|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Var precis och hämtade paketet från ebay köpet av tvfree kabeln och har monterat det. Fungerar kanon. Väntar fortfarande på backkameran. /Pulare |
|
| Pulare: När öppnar du den för att se vad som sitter i då? | |
|
Den var bra inkapslad så jag får ta det när jag får backkameran och ska dit och rota igen, ville bara testa först så den fungerade. Återkommer senare om jag blir klokare på vad jag hittar om jag nu får itu plasthöljet där hemlisen finns. /Pulare |
|
| Spännande! | |
|
///Toller eller //Jocke Hur funkar din Tv mottagning när du kör. Har du en ostadig bild typ vilja rulla eller den är helt stilla och brusig. /Pulare |
|
|
Taskig bild faktiskt!!! Går det att göra något åt det? Om man skaffar digital-motagare måste man då ha kort i den & vad händer om man åker mellan städer osv.... mvh Schnitzer |
|
|
Samma som för mej med andra ord. Digital mottagare har ju en kanonbild ända tills signalen är för dålig då försvinner bilden. Behövs ej kort för dom fria kanalerna SVT 1 SVT2 SVT4 och barnkanalen. Det tråkiga med dom digitala är att man måste uppdatera dom om man åker bort från en redan insökt sändare. Tar en ca 2 minuter på dom nyare mottagarna. /Pulare |
|
|
Pulare//Men den nöten måste gå att knäcka!!! Ska prata med ett snille i morgon, hör av mig oavsett resultat. Mvh Schnitzer |
|
|
Ni som har meckat lite på Touringen, hur får man bort golvbiten som täcker utrymmet där tvmottagaren sitter? Tänkte det är bättre att fråga innan man börjar skruva bort saker i onödan... Har köpt en sk TV-FREE-adapter på eBay som jag tänkte koppla in. ___ //Ulf |
|
|
Fäll ryggstöden och där under på golvet har du två skruvar den tredje sitter vid reservhjuls baljan så lyft bort insatsen ovanför reservhjulet så ser du den. Sen ser du videomodulen och det är den blå kontakten du ska lossa och koppla in tv free kabeln imellan. Tryck in spärren på kontakten och för armen på den åt sidan så är den lös. Lycka till /Pulare |
|
|
Tack för det pulare! Då var det de skruvar jag hittade när jag tittade tidigare i dag. ___ //Ulf |
|
|
pulare: verkar som det skiljer i våra bilar. Skruven vid reservhjulsbaljan var densamma men några skruvar på golvet bakom ryggstöden hittade jag inte. Fick istället skruva bort lastöglorna som det sitter en på var sida precis bakom ryggstödet. För att komma åt skruvarna som dessa sitter fast med så fick man först pilla bort en täckbricka i plast. Inkopplingen av den nya kabeln var snabbt gjort och den funkade utmärkt. ___ //Ulf |
|
|
Jag har ett lastgolv som är utdragbart i min det kan vara det som är skillnaden mellan våra bilar och jag har inga lastöglor på min heller. /Pulare |
|
|
Där har vi svaret... ___ //Ulf |
|
|
// Ulf Var hittade du kablen till backljuset. Behövde du gå hela vägen ut i bakluckan eller ligger där något skarvstycke uppe i innertaket, det syns inga kablar som går uppåt i dom bakre stolparn från bakljusen mer än dom till telefon och tv antennerna. /Pulare |
|
|
Pulare: min kabel är bara en enkel som gör att TV'n går att se på under färd så det var ju bara att koppla på de befintliga blåa kontakterna på TV-modulen. ___ //Ulf |
|
|
// Ulf Visst ja det var ju inte du som monterade en backkamera. Jag var för snabb att fråga. Taskigt med detta forum är att man inte kan gå in och redigera sina inlägg och svar. /Pulare |
|
|
Pulare// Har du fått upp plast höljet på din TV-free kabel än eller? Är nyfiken om det är något man kan göra själv? Nån som vet eller sett på nåt annat forum? |
|
|
Så här ser det ut under plasthöljet. Det är nog inget man fixar själv en massa ytmonterade prylar en kristall och en IC krets döljs bakom kristallen. Länk /Pulare |
|
|
Ok, jo det kanske inte är så lätt då, skulle haft ett schema på det så hade det ju kanske gått, men det är väl inte så lätt att få tag på. Tack iallafall, får nog bli att köpa en adapter då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.