AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.560

Problemet med sätesglappet borta!

Sida 2 av 2
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Tjenare allihopa!

Har lite knarrande säten på min bil så jag tänkte skruva isär och smörja upp och kanske byta en och annan bussning.

Är detta samma bussning som ni pratar om eller är detta ännu en bussning som man kanske lika gärna kan byta när man ändå har ner allting?
Länk
nr. 7

(Hoppas det inte bara är jag som kört med taket av denna veckan!)

/Magnus
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Japp! Det är 7an som är boven i dramat. Den är gjord i någon form av gummi från fabrik, den håller inte måttet efter lite inspirerad körning. Om du ändå är där och river Magnus så gör dig kvitt den omedelbart och byt ut mot delrinet du har som vi pratade om.
Använd inte BMW original bara för då får du samma gummihistoria igen, och samma problem återkommer efter ett tag. Intressant att se att den finns som lös del hos BMW, när åtminstone en forummedlem, Caspar, blev rånad på hela stolsunderedet(á 6000kr) på båda stolarna när han bad BMW om hjälp. Jag menar vad är en bussning för 50kr när BMW kan dra in 6000 PER SÄTE! Det är ju så att man domnar!

När du ändå har loss sätet Magnus, kolla så att kablarna till diverse motorer och sensorer sitter där dom ska, förekommer att dom kan lossna och kan komma i kläm om och ställa till trubbel.
Mats
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Så här går man till väga: Länk

Z MMM Coupe
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Ahh kanonbra... tack för hjälpen! då har jag att göra så snart jag får resten av mina prylar av BMW... ska passa på och byta stoppningen i sätet också när jag ändå har ur sätet
(sportsäten blir ju nedsuttna så snabbt ute på kanten så jag tänkte se om det hjälper att byta skummgummit)

/Magnus
FM
88
FMZ3
530iA Touring -06
Hej, tidigare stolsglappare!

Tänkte, innan jag be någon annan hjälpa mig, försöka byta bussningar på stolarna. Någon som har en bra svensk instruktionsbeskrivning alternativt annan bra beskrivning. Den tidigare rekommendrade, är den bra eller? Såg lite kronglig ut? Några andra råd vid stolbortploackandet / råd på vägen? Något man kan förstöra?

Tackar som vanligt för hjälpen!

, FMZ3

FM
88
FMZ3
530iA Touring -06
Hej, tidigare stolsglappare!

Tänkte, innan jag be någon annan hjälpa mig, försöka byta bussningar på stolarna. Någon som har en bra svensk instruktionsbeskrivning alternativt annan bra beskrivning. Den tidigare rekommendrade, är den bra eller? Såg lite kronglig ut? Några andra råd vid stolbortploackandet / råd på vägen? Något man kan förstöra?

Tackar som vanligt för hjälpen!

, FMZ3

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jag har använt den länk som Anders presenterar. Fungerar bra och tar upp dom mest väsentliga moment. Koppla ut kontakterna under stolen bara innan du gör "marklyftet" med sätet, så att inte någon kontakt går sönder.
Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.