AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.825

E30 325 -87 Turbo

Sida 2 av 2
E
1.156
E
320 ci cab -04
Bränslepumpen pumpar fullt men får jobba mer när mottrycket i ökar. Mer mottryck- mer jobb- ökat slitage på gammal pump. Men det är inte så svårt att byta pumpen. Så det är inte den svåraste nöten. Sen när det gäller att ta slut så menar jag även att den inte orkar leverera soppa i tilltäcklig mängd oavsett tryckregulator särskillt högre upp i varvtalsregistret. Osäker på när den tar slut exakt men har svårt att tänka mig att pumpen klarar mer än 230 hk. Men du får lösa problemen allteftersom. Det är en läroprocess och det är en del av utmaningen. Fråga på forumet och eller på PPF:s hemsidas turboformum när utmaningarna kommer!
E
Visa användare
22
320i -86
325i -87
Till E

Jo precis! en ny pump hade jag nästan räknat med. men om det är som du säger att man kan ta ca 230 så duger det ju ett tag (: det är ju bara att uppgradera efter som. Ja PPF forumet värkar vara jävligt gediget kommer nog göra en projekttråd där.

NÄ NU SKA JAG DRICKA ÖL FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ 3 MÅNADER! (: är i kosovo och vi är lediga idag för fältartisterna är på besök! IN I DIMMAN!

Mvh Fredrik Östman

Mvh Fredrik Östman
Visa användare
22
320i -86
325i -87
Till E

Jo precis! en ny pump hade jag nästan räknat med. men om det är som du säger att man kan ta ca 230 så duger det ju ett tag (: det är ju bara att uppgradera efter som. Ja PPF forumet värkar vara jävligt gediget kommer nog göra en projekttråd där.

NÄ NU SKA JAG DRICKA ÖL FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ 3 MÅNADER! (: är i kosovo och vi är lediga idag för fältartisterna är på besök! IN I DIMMAN!

Mvh Fredrik Östman

Mvh Fredrik Östman
tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
jag har ett tips! Jag provade att bara sätta dit en turbo på bilen. jag körde helt orginal med spridare och tändning, jag lovar att det blir skjuta i grejorna med bara 0,3 bar på org. komp. Men vill man att det ska hålla för mer än så så bör du oringa blocket och förstärka toppen mm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.