AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.879

"plåtigt" ljud vid stängning av dörrar på Z4:an?

Sida 2 av 2
nimaka: Tack för informationen.. ska höra med BMW direkt... ;-) Hade ju som sagt varit skönt att slippa min "plåtiga" dörrar i sommar..

MVH/Bartek
nimaka: Tack för infomationen.. ska höra med BMW dirket... ;-) Hade ju varit skönt att slippa mina plåtiga dörrar i sommar..

MVH/Bartek
nimaka: Då man tydligen inte samkör databaserna hos BMW var jag tvungen att ringa din BMW verkstad för att kolla upp vad som har utförts. Hoppas det var ok..

Enligt BMW verkstaden har de endast bytt dörr-clips dvs. det som håller fast dörrsidan på din bil. Låter mycket konstigt att det skulle göra medföra någon större förbättring vad gäller ljudet när man stänger dörrarna....

Jag måste nog kolla hur dörrarna låter på en ny Z4.... Kanske är så att mina dörrar låter som Z4 dörrar ska göra.. Trist i sådana fall.. ;-)

ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Ja så kan det också vara. Det som hände med min bil var att rutorna inte "skakar till" längre när man stänger dörren, vilket gör att det låter bättre...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker dörrarna på Z4 låter lite burkigt/lätt. Inte samma klang som på en 5-serie kanske men det är nog svårt att få till. Provstäng några nya bilar. De låter som sagt lite även som nya.
acey: Tycker inte det borde vara så svårt att få till ... provkörde en ny porsche boxter s... dörrarna lät som de brukar göra på bilar med kvalitetskänsla.. typ BMW 3 eller 5 serie osv.

Lite irriterande att man har missat en sådan liten detalj på en kanonbil i övrigt.....

Men som sagt det blir nog en runda ut på BMW och stänga dörrar..heheh.. :-)

De kommer tro att man inte är klok... heheh..

ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Äsch, jag har redan gjort det en gång som de är nog vana...
Visa användare
35
Mr Z4
BMW Z4 3,0i -04
BARTECK

Hur har det gått med dina dörrar?

Har nog samma problem med mina...
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Det är ju bara att isolera lite i dörrarna, inge större besvär egentligen. Själv tycker jag det låter sådär dock inget jag stör mig på... Men min är ju iofs 04 kanske fixa till det lite bättre då? hmmm. Måste fål yssna på någons under mantorp träffen...

Jodå... har varit på BMW och lyssnat hur årsmodell 2006 låter då man stänger dörrarna... De låter avsevärt mycket trevligare... Har inte snackat med BMW angående detta men jag tror precis som någon nämnde innan att det är låset som är en del av problemet.. Det ser ut att skilja sig mellan min och en 06:a.. och dessutom skramlar det lite.. Det gör det inte på 06:an har jag för mig.. Ska höra med BMW om man kan få det åtgärdat och om det kan vara något annat också..

Visa användare
35
Mr Z4
BMW Z4 3,0i -04
Var Inne på Förenade Bil i Malmö idag och lyssnade på en Ny Z4 hur det lätt på den, Mycket bättre ljud i dörrarna.

Pratade med dem om att mina dörrar som låter plåtiga, och de sa att de var inget de kunde hjälpa mig med, fler hade vist påtalat problemet, o de sa att de var bättre nu på de Nya Z4.

Tråkig service inställning de har!

Får väll kolla med huvudkontoret i Stockholm, vad man har för rättighet med att få problemet åtgärdat, har ju fortfarande garanti på bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.