AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.561

Problemet med sätesglappet borta!

Sida 1 av 2
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Har äntligen fått tummen ur och åtgärdat det lilla men ack så irriterande glappet i stolsunderredet. Känns vid kraftig broms/acc.
Precis som forumet diskuterat tidigare bla. Länk och Länk så är går det att lösa på egen hand genom att byta ut bussningarna i glidskenorna. Nu sitter man äntligen still!
Har bytt åt en z3-kollega också. Körupplevelsen har åter infunnit sig bakom den ratten också.
Tack Xoa för hjälpen med materialet.

Om du har problemet med din z3 stol och inte vill skruva själv så kan jag hjälpa dig.

Mats
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Vad gjorde du bussningarna av för material, jag hittade en gummikloss med lagomt hål i och sågade till den sen så att den passade, men jag skulle helst av allt vilja ha klossen i ett mer hållbart material.

//Daniel
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Materialet är delrin. Kul att det löste sig för dig Mats.
Visst är det skönt att stolen sitter still.

//Hans

An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
xoa: Vad vill du ha för matreial till 2 stolar? =)

Z MMM Coupe
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Stämmer in i föregående svar, vad vill du ha för sats med material för 2stolar?

//Daniel
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag vill också lägga in en beställning på två bussningar om möjligt :D
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Tyvärr, jag inga bussningar eller delrin till salu.
Mats fick en bit av mig för att tillverka bussningarna själv.

//Hans

Jag har el stolar funkar det med bussningarna ändå?Var kan man köpa såna bussningar?

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Katzi: Alla Z3 har elstolar så bussningarna är samma för samtliga.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
ka
204
kaell
330xi -01
Jag gjorde av aluminium och vanlig plexiglas, inget fungerade bättre än orginal - som förväntat.

Någon som har tips om vart man får tag i "rätt" material?

__
Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Mats:
Var bor du och vad vill du ha för att fixa min förarstol?

Z3MPOWER
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Verkar vara en hel affärsidé det här att fixa sånna där bussningar. Många som har det hära problemet ju, inklusive undertecknad. Ingen insatt som ahr lust att producera lite bussningar för försäljning ?
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Ha ha jodå ni slår huvudet på spiken, funderingarna finns självklart att slå mynt av problemet.
Jag har använt materialet som jag fick av Xoa, när jag tillverkade mina och kamratens bussningar. Men med tanke på hur många det är som är i samma sits som jag var, så ska jag göra mitt bästa för att z3bröderna ska få bussningar så att ni kan sova lugnt.
Just nu ligger 10 mugghållare på tillverkning. När dom är klara tar jag tag i bussningarna. Innertak- och armstödstillverkning har hållit mig sysselsatt, men dessa bussningar verkar ju också skapa sitt behov.
Bussningar kommer!
z3mpower: vi träffades på mantorp när du drog i hop en tillställning för något år sedan. Figurerar i Göteborg till vardags, men rör mig en del till Dalarna. Har ingen prisbild så här på rak arm, det kan vi nog diskutera oss fram till om vi hittar en mötesplats i verkligheten.
Plötsligt slog det mig att din vårträff kanske kan vara ett läge att lösa avståndsproblemet. Kanske jag ska ha mitt "stolfixar-bås" på träffen:)
mats
FM
88
FMZ3
530iA Touring -06
Har också problem med glappet i sätena.

Mats: Om det finns tid och intresse hos dig skulle även jag också ställa mig i kön av dem som gärna får eventuell hjälp med att åtgärda detta. Är ju relativt ny i Z3-samanhang och mek-samanhang så det hade varit kanon. Det går säker att lösa med någon vettig ersättning. Jag bor i Halmtstad, så jag har det lätt att ta mig till Götet. Du kan nog öppna en egen business. :)

Trevlig helg på er alla, FMZ3

P.s Mugghållare låter intressant, Z3 vad ? D.s

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Mats

Visst vill du ha ett stolfixar bås på BMW Spring Break (träffen på Mantorp den 6 Maj) så säg bara till så ska jag reservera lite plats för dig. Kanske kan vi byta tjänster med varandra, jag tillverkar stenskotts skydd för bakskärmarna (stoneguards). Finns för tillfället i krom, matt svart och vitt.

Ser fram mot att träffa dig på Mantorp.

Z3MPOWER
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
FMZ3: Maila mig på mats.landh@gbgsd.se så ger jag dig z3 mugghållarinfo. Vill inte göra det här då det finns risk att tråden tas bort pga reklam.
Mats
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Z3mpower: Jag lovar att höra av mig i tid OM det är så att jag ska göra något drastiskt på träffen. Håller dörren öppen lite till då jag inte riktigt vet hur livet ser ut den helgen i maj.

Bussningarna är på gång för er Gör Det Självare. Tillverkningen startar i eftermiddag!
Mats
Även jag är intresserad. Vad blir det för pris?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Mats: Jättesjysst av dig :)
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Bussningar finns nu på annons!
Priset är 300kr för en sats om fyra bussningar som räcker till ett säte.
Priset för båda stolarna, åtta bussningar, är 500kr.

Om jag ska skruva dit grejorna så får ni höra av er till mig så kommer vi överrens om ett pris inklusive bussningar och arbete.
Mats
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
z3mpower: Det ser mörkt ut för deltagande på träffen i maj. Jag kan skicka dig bussningar om du vill göra jobbet själv, annars så möts vi väl så småningom någonstans i z3-sverige och då kan jag självklart hjälpa dig med sätet.
Maila mig på mats.landh@gbgsd.se om du är intresserad av bussningarna per post.
mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.