|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
fördelen med förgasare mot sprut är många!! man klarar sig långt med orginal insprutningspump från vilken bil som helst, det är väldigt enkelt att få det till att lira hyfsat, och med fina MC-gasare så går det att få superbra på alla varv och laster, visst finns det fler möjligheter med ett bra sprut, men moderna förgasare är inte att förakta! och allt snack om att saker "klara" si och så många hästar är jag lite less på, en massa faktorer som spelar in, problemet i en dubbelportsgasare typ weber dellorto är att två cylindrar delar på en nålventil, denna måste borras upp eller bytas, vissa problem med flödning kan då uppstå. Dessa problem finns inte i mc-gasare då varje cyl har en relativt stor nålventil... att själva diametern på förgasaren skulle bli "för liten" tvivlar jag på, visst blir det ett flödesmotstånd, men jag vet motorer som gett över 400hk med 34.or.... sen finns det ju fina mc-gasare upp till 48mm att få tag på.... |
|
|
NÅLVENTILER finns väl upp till nummer 350 själv så kör jag 200. vet att många klankar lite på förgasare. .men själv så har jag inte nå större problem med förgasar körningen förutom dom problem som jag själv ställer till med under huven..:) kört massor med mil med fugge utan problem. däremot motorcyckel förgasare vet man nada om? nästan. |
|
|
jag har nu kollat på internett å letat efter EGT givare å mätare.. skulle vilja prova 4 st i mitt grenrör. verka va svårt å hitta nå bra pris..på dessa |
|
| jadu över 210 så händer de inte så mycket | |
| mr-x. missade din fråga tidigare i tråden, ang vem som bygger en M10:a med mc-gasare så kan det vara mig du syftar på... 40mm mikuni från yamaha R1.... effektmål minst 600hk om bottendelen håller ihop...??? | |
| Jasså det var du det...!! | |
|
YAMAHA R1 e dom tryckvänliga.. skulle va kul å köra med slipper man bestycka dom..? 600 hk..det e rätt mycket i en m10 motor.. m5 stakar då ?..vad ska du använda för kolvar? |
|
|
de flesta hojgasare funkar utmärkt att trycksätta, vissa är lite bökiga att ansluta mot plenumkammaren, dock inte R1 gasarna..... vid höga laddtryck så har trottellocken en tendens att spricka, jag fräser ut nya i alu till mina gasare.... ang bestyckning så behövs det oftast inte om man gör på rätt sätt med trycksättningen, men det är svårt att få till, så räkna med att bestycka om.... 300 hk/liter är väl rätt mkt med tanke på att det är en rätt så kass topp på M10:an, men inte på nåt sätt märkvärdigt att få ut det, problemet är att jag envisas med att bygga budgetmotorer så hållbarheten på stakar och kolvar(dalhems mahle) kan bli ett problem...??? men så länge det inte spikar så tror jag nog att stakarna pallar uppåt 700 också... vi får väl se när motorn är bromsad eler gått en sommar i bilen.... |
|
|
Jag har en förgasarbrygga till en R1-99 som jag har kört överladdat med. Är det någon som har koll på vad man kan sälja en sådan för? Flåklypa |
|
| 500kr och till mig :) | |
| jaha? | |
|
Har inte haft så mycket tid å ork över för min bmw er12 delorto turbo.. lite har jag kört i sommar..men som sagt ingen 500 hk delorto bil har jag sett.. däremot så har jag sålt ett turbo grenrör till SSR killarna i krylbo...02 med turbo motor som ska upp över 250-till 300 hk.. så sätt i gång nu SSR Danne..:) men som sagt hellre min 1490 -200 hk bmw e12 på gata i stäället för 500 hk i garget. ska bli kul å bli ifrån åkt asv grön bmw 02...? ....tror jag |
|
|
öööö 140 hk ska det stå.....:) Föresten så har jag 350 nål ventiler liggandes.. provade min flödade bara.. å jag har ställt in slaget på flotör mm ska bli kul å se grön 02 a som kör ifrån slö e12 a..:) |
|
|
NÅGON SOM KAN SÄLJA EN FÄRDIG TURBO GRENRÖRS FLÄNS ÅT MIG?EFTERSOM JAG E FÖR SLÖ Å FIXA EN SJÄLV..EN SOM SITTER MOT TOPPLOCKET. |
|
|
lyfter denna tråd... hur många m10or har vi över 500hk? |
|
| ja ? finns..men med fugge.? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.