|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hepp, men vilka årsmodeller/modeller av bmw har dim/dusch munstycken? |
|
|
Isacsson: E46 vet jag har dimmunstycken om de även är el-uppvärmada vet jag dock ej. Vet faktiskt inte vilka fler Bmw modeller som kan tänkas ha det.....E39 har det ialla fall inte :( vilket är synd och skam tycker jag. Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Ja det skulle ju varit bra om det fanns "pirat" om dom inte finns som orginal Ingen som kan starta tillverkning :) ? Någon som vet skilnaden mellan e46an och e 39ans munstycken? |
|
|
Min E46 har inte dimmunstycken så alla E46 har inte det. Kom det med facelift tro? Någon som vet? El-uppvärmda munstycken har jag i alla fall. |
|
|
Undras om ni har alla fyra strålarna igång och väl riktade på era E39:or? Måste säga att skillnaden på min E39 och min Passat (som har dusch) är minimal, hittills har rutan alltid tvättats OK. Vid t.ex sidvind och turbulens så blåser "dimman" lättare bort från rutan, allt har för och nackdelar. FP |
|
| jag har försökt riktat om men bara andra delar av rutan som inte blir ren | |
|
Är inte riktningen av strålen det viktigaste? Har en äldre handbok från 1994, "So wird's gemacht", för 5-serien från 9/87. Där visas VAR på vindrutan strålen skall träffa när man spolar stillastående. Fungerar utmärkt och typiskt tyskt, även om Audi vid förfrågan på motsvarande information inte kunde tillhandahålla det! Kan BMW?? Hade 2000-2003 en 523i, köpte motsvarande handbok för den, tyvärr i nuläget insnöad på sommarstället utanför Bollnäs. Handboken är på tyska, men bilderna hajar man ju! Finns säkert att få tag i fortfarande. mvh/Gunnar Pettersson |
|
|
Jag har boken. Det stämmer att man skall rikta in strålarna noga för optimalt resultat. Volvo har en hel utläggning om detta i lite servicemeddelande jag har, och även mallar osv att klippa ut placera på rutan för rätt riktade strålar. FP |
|
|
Någon som skulle kunna luska fram en bild om vart på rutan strålarna ska träffa ? Känns lite överkurs å lämna in bilen för det :) |
|
|
Har Folke boken så kanske han kan? Min bok är ju som tidigare nämnts uppe i Hälsingland! Gunnar |
|
|
Jepp, jag har bilden, allt noga avbildat och måttsatt med tysk grundlichkeit. Maila till fp01@telia.com och ange spolare så kommer en pdf i retur. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.