|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
40/45 STÖRRE FÖRGASARE...?är den där blåa 02 an på garaget ? sen så fundrar jag ofta varför alla ska ha 700 + hk i garaget eller ljugar bänken...:/ bättre med 150-250 hk på gatan då..:) | |
| Du funderar mycket du. | |
|
VILKEN KOMENTAR?.... SÅ KLART MAN FUNDERAR Å UNDRAR MM, som sagt gå omkring å tro att man e guds utsända motor trimmare till tellus eller?.....;/ |
|
|
Vad förväntar du dig för kommentar? "sen så fundrar jag ofta varför alla ska ha 700 + hk i garaget eller ljugar bänken...:/ bättre med 150-250 hk på gatan då..:)" varför _alla_ ska ha 700 + hk i garaget, om alla nu hade det skulle det väll inte finnas någon på gatan med 150-250hk? |
|
|
FÖRVÄNTAR MIG FAKTISKT INTE NÅN SPECIELL KOMENTAR HÄR. däremot så e jag personligen faktiskt intreserad om nån har mer 200 + hk i en bil..ex vis den där 02 an som har 500-700 hk med FÖRGASARE...skulle va kul å höra lite om såna bilar ochså. Sen angående 700 hk ++ snacket ..alla kör med . det passar nog inte grabben med lilla garaget med den lilla bilen å den lilla plånboken.. tycker att många yngre ser för mycket på dessa monsterbilar .. |
|
|
AUTOPOWER SURFARE. har faktiskt inte haft en 400-700 hk turbo delorto bakom på gatan......;) skulle betala för å få åka med en..:) e ..nu blir jag väl för dryyyyg..:-) |
|
|
Har den där 02'an som du berättar om varit i ljugarbänken eller riktiga bänken? Jag vet av ett par som kört bra nog mycket mer än 200 + hk i FÖRGASAR bilar, på gatan. Men enligt din teori så är det väll garage ljugeri. "det passar nog inte grabben med lilla garaget med den lilla bilen å den lilla plånboken.." Varför skulle man inte kunna ha ett litet garage & liten bil om man ska bygga 700+hk som du pratar om? Det är säkert fullt möjligt att ha liten plånka också -> Sponsorer. Du känns fördomsfull. Ha en bra dag. |
|
|
Angående den Blåa '02:an som är på garaget ( den är skit fräck ) antar att vi tänker på samma. Babyblå? 590hk 609nm Den går inte med förgasare... "*Self made intake manifold with PO-metal throttle body" "* Hestec with direct fire ignition" |
|
| Som man frågar får man svar, brukar det heta... | |
|
Jag fattar ingenting vad man ska svara ?? Men i min 2002a med Weber 48 på sugsidan om turbon kom det ut ca 310 hk, uträknat på slutfart/vikt. |
|
|
Vet noen hva som er gjort med motoren i den babyblå? Jeg har en 2002 touring med hestec innsprut og ca 250hk, går bra med den effekten også:-) |
|
|
OKEJ..dÅ VA DET INGE FUGGAR PÅ DEN?..trodde det va fuggar. ja visst ja..sponsorer mén bilen kostar ju samma summa .. desutom i verkligheten så sponsras ju inte svensongarge mek med stora sponsorer sen så undrade jag bara om rekordet på gatan med fugge m10..!!! okej.. is åkare.. uträknat på slutfart/vikt??? int så jätte exakt..:) ...men okej int omöjligt. sug turbo är lite tufft. så klart jag tycker 02 an blå e fräck ochså... sen så räknar jag å få lite itchiga svar..:) |
|
| TYCKER NI E LITE bitciga på mig nu... eftersom jag bara e ute efter en gatbil som fungerar mer än 50 mil med 400 hk på gatan..OBS fuggar.. | |
|
mr-x jag tycker du förtjänar att "vi" är lite bitchiga. "40/45 STÖRRE FÖRGASARE...?är den där blåa 02 an på garaget ? sen så fundrar jag ofta varför alla ska ha 700 + hk i garaget eller ljugar bänken...:/ bättre med 150-250 hk på gatan då..:)" Citerar dig igen, tycker din inställning i början av tråden var så tråkig. Så jag förstår inte vad du förväntar dig för svar. - Sedan är det väll kanske svårt att sia om vem som har vassaste gat M10:an med fuggar, är inte alla som känner behovet att bromsa. Nu ska jag åter till min svensson garage och pilla på mina fuskhästar som någon gång i framtiden kommer att testas i en fuskarbänk, efter det ska jag skrapa lott med gubbarna på ljugarbänken som står vid konsum. God kväll. |
|
|
OKEJ....MEN OM DU PÅSTÅR ATT DU HAR 400-700 HK I EN FUGGE ÖVERLADNING.. SÅ MÅSTE DU JU BEVISA DET PÅ NÅTT SETT? därför frågar jag om ex vis överladdade m10 med fuggar som ger mer än 300 hk ....som även funkar, eftersom jag bara har en max150 hk bmw med fuggar... intreserad av ev killar/tjejer som kör med mer än 400 hk som ex. den blåa är ingen bmw 02 som jag gnäller över som fejk eller nåt,,,, vet ju att många säger ungefär 350 hk...sen i verkligheten ´kanse den ger 230hk... då e det ju ljugar bänks hästar..Typ sen om folk på autopower tycker jag e pitch,pain i i the as..skiter jag i. |
|
|
Jag har ingen M10 förgasar motor. Har väll aldrig påstått att jag hade det heller :) |
|
|
Om man skriver en någorlunda begriplig svenska så är det lättare för folk att ge vettiga svar. För övrigt vet jag av en M10 som bänkats med 560 hk med turbo och dellorto 40-förgasare. Kanske inget för gatan dock. 250-300 hk är betydligt enklare att få ut. Vänliga hälsningar! :) |
|
|
OKEJ. HAR hört nån sån hk siffra. |
|
|
Skum frågeställning ger ännu skummare svar. Jag vet av flertalet M10-motorer med 300+ hk här i Umeå, i stort sett alla körs på "gatan" vare sig det är rakt fram eller svänger lite. Eller vad sägs om 0-100 km/h på under 3 sek, då kan man hänga av många motorcyklar. Man kan se det så här också, har man ett tidkort har man motsvarande effekt att backa upp det med. Vad som menas med "fungerande hk/gat hästar" förstår jag inte. Menar du att motorn ska vara tillräckligt driftsäker så att man bara behöver byta olja någon gång varje säsong och aldrig skruva? |
|
|
INGET SKUMT MED DET JAG UNDRAR? en m10 med turbo..40 delorto/weber 40 45 större.. sen så får väl folk säga 400-700 hk på gatan för mig personligen.. om det e sant eller ej..? DRIFTSÄKER? bilen ska gå en bit längre än korvmojen..sen så ska väl inte toppen spricka typ på raggar rundan.. sen så kan ju en bil va drift säker för 500 m å det räcker för vissa ..dock int för mig. sen så kan man skruva med en driftsäker bil .:) .. |
|
| Jag förstår inte vad du är ute efter.. Jag begriper det inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.