AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
8.285

18" till 120i -06

Sida 1 av 2
ba
92
badboy81
120i -06
Funderar på denna fälg till min 120i med sänkningssats och sportchassie

Länk

och detta däck

Länk

På www.bythjul.com så kostar detta paket endast 11300kr
Tycker jag låter billigt, eller är detta bara skrot?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
fina fälgar, men varför snåla in med lågprisdäck?? i synnerhet på en ny bil.. lägg till ett par hundralappar för att få riktiga däck..
skulle själv aldrig snåla med just däck, de är en billig livförsäkring anser jag...

BMW CS #5139
ba
92
badboy81
120i -06
J.L, Vad rekommenderar du för däck då?
Det var just lite sånt här jag ville höra med er om.
Kolla på bythjul för dom verkar ha bra priser

Sen tror ni det kan vara nå bekymmer med 18" på min bayerska skönhet?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
spelar priset ingen roll är de Michelin Pilot Sport som gäller enligt mig.. de bästa men också tyvärr de dyraste..
Continental Sport Contact är också fina men dyra..

Kuhmo Ecsta är hyffsade i förhållade till de låga priset.. har varit rätt nöjd med dom jag haft..

BMW CS #5139
ba
92
badboy81
120i -06
Självklart spelar priset roll.
Ska kolla på dom där kuhmo däcken då.

Annars är det nån som har haft att göra med det där företaget?
Ku
109
Kunta
120d -06
Däckonline har väldigt bra priser på däck Länk men däremot rekomenderar jag inte kuhmo tycker det e rena skit däcket.

em
538
emilsson
i4 M50 -22
Jag skulle ha valt Pirelli Zero Nero eller Continental Sport Contact, dyra men inte så sjukt dyra.

Personligen så ser 17" nog så stort ut på en etta, i min smak iaf.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Allt under 19" är mesigt, oavsett bilstorlek... :) (Köp Pirelli!)
Ku
109
Kunta
120d -06
för min del blir det 19" när jag får min 120d. fälgarna kommer nog vilken dag som helst :)
ba
92
badboy81
120i -06
Vad är det för skillnad på däck och däck?
Tycker många inom detta ämne(inte här just) säger just "köp detta däck det är bra, jag har alltid kört med det" sen när man frågar dom varför är det bra , så många gånger så har dom alltid haft det märket och dom kan som inte säga att något annat är så mycke bättre för dom har inte prövat några andra däck på just den bilen. Klart jag vet att det är skillnad på däck i ljud, grepp osv men jag skulle gärna vilja veta lite mer om detta ämne.
Hur bedömmer ni däck?
Sen ni som har sågat däck vad beror det på? Och har ni testat andra däck på samma bil och kan säga att dom nya däcken är så mycke bättre än dom gamla när dom var nya.
er
22
ernjo01
318iT -09
116i -05
Titta på vad BMW har för märke på sina 18´ däck. De har säkert valt ut det som passar bilen bäst.

Du får vad du betalar för!

Johan, GBG
En bra idé kan vara att läsa däcktester innan man köper grisen i säcken. Typiskt för däcktesterna är att Continental och Michelin i princip alltid placerar sig i toppskicktet. De allra billigaste asiatiska däcken (Marshall, Nankang etc) placerar sig alltid i botten och brukar bedömas som rent trafikfarliga. Kumho och Toyo brukar hamna i mellanskiktet, men skräller ibland till och närmar sig toppen trots lägre pris.

Om man ska köpa 285/25/19- däck kanske det inte är så intressant att läsa ett test i Vi Bilägare av 135/90/13- däck...

Tyska ADAC brukar testa även lite bredare lågprofildäck, se www.adac.de .

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att köpa ett känt märke: Continental, GoodYear, Pirelli, Michelin brukar aldrig slå fel. Dessa har inte råd att riskera sitt rykte med att släppa ut ett skräpdäck.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
ba
92
badboy81
120i -06
Men visst får man på ett par 18" på en sänkt 120i ?
Och jag har även startad en tråd för värdering av min 16tummare i värderingsforumet som ni gärna får kolla på och komma med åsikter.
Är inte 19 tummare på en 120d för stort?!?!??!?
Coupén
Har 18", vilket är "lagom", finns nog plats för 19" oxå...

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Finns plats för 20" om du bara hittar rätt däck. det är inte fälgstorlek det hänger på utan däcken som monteras...
lu
15
lulle
130iM -06
Michelin Pilot Sport 2 all the way!
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Continental hamnade sist i ams senaste test av fem RFT-däck till BMW. Kan kolla upp fler detaljer om någon är intresserad. Ska själv fråga handlaren (senare idag) om det går att få något annat än Conti som jag trör sitter på de flesta 17-tummare, även om det är tveksamt.
Ku
109
Kunta
120d -06
Jag kör med breyton spirit black 9*19 225/35/19 och det är ruskigt tajt körde först med 235/35/19 och de gick inte alls. men min är rätt sänkt Länk

lu
9
lukeorun
bmw 120i -05
jag har nyligen köpt nya 18 " till min 120, länk:
Länk

TSW black ICE med pirelli gummi på 225/35/18.

funkar felfritt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.