall man göra med den?
le
224
leifeugen
540IA -02
Såg fel sorry ,funktionerar allt när man lägger digiboxen dit också?Betalningen tycks inte acceptera VISA PAY PAL DÄR har jag inte tillräckligt med pengar.
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
toller!

tackar o bockar
Visa användare
117
toller
530d touring -02
7an//
Spärren är borta & tv´n fungerar numera som ett aqvarium med hjälp av en enkel Dvd-film, många komentarer blir det kan jag låva!!!?
Ring Kalle så fixar han spärren åt dig!
Mvh

Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.