|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
-:BeeMWe:- |
har pengar när man annonserar ut bilen? Av de 3 som vill köpa bilen så har 2 st inga pengar, varför höra av sig över huvudtaget då? |
| Det vet jag inte.... | |
|
Jobbigt när det är så, men jag skulle gissa på att det är för att de önskar att de hade kunnat köpa den och iallafall vill "vara spekulanter" en liten stund... Det finns många märkliga existenser på en jord som denna... |
|
|
Har också råkat ut för samma grej. Det är bara folk som inte har något annat att göra än att ringa och låsas vara intresserade! Och så är det nog som Osprey säger att dom önskar att dom kan köpa den. www.bmw528.dot.nu www.audiGT.dot.nu |
|
|
En annan fråga är varför det ringer massor när man annonserar ut en bil som vill betala typ 30-40% under begärt pris som är lågt från början, går inte det vill de byta med en omega taxi med 34000 mil för ett horribelt pris....finns det något filter på telefonen mot sådana? Nästa gång blir det bara email som första kontakt..... /Simon |
|
Har kanske förklaring på min egen fråga, säljer en aningens "kebabstylad" bil som det kallas som brukar gå hem i de yngre åldrarna. De är kända för att inte ha så mycket pengar... När jag köpte den(17½ år gammal) tyckte jag den var skitcool. Förut lät sportavgassystemet coolt, nu använder jag det bara för att skrämma fotgängare som tror sig ha rätt att göra allt. simon_en jag brukar sätta POK priser, det fungerar. |
|
ehh... -:BeeMWE:- de kanske beror på att din bil e skit dyr... /Jonas |
|
Man får vad man betalar för... |
|
de va inte meningen å låta för elak... men, skulle inte tro att du får ut mer än 25 för den bilen... kanske 27-28 med en massa tur. 320= slö OCH törstig... hua /Jonas |
|
Har redan en köpare på 35 så... |
|
BeeMWee, jag brukar också sätta POKpriser....har inte fungerat....:-( /Simon |
|
|
sälj för 35... |
|
|
Sålde min första BMW till en som jag inte trodde var intresserad.... han sa "jo... jag hör väl av mig sen då jag pratat med banken". Jovisst tänkte jag och tänkte inte mer på den köparen. 1½ vecka senare ringer han och säger att han skall komma och hämta den. Av det lärde jag mig att även de utan pengar kan köpa bil, är man riktigt sugen så löser sig det mesta. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Yamaha WHY Scooter -99 (4sale) |
|
|
-:BeeMWe:-? hade du inte en köpare på 35....? konstigt att du säljer den för 32 nu då? /Jonas |
|
Han fick så kallade "ekonomiska problem", brukar va så med studenter. |
518i slow mobil |
Vart finns din annons, kolla bara på kul..... Gasen i botten, mätarn i toppen BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
| Låter man spekulanten pruta lite tror de att de har gjort en jätte bra affär. Jag sätter alltid priset ca 10% över vad jag vill ha. POK skrämmer bort en del, många tycker att halva nöjet är att pruta. | |
518: Länk Jocke_999: Det kan vara så men sen finns d de som prutar ned till halva priset, slipper jag dem utan får de som är beredd att betala det jag vill ha så spar jag lite tid :) |
netsix |
Dom som prutar tokmycket skiter oftast i att det står pok, dom ringer och prutar ändå. Jag personligen väljer bort den som står pok om det är 2 identiska bilar. Likadant med såna annonser där det står "säljes pga utlandsflytt", väldans många som flyttar utomlands :). /netsix |
|
Det där med "generellt prutande" (oavsett vilkenbil det är och vad den egentligen är värd) är ett sabla otyg. Man blir så trött när man FÖRSÖKER uppträda på ett ärligt och reko sätt (jag tror det lönar sig i längden) mot en tilltänkt köpare och personen likt förbaskat ska pruta så han/hon nästan spricker. Jag blir så förbannad att jag tänker "den här snåla f-n som inte har någon känsla för vad bilen egentligen är värd kommer aldrig att kunna ta hand om min pärla" och det har hänt att jag bar har sag "då skiter vi i det" och oavsett vad köparen har sagt därefter tagit min bil och åkt. Har man en fin och ärlig bil som man tycker om (det finns inte många helt reko bilar) så går prut bort! När "skithandlarna" ringer och ska köpa bilen för halva (elelr mindre) värdet brukar jag säga åt dem att vänta en sekund och lägga luren på bordet tills de inser att ingen kommer att komma tillbaks och prata med dem. Dumt, javisst, men man jiddrar inte skit om mina bilar.. det är ju som att säga att ens grabb är en snorunge eller att frugan är ful!! No good!! Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_" :P :P :P Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Netsix, jag märkte av det som du skrev att de "hobbyhandlarna" ser det som en prutsignal att priset är lågt trots att man skriver prutat och klart. Själv brukar jag lyckas undvika konflikter för det mesta....är inte så lätt eftersom många av dessa är mycket otrevliga. Jag brukar önska dem lycka till i sitt sökande efter just en sådan bil som jag har, ganska avväpnande då de i de flesta fall är mer intresserade av att få tag i en billig bil än just en bil av min modell. Ett beteende som en riktig bilhandlare ska ha såklart, däremot kan man ju undra när dessa "privatpersoner" ringer. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.