AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.525

Varför ingriper ingen vid stöld på ljusan dag?

Sida 1 av 2
Jag och min fru var för ca 2 timmar sedan på Ica Kvantum på kungens kurva. När vi kommer ut ifrån helvetet (hatar att handla) så ser jag två st personer, utlänsk härkomst, ca 20 till 25 år som står och plockar delar ifrån våran bil mitt på parkeringen bland folk. Lina börjar genast hålla fast mig, men kommer loss och börjar springa imot dom för att göra något otrevligt. Dom börjar så klart att använda sina ben som aldrig förr. Springer över E4 mot Hallunda. Jag hade ingen lust att springa över E4, så jag tappar bort dom så klart. Vindrutetorkar, lucka för drag fram, bägge sidospeglarglas, alla kopor för fälgar plus trasigt lås på förar dörr!

JAG FATTAR INTE ATT ALLA DESSA MÄNNISKOR SOM VAR PÅ PARKERINGEN INTE SÅG/GJORDE NÅT!!!! Är folk rädda eller? Hade jag sett något så skall man väl ingripa.

Fy fan vad jag hatar människor som inte vet vat som är mitt.

En riktig bil dricker sås!
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Skulle slita benen av dem om jag fick fast dem.

Beemer, a way of life.
Det var det jag försökte med, vill bara hacka upp dom i små bitar.

En riktig bil dricker sås!
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Det skjuts för lite...
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nu kommer det strax klankas ned från olika håll att du nämnde att de var av utländsk härkomst från politiskt "korrekt" håll......
Gemini__
Ser absolut inget fel i att nämna att det var personer med "utländsk härkomst". Däremot om han inte hade sett vilka det var men ändå drog den slutsatsen att det var personer med "utländsk härkomst", ja då och endast då kan kritiken vara befogad.

//Thomas
Gemini__
Inget direkt riktat mot dig Highway utan rent allmänt bara.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Synd att dessa människor med utlänsk härkomst håller på så här, dem ger ju oss ärliga och normala människor med "utlänsk härkomst" dåligt rykte och det är ju så här hat, fördomar och diverse andra saker uppstår..

Ledaren för krisdemokraterna vill införa någon ny lag om att man ska ingripa om det går utan at riskera sitt eget liv eller nått liknande. Många EU länder har redan en sådan lag. Läste det i tidningen igår.

Beklagar det som hände men undrar, fick dem med sig sakerna eller sprang dem därifrån tomhänta? Spelar ingen roll, det är sorligt att folk inte kan skilja på ditt och mitt men detta var ju riktigt klumpigt. Jag vet inte om jag är ensam om att tycka/ha för mig att svenska folket i allmänhet är rätt dåliga på att ingripa eller bry sig? Typ; -Jag sköter mitt och du sköter ditt. Men undantag finns ju självklart men rent generellt?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Man kanske borde montera el stängsel eller en bomb på bilen?????
Men vad säger försäkringsbolaget då?
Själv är jag en utläning o vad jag har märk så dom flesta skadetjuvar är just utläningar... Fint rykte jag får här nu :) he he

Gemini__
Ja, vårt samhäller fungerar lite så, finns en tendens till att vika ner blicken ist för att göra något åt saken. Det är riktigt oroväckande.

Att införa en ny lag som till viss mån kan reglera detta, skulle vara ett steg i rätt riktning.

Mvh:
Thomas
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Du måste ha jagat dom ett tag då ni va så långt bort som E4:an? :)

Men jag skulle ja blivit galen,sprungit efter dom tills man slupat...
Är då man ska ha nån luftpistol eller nåt,som man kan skjuta i knävecket på dom.
Men får man tag på sånna där skulle man ju göra sig olycklig..

le
234
leszek
BMW 535 -88
Man blir förbannad. Men så har man förståelse för folk. Med all skit i världen blir man rädd!!! Om idioterna med "utländskhärmkomst" kunde med att sno delar mitt på ljusa dan bland folk. Varför kan de inte med och bära en puffra?? Vem vet...

Jag är själv inte svensk. Jag blev trakaserad av en jävel i gymnasiet. Slutade med att jag knäckte han näsa. Med all rätt. Hans främlingsfientliga åsikter mot mig kunde han behålla för sig själv!! Men dilemmat var att han hämtade sitt nasse-gäng och såg till att jag hamnade på sjukan med 3 brutna revben och en bruten arm. Sånt är livet... Jag stod på mig - men vad hade jag för det.

Ponera att du "flink.patrik" skulle få tag på en sådan jävel. Slå skiten ur honom osv. Och sen visar det sig att han tillhör något som man inte vill jävlas med. Då blir livet svårt... Och räkna inte med att snuten hjälper till. Handlar det om invadrare så är de skiträdda för att göra bort sig och framstå som rasister!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Hade inte heller gett mig.. bara o hoppas för deras egen säkerhet att man själv blir trött innan dom själva...

Lätt att vara efterklok men vore kanske dumt att springa mot dom och avslöja sig själv.. vore kanske smartare att diskret närma sig dom för att sen slå ner dom i marken.. men men... som sagt lätt att vara efterklok.

// M.v.h. Daniel
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Bra att du jagade packet!
Men jag håller verkligen med - Det värsta är andras totala passivitet.
Men kanske "Någon" ringde polisen utan att du visste (Måste ju iaf hoppas)

Pack finns hos alla folkgrupper... inga undantagna.

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Många säger att man skall ingripa men vette fasen om det är värt att få ett ev. knivhugg i sig eller en kula om det vill sig illa för skadegörelse samt stöld av en bildelar man kan aldrig veta vilka vapen packet kan ha innaför jackan..Passivitet drabbar nog de flesta om man råkar se något sådant här.

mvh
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Tyvärr är ju risken stor att packet är beväpnat. :(

Jag blev pappa för 2 veckor sedan. Har nu 2 små barn. Ingen ska tro att jag riskerar livet för några navkapslar o dyl.

Läste ett reportage för några veckor sedan om en man som försökte följa efter några bankrånare. Då sköt rånarna mot bilen, med följd att hans 11-årige son fick ett AK4-skott i huvudet. Hur det gick kan ni nog gissa. :((
"JAG FATTAR INTE ATT ALLA DESSA MÄNNISKOR SOM VAR PÅ PARKERINGEN INTE SÅG/GJORDE NÅT!!!!"

Det är ju inte säkert att människorna på parkeringen, som inte har en relation till ägaren eller bilen, insåg att det var oegentligheter som var på gång...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Civilkurage pojkar och flickor. Lite av det i Sverige skulle inte skada ett jävla dugg.

DANNE
Min bil:
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
håller med.. civilkurage hade inte skadat.. men alla människor är så rädda (med all rätt) och vågar inte ingripa.. man intalar sig att de inte är nått kriminellt som föregår och går därifrån!
tycker själv de är otroligt... även om man inte vågar ingripa så ring polis eller medela väktare eller nåt!! bara man gör något är de bra! hoppas på en lagändring..

BMW CS #5139
Jag kan säga så här,visst när man tänker efter då kan man säga att det inte är värt att riskera livet för ett par navkapslar men just i den stunden vet jag att jag skulle (försöka) slå sönder de idioterna.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Synd att dom kom över E4:an:((
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.