|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Att ta bort sensorerna är inte helt lätt. De kan sitta fast som F*n.Man för två hakar åt sidan sedan ska det "bara" vara att trycka ut den. Jag brukar dock försöka spreja ngn olja som kan lösa upp smut m.m. och sedan försöka knacka ut den med en mejsel. Om ngn har ett annat tips så vore det intressant att höra:) Vh/Kermit. |
|
|
Jag vet inte vad ni har för modell men mina trycker man ut lätt med tummen. Ser ut typ som denna:Länk |
|
| När ni säger trycka ut, så menar ni att man måste ta bort kofångaren först? som säkert är hur krångligt som helst!? eller? | |
| Glömde: har modell 523IA Touring 98-99 | |
|
Hewi: Jodå, jag har samma modell. Jag har bytt 4st och 3 av dessa satt fast som f*n. Tror det beror på smuts som fastnat, så lite smörjmedel hjälper nog. Fyr: Det beror på lite var dina sitter någonstans. På min sitter de, där fram, på listerna mycket enkelt att byta. Där bak sitter de yttre på listerna =lätt, men de inre sitter i kofångaren= jobbigt. Då blir man tvungen att montera bort kofångaren för att komma åt att byta. 2 personer behövs, underlättar med 4 armar:) Vh/Kermit. |
|
|
Hej! har också problem med min PDC på 523 Touring -98. längs till vänster bak låter inte alltid. De andra tre småknäpper som de skall. Hur byter jag denna utan att plocka bort kofångaren? vad kostar en sådan sensor? E-mark |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.