AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.615

Funderar på denna 530i osmaklig eller helt okey?

Sida 2 av 3
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Tycker det är märkligt att BMW handlarna inte vågar ta hem Kastanj inredningen. De har alla tänkbara grå varaianter och svart, men ingen Kastanj. Föll också för att det var svart till. Allt i en färg som beige eller så blir lite för mycket av det goda för mig. Förstår inte heller hur de kan ha ljus beige i visningsbilarna. Det har vart svart på hörnen i nästan alla bilar jag suttit i med beige inredning.

Ser verkligen fram emot att få ut den nya bilen, tror det kommer att kännas mer "nytt" när det blir annan färg på både ut och in-sida.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Inget fel med kastanjfärgat läder. Kan bli mycket snyggt med svart lackering och gärna chromeline. Däremot känns kastanjfärgad ratt lite overkill.

När dyker 45 000-milarna som Power_mac länkar till upp på Blocket med 11 000 "garanterade" mil?

Don't dream it, drive it
Jag gillar färgen skarpt. Med lite mer utrustning hade jag sannolikt blivit kär :)
Tretretti: Que?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Vad heter den färgen på lädret? Zimt? Mmm vad snyggt, men det kanske för att jag gillar ovanliga färger.

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Zimt = kanel...så det luktar säkert gott också ;)

___
//Ulf
Tretretti: Det var 45000km på den PM länkade till
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Attans, den hade jag ju kikat på(favoriserat). Gillar dock inte ratten riktigt med tvåfärgast skinn men vilken bil annars.

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Håller med om ratten men den kanske man kan byta ut. Nu är det så lysande att killen jag skulle byta med i april har plötsligt gått upp i rök och är omöjlig att få tag på. Blir till att lägga ut den på blocket igen så förmodligen hinner denna bli såld, ingen som är sugen på en gubb bil med 2300 mil på mätaren.

Denna alltså Länk
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Din nuvarande ligger skyhögt över budget men den är jäkligt snygg, gubbil !?, inte om du frågar mig iallafall, jag hade behållt den du har.

Denna 530i som vi båda kikat på har legat där ett bra tag och jag har för mig att de har sänkt priset från 26500 € till aktuellt pris, kanske till och med 27500. Jag tycker zint läder är super snyggt faktiskt, ser onekligen exklusivt ut. Men frågan är hur praktiskt om man har tänkt utöka familjen, är väl mycket känsligare än svart std läder.

-Lycka till med jakten.

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Säkert känsligare än svart men bättre än beige/vitt/grått och skinn går ju oftast att torka av när olyckan är framme. Tycker färgen är helrätt till en svart bil och visst kan man ha åsikter om ratten men det är väl kul att vara lite annorlunda och så illa är det ju inte med mixade färger.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

mattias: undrar om du blir den förste så byter tillbaka från E61 till E39? Har du kört någon E39 sedan du köpte E61:an? Om inte så gör det innan du byter så att du inte står där om någon månad och saknar din E61 ;)

___
//Ulf
Jag har kört 41000km med min Cosmosvarta 540iM/6 med ljust silvergrått läder, utan några problem med nedsmutsning eller liknande, sammanlagd körsträcka är 194950km, ja jag har varit försiktig, men jag tycker ändå att det är överdriven rädsla för ljust läder, köpt det du helst vill ha är mitt råd.

Mvh Stephan
Programmer: Kanske inte så dum ide får nog lov att göra det. Den stora skillnaden är att nu mera vill jag aldrig nöjesköra det är en ganska död känsla bakom ratten, tidigare bodde jag gärna i bilen . Med E39:an var det alltid ett sant nöje att betala leasing avgiften nu känns det inte alls lika roligt längre.

Bimmer Seb: Så med andra ord kan det finnas en chans att den är kvar om några månader och då ännu billigare kanske.

Känns bra med alla positiva omdömmen blir nog affär om den inte blir såld
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
I PowerMacs mail sto det:

"Inte denna va, host? [LÄNK] [LÄNK] Den har gått 46,100mil och kostar 24.900. ;) Här är ännu en specialare [LÄNK] 45,200 mil och € 27.500:-"

Därför utgick jag från att de var riktiga långmilare, men så var tydligen inte fallet.

Don't dream it, drive it
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Mattias h: Om du vill prova en E39 igen,kan du få testa min.

/Mvh
Stocktrader: Du vill inte byta med mig istället, ser att du har precis det jag söker.
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Mattias, inte för att jag har med det att göra men jag är lite nyfiken på varför du vill byta. Tycker du e39'an var bättre ?

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Bimmer Seb:
Läs längre upp så hittar du förklaringen.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Mattias h: Är kanon nöjd med min 530,530 E61 ska jag nog inte köpa förrän om 1-2 år (ligger lite högt än)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.