|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Civilkurage var ordet. Det handlar mindre om att aga ikapp och puckla på dem som att försöka agera så som omständigheterna tillåter. Jag är också småbarnsförälder och har jagat bort vandaler några gånger tidigare. Senaste gången funderade jag nog på vad jag höll på med - just med tanke på vår 1 årige son. Men att inte göra något är helt olidligt! Om vi nu lever i ett kollektiv - i ett gemensamt samhälle - måste vi ha någon respekt för varandra. Det minsta man kan göra är att ringa polisen kontakta IKEA personal eller helt enkelt iaktta packet. Sådant är helt riskfritt. |
|
|
För det första har inte deras "utländska härkomst" någon relevans här, det räcker inte som signalelement utan bara ökar på fördomar och främlingsfientlighet. För det andra måste folk sluta vara så fega och egoistiska - våga ingripa! Dom få gånger jag lyckades ingripa (för att jämna ut statistiken) i pågående brott, blev dom så överraskade och skrämda så att dom sprang iväg direkt - nån som vågar ingripa måste vara jädra tuff eller polis tänkte dom... Om ingen igriper och låtsas inte se, kommer tjuvar och drägg av ALLA HÄRKOMST härja fritt... BMW 4EVER Bilen:Länk Länk |
|
|
Det att folk inte reagerar handlar kanske mer om det att,om jag skulle slå någon då skiter polisen i om jag ville skippa rättvisa eller bara misshandla de idioterna,jag åker ditt i vilket fal som helst |
|
|
Nej Sony det handlar om att folk är så jävla rädda. Och i och med att idioterna VET att ingen VÅGAR göra en insats så blir det just såhär... De kan härja fritt mitt på ljusa dan med 100 pers som bara tittar åt ett annat håll. Så är det. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Visst är det bra med civilkurage! Men inte till den nivån att man riskerar livet. Det håller nog de flesta med om. Själv har jag dock inte råkat ut för nåt sånt där. Troligtvis skulle man ingripa på nåt sätt i alla fall. Det är ju för DJ****GT att sådant kriminellt pack får hålla på. |
|
|
jag skulle ingripa om liv stod på spel.men inte för en bil/delar alldrig .inte värt. jag skulle ringa polisen. schnellfahrer |
|
|
Kan inte mer än hålla med Shaifhan, folk måste våga mer. Som sagt, hade nog räckt att bara uppmärksamma dom på att folk förstår att dom försöker stjäla för att dom ska lägga benen på ryggen och springa därifrån. // M.v.h. Daniel |
|
|
Tyvär är det ju så idag att man inte får röra dom.Skulle man det åker man dit utav bara f__n medans packet går fritt för att göra nya stölder.Man ska ju helst hjälpa dom plocka av grejorna också.Man låser bara för ärligt folk tjuvarna tar sig in ändå. /Whalle |
|
|
Med mitt ordval utlänsk härkomst menar jag att dessa människor var Irakier/Turkar eller något annat, är inte den bästa att bedömma vart dom kom ifrån. Alla ni som tror att jag är en rasist, kan jag bara medela att min far är svensk, mor polak. Jag är född i Sverige men har svenkt och polskt blod i mig. Är man mörkhyad så är min första tanke utlänsk härkomst. Till alla er som tog åt er av mitt ordval så kan jag bara beklaga att ni tar åt er, ni bör väl vara ärliga som oss alla andra på Power och inte ta åt er en massa anklagelser på pga av eran födelse stad/land/ort. Finns bara två raser av mäniskor: IDIOTER och HOMOSAPIENS! Mv Patrik Flink. En riktig bil dricker sås! |
|
|
Och till alla er som undrar varför jag inte sprang ifatt dom, jag är ingen atlet plus som många sa på forumet, jag började tänka om dom kanske hade polare i närhet, en jävla massa knivar/pistoler ect. Två kan jag nog stolt säga att jag kan bocka ihop till gem om jag är riktigt piss, men ett gäng, då blir det nog jag som springer för livet. En riktig bil dricker sås! |
|
|
Förstår inte varför man måste nämna att dom har utländsk bakgrund. ///Schumi |
|
|
Jag vet inte om detta igentligen skall hålla på ältas om dom kommer ifrån ett annat land eller hudfärg. Mitt inlägg handlade om hur man kan göra en sån sak mitt bland folk och med MIN BIL som jag älskar så. Om Herr Moderat vill stänga tråden så får han min fulla förståelse, för det här börjar gå överstyr. Mv Patrik Flink En riktig bil dricker sås! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.