AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.176

Varför ringer bara folk som inte

Sida 2 av 2
///M ax
Det jävligaste jag tycker, är när folk ringer och prutar innan dom ens sett bilen... Fattar liksom inte varför... Samma sak gäller såkallade "bilförmedlare"...
Dom ringer och säger att dom driver en firma som förmedlar bilar och vill att man ska skriva "juridiskt bindande avtal" och att jag sedan ska få en handpenning och lämna ifrån mig regbeviset... Frågar man sedan efter deras firmas organisationsnummer blir dom ganska spaka.. Eller om man påstår att man vill ha sin advokat med när man skriver det juridiskt bindande avtalet så brukar dom lägga på... Tror folk att man är efterbliven och hur lättlurad som helst eller??
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
///M ax:
En sån pärla råkade jag ut för utanför en bilhandlare en gång.
"du får 10000:- nu och resten inom en vecka, Vi skriver bilen på mig"
Jag frågade efter hans telefon nr men... "Nej nej! Jag ringer dig"

fyrhjulsdrift är roligast!
///Max,

att man prutar på telefon är inget konstigt alls tycker jag. Ofta är situationen den att man ska åka långt och vill veta om det är lönt med resan. Är inte priset från början det man kan tänka sig att betala måste man förvissa sig om att säljaren kan gå med på ett pris som man själv kan acceptera, har svårt att förstå varför du tycker det är konstigt.

Håller med dig om dessa "bilförmedlare"...de ska man inte ha med att göra alls.

/Simon
///M ax
Jag menar inte folk som frågar nåt i stil med"går det att göra nåt åt priset" Jag menade folk som ringer på en bil och bestämt sig för att försöka pruta typ 20-25k... INNAN dom ens sett på bilen..... Om man tittar på en bil och tycker att den inte är värd mer än en viss summa så är det helt ok att pruta skamligt.. men inte innan man tittat på den...
Sorry om jag skrev otydligt innan!!
//Max,

håller med dig gällande det, fick 30-40 samtal i höstas på min bil i den stilen, begärde 129', lägt i europa så vitt jag kunde bedöma...ändå skulle en del ha den för 90' och mer eller mindre ringde och skrek att det var vad den var värd. Gemensamt för dessa är att de har "skyddat nummer" och är otrevliga och inte bryr sig om bilen alls.

/Simon
Ja, det e fruktansvärt irriterande, annonserar ut min snöskoter nu. Då ringer do å ska byta mot mersor, datorer å allt jävulskap. Sen har dom inte mer än 20 000 å lägga ut på den....-DEN KOSTAR JU 34 000 halvskriker jag, fan irriterande, tror dom att dom kan pruta 14 000 spänn. Förresten ingen som vill köpa ett litet energiknippe på +130hk?

-ridern-

525i 1990 24V
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Själv lade jag ut min compact för 144' i höstas. Buden varierade ända från 95' - 134'
Någon frågade om jag ville byta mot två 525 -89...

Man lär sig läxan iaf; Var hård i tonen när man uttrycker sig "Inga pengar - Inga samtal"

/Kjell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.