|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Lukeorun, dom var sjukt snygga... | |
| Nu blev det ju inte att jag köpte några fälgar, men faktiskt så kollade jag på dom där du köpte. Ser ju väldigt snyggt ut, men det passar ju bra med det där svart i dom på en svart bil hade nog in efunkat lika bra på min silver | |
| Jag kan iaf rekommendera Toyo T1-R till alla som inte ska köra frekvent på bana. Däcket känns tryggt, har bra grepp på torr vägbara och extremt bra på våt vägbana. Känner man för att ta en väng om i konbanan eller liknande är det inge problem heller. | |
|
Skall man vara riktig petig så borde man egentligen bara köpa "BMW Märkta" däck till sin pärla. Dessa däck kan ni skilja från vanliga däck om ni tittar på däcksidan och det finns en stjärna på den. Ni kan kolla på BMW's nya bilar i hallen dom har allesamt stjärnan på. Om ni fråga eran däckhandlare så kan han i dem flesta fall också beställa dem. Mvh Stephan |
|
|
badboy81: jag tror att dom fälgarna hade sett grymma ut på din silver bil också, jag säger bara att du måste köpa dom. Under sommaren har folk blivit tokiga på mina fälgar eftersom dom ser helt sjuka ut när bilen körs, det blir två nyanser (svart/silver) och man fattar inte vad det e man tittar. |
|
|
lukerun, Lite sent ute nu. Tanken var ju att jag skulle sälja min sommardäck som jag fick som då var oanvända och sen köpa nå liknade du hade. Men nu har ju jag kört lite på dom och sen var det ju lite hur fan man gör med reservdäck när man har punkteringsfria eller vad dom nu heter. MEn jag har lärt mig hur viktiga fälgarna är för bilens utsenede. Nästan kommer ha minst 17tummare iaf |
|
|
Finns det någon "medelväg" att gå vad gäller bredd på fälgar och däck så att man kan ha fyra identiska 18"-hjul och på så vis kunna skifta som man önskar på bilen? 205 och 225 har jag förstått används men då tycker nån att 205 är för smalt bak och att 225 är för brett fram. Kan 215 vara en lämplig kompromiss? Ska det vara olika ET på fälgarna fram och bak? |
|
|
ET47 fram och bak på 1-serien. skulle jag välja en däckdimension fram och bak skulle jag välja 225/40-18, dvs samma som bak original. Så jädra brett är det inte. |
|
|
Om jag bestämmer mig för däckdimension 225/40-18, vilken fälgbredd ska jag då ha? Såg i en rekommendation fälgbredd 7.5"-9" till ovan nämnda däckdimension. För att undvika ballongstuket bör väl bredaste rekommendation väljas kanske. Är det fortfarande ET47 som gäller? Finns ingen anledning att välja 215/40(eller 45)-18? |
|
|
Jag kan tänka mig att 8" är optimalt till 225mm. På mina 8,5"-fälgar är fälgarna en aningens bredare än däcken, dock inte alls speciellt mycket. Se bilder i galleriet. Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.