|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon kan ge mig tips var jag ska köpa dämpare till min ix, orginal på bmw kostar dom 3680:- styck, jag vill gärna hitta billigare. | |
|
Hej o välkommen! Om du ska ha fram så finns det att välja mellan ett o annat.... Länk Länk MVH Grabber |
|
|
Har varit på tapeten några gånger, med några "falsklarm". Slutar nog med BMW orginal denna gång med gissar jag. |
|
|
Möjligen ännu ett falsklarm, men detta verkar lovande Länk 10.1991 - 09.1995 Chassi för fordon utan elektronisk dämpningsreglering, Chassi för fordon utan M-teknik, till årsmodell 08.1992 , , Position framaxel Stötdämpartyp gas fjäderbensinsats |
|
|
Tyvärr stämmer inte deras (widik/bildelar.net) uppgifter; det är samma artikelnummer som för vanliga 525... Sachs har inte dämparna men kanske Boge har? Funderar på att importera från BMW i Tyskland - det borde bli något billigare... Mvh |
|
|
Inget här.... Länk |
|
|
Kan ju tillägga att Bilstein inte heller har dem... Har skickat ett mail till BMW i Hamburg, berättar vad de svarar. |
|
|
Fick svaret idag redan! Tyvärr var skillnaden minimal... Sehr geehrter Herr Jansson, vielen Dank für Ihre EMail. Die Preise für die Stossdämpfer lauten wie folgt 31 31 1 139 087 Stossdämpfer vorne links: EUR 337,56 31 31 1 139 088 Stossdämpfer vorne rechts: EUR 337,56 Gesamt: EUR 675,12 inkl. MwSt. Lieferzeit beträgt eine Woche. Teilenummer und Preise nur gültig, wenn das Fahrzeug kein Sportpaket hat, oder tiefer gelegt ist!!! Mit freundlichen Grüßen Meike Hübbe ------------------------------------------ BMW Niederlassung Hamburg Frau Meike Hübbe Aftersales Marketing Telefon: 040/55301-289 Fax: 040/55301-332 mail: meike.huebbe@bmw.de |
|
|
Tack så mycket för ditt tappra försök rob_t_j72 |
|
| Och sen fanns det inget annat än BMW original?! kan ju inte vara möjligt? | |
| De enda jag inte kontaktat är Boge, sen är det kört. | |
| jaha.. surt för oss IX ägare.. Ska se vad jag kan hitta som passar, men inte är original. | |
|
Hallå! Som ganska nybliven ägare till en 525 iXA, får jag kalla fötter när jag läser denna tråd. Är det den dystra sanningen, att det sitter en (två) specialdämpare på bilen? Eller 4st, även bak? Hur yttrar sig ev. fel förutom att man genom att gunga kan konstatera hur funktionen är? Kan jag läsa in mig någonstans på just det här? Tacksam för info. mvh/Gunnar |
|
|
Bak är inget problem (i alla fall inte utan nivåreglering). Boge liksom Sachs och Lemförder tillhör "ZF Trading GmbH" Länk |
|
|
Det är dämparna fram som är special pga drivaxlarna, bak är det vanliga dämpare om man inte har nivåreglering. Mvh |
|
| Men det måste ju finnas te.x Golf dämpare eller nåt, som går att mecka dit? Och sen bara en fjäder från 540. Kanske en idé eller? | |
|
Nu har jag kollat. Stötdämparexperten har dämpare!! Gula koni ställbara. Det behövs viss modifikation, men enl. dom ska det gå att montera dessa. Dom kostar 2000:- st. |
|
| Låter spännande, om någon testar hör gärna av dig efter montering och berätta vad "viss modifikation" innebar! | |
| Det ska jag göra. Priset stämmer iof inte riktigt. 2000:- är med rabatt. Gissar på kanske 2300:- eller nåt. | |
|
Detta blir högintressant!! Hur mycket måste man modda? Ska du beställa ett par? Mvh |
|
| Jag ska beställa, men just nu räcker inte pengarna, men efter nästa lön. Jag gissar på att det är från en framhjulsdriven bil, och att man måste kapa bort något fäste eller motsvarande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.