|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
k1mzo jag kan komma på minst 4 andra bilaffärer du har gjort som har varit minst lika dåliga =) enda bra du gjort är min saab och 525an |
|
| Köpte en 520 -88 Men 25000mil på mätaren. Han inte ens köra en hel tank, innan skiten kokade och toppen sprack! Köptes för 15k såldes en vecka senare för 6k! Bilen var svensksåld och hade en ägare mellan 88 och 2003 full servicebok, bla bla! Blev en mazda och en opel efter det men nu är man tillbaka igen! hehe! | |
|
1. Toyota Starlet (första bilen) Det här var hösten -97 och jag ville verkligen ha en bil... =) Pappa och jag tittade på en fin fast alldeles för dyr Starlet (23.000:-), sen åkte jag själv (Big Mistake!) på en annan för 15´ och den var så fin och vit! När jag sen åker och tankar den efter köpet så säger en på macken: "vad fin den är, är den nylackad?" I min enfald tror jag att det är bra, tills jag efter 2 veckor ser fler och fler bubblor resa sig... 5st. 2:or på besiktning: bränsletank läcker (ny exkl arbete 3000:-), rostiga fjädersäten bak, alltför fräckt rödfärgade baklyktor, rost i främre balk + golv... 2. Mitsubishi Galant Den här bilen var mitt förhoppningsvis sista riktigt dåliga köp... detta var försommaren -01 och jag ville ha en bil med fungerande AC, att bilen var lätt krockad vänster bak brydde jag mig inte om - priset var ju rätt... 11st. 2:or hade den, har förträngt alla fel... Måste tillägga att den bil som jag saknar mest är en Corolla GTI, fast den surriga lådan skulle jag byta ut till en vanlig med normal utväxling alla gånger om jag fick tag på en igen. 735:an borde jag ha behållt, ingen bil har varit så svårsåld. |
|
| Jag har alltså inget emot japanska bilar, det var därför jag skrev att Corollan var en "saknad" bil... =) | |
|
Den sämsta bil jag ägt var en volvo 240 -84. Köpte den för 5000 och den var då lite småvässad. Körde upp den på lyft och tyckte det såg bra ut under iaf. Körde med den i 2 veckor sen rasade maskinen. Bytte motor körde 10 minuter sen rasade den oxå!!! Tröttnade på bilen så den fick stå ett par månader sen bytt jag motor och sålde den till en kompis för 3500. Senrae visade det sig at golvet inte var så fräscht som jag trodde. Kompisen som köpt bilen hade knackat upp 3 hål på c:a 2 kvadrat decimeter vardera! Ärlig som man är så betalade jag iaf plåten som gick åt för att svetsa upp den. Allt som allt lade jag ut ca 8000 på bilen. |
|
|
Jag och brorsan va ute efter en vinterbil. Vi hade både entusiastbilar och inte så gamla. Vi ville ha en billig vinterbil helt enkelt. Efter att ha dissat en trimmad Volvo 240, som enligt säljaren var en riktig raket, hittade vi en Ford Fiesta i Tensta. Annonsen sålde sig själv kan man säga. =) Bilen va sänkt, dubbla vingar bak, vita alufälgar, sportratt, kromade låsknappar invändigt och tonade rutor!! Den ultimata brudmagneten tyckte vi och bestämde träff med säljaren på en mack i Tensta. =) Det var kväll, kolsvart och vi tyckte bilen såg fräsch ut. Luktade gott invändigt av 10 sorters Wunderbaums. Sen gav dessutom säljaren GARANTI på motor och vxl-låda på ett kuvert som låg i handskfacket. Vilken DEAL!! 6000 kr kostade bilen och kokade på vägen hem. Ett gäng tvåor på besiktingen efter att den övermålade silvertejpen slets bort av besiktingsmannen. "Det skulle suttit en tröskel här!" =) Bilen skrotades då vi insåg att vi skulle kunna köpa en helt ny bil för de pengarna som det skulle kosta att laga bilen. //Micke Min sida Länk |
|
|
Min sämsta bilaffär nånsin är nog min Peugeot 106. drivaxeln knakade, har bytt båda såg ut som något lagt en "racerbajs" i expansionskärlet så jag lämnade in den för byte av topplockspackning, hos några finska alkoholister, toppen vart bra men dom pajade tomgångsmotorn hitta en ny för 700 med framt och allt. sedan paja bränslepumpsrelät och sockeln till det m.m nu åkte den på spindelled, undar vad som händer här näst? Mitt bästa bilköp var min 740 turbo -85 Fick byta bromsskivor samt startmotor efter 2 år och ändå har vi kanat som en dåre i kurvorna varje dag rykt däck m.m la iofsig ner en massa på å få golvet fixat. Skulle inte tveka köpa en igen men då skall den vara galvad dvs en sen 88+ |
|
|
Den jag bmw jag har idag var väl lite väl överbetald men var ju riktigt sugen på den kombinationen med skinn och färg..betalade med import installation av dvd lcd osv för 1 år sedan 170´000:- ...i dags läget får man väl inte så mycket för den.. :-( ... Har också gjort en Extrem klantig och dum grej..hittade en m3 cab -02 på mobile..blev riktigt sugen på den ringde pratade med killen flera gånger sedan erbjöd han mig att han levererar den till mig det ville jag ju så klart..han ville ju dock ha en deposition i förväg som jag glatt betalade ut i min tro att jag skulle få en bil..vilket jag inte fick..jag blev hel lurad det kom ingen bil..och telenummer samt kontonummer är avslutat...ush vad klantig man blir förbannad bara man skriver om det igen... Men har faktiskt gjort bra affärer också :-) som man får väga upp med :-) ...tex min 328 cab köpte jag för 169´000 4900mil ägde den i 3 år sålde den för 165´000:- vid 8000mil...dock köpt fälgar + vita blinkers..utöver vanlig service osv.. ..tex min porsche gjorde jag också rätt bra affär med..köpte för 274´000..sålde den för 269´000:- körde den i 2,5 år... / martin Länk |
|
|
köpte en m5a 00 år 2003 efter tre veckor tog 6 polisbilar in mig för bilstöld satt i 24 timmar innan jag kunde förklara min del av historien. visade sig att m5an ja köpt var en dubblet ´med andra ord var bilen stulen fast jag köpte den av en bilfirma i sthlm sämre affär kan man inte ha gjort fick vänta på 300 000 i ett år innan jag fick mina penger |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Måste nog säga min Subaru SVX! Köpte den för 79k för ca 3 år sedan. Sedan dess har lådan fått renoverats för 30k, servopump samt vattenpump har fått bytas, senaste haveriet var remhjulet för drivning av generator samt servo lossnade. Bilen har jag brukat ca 800 mil sedan inköp, har lagt ned ca 85k i repkostnader samt service under 3 år, skulle jag sälja den idag ska jag vara glad om jag får 75k för den! |
|
Min sämsta affär är den 318 E30 jag har nu, såg bra ut i princip överallt förutom lacken, "garagelack tänkte jag" men nu när jag sitter här i garaget o slipar igenom 200 lager oliak färger för att nå alla små små rostfläckar som finns här å där så skulle jag nog väntat o köpt en dyrare med fin lack, däremot så var underede, motor + drivlina hur bra som helst :) så allt var ju inte skit :D riktiga män rattar bmw |
|
|
ok måste erkänna har sålt och köpt "gammelvrak" i många år.Men den värsta "affären var nog när jag,först lurade en tattare att byta bort sin ford granada 2,0 sedan 1982:a mot min sönderrostade och uppsvetsade/spaclade volvo 345 1985:a. forrden var som en dröm! servo,clås,alufälgar,man 5 vx!stereo Fet sänkt och tonade rutor (snyft).och det dumma i detta??? Jag bytte bort den mot en granada 1984 combi,bara för att den hade automat och 2,8 liters motor! fick för mej att den skulle va snabb!! Ha den rullade typ 2 dar innan växellådan slutade driva,hällde i olja,sen skar motorn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.