|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
MEN? JTP,,, det va ju du som fälle en knepig komentar? sen så började jag fundera?.. Okej..den blå bmw 02 an som jag trodde hade delorto 40 !!! som jag sett lite av på nån bild..sen läst å hört hade ända upp till 700 hk?? att det där va ju ett riktigt monster.. var lite tveksam till dessa upgifter ...men ändrat mig.. men nu vet jag ju lite mer eller?..sen så har ju ERIK skrivit bänkade 560 hk.. detta har jag hört nånstans.. vart jag vill komma?..nja ev så ska jag bygga en maskin som ger mer än 250 hk på gatan..i en köra runt å svina bil..:) sen så har jag en bil med delorto turbo som jag kört massor av mil i.. den ligger på 140 -150 hk.. angående ljugar hk..?? det finns väl det gått om..:) |
|
|
Okej, du vill atllså bara kolla läget hur många som har över 250hk fungerande på gatan? För att sedan bygga det själv? Jag har inte fällt någon knepig kommentar, bara du som ställde en dåligt formulerad fråga :) |
|
|
mr-x: Den här killen med den blå 02'an... Har han ingen e-mailadress som du kan nå honom på!? Måste vara enklare att fråga honom direkt, eller hur!? elpe300 325'an: Länk |
|
|
JO VISST !!men undrade bara om denna effekt var med 40 delortor..?du vet 4-700 hk med fuggar ÄR ju inte vardagligt i mitt liv i allafall. Ta bara all turbokonverterings frågor på detta forum som handlar om e30 turbon mm !! själv så vet jag ungefär vad som ska användas för 250-300 hk på gatan..med turbo. då förståss..besiktigad bil. å nogorlunda hållbar även lägre budjet. |
|
|
Okej, du har svaren i tråden. Du vet hur man gör det, du vet hur man besiktigar, du vet hur du ska få det att hålla. Do it then? |
|
| visst ..No problemos. | |
|
Fixxa gärna en projekt tråd på något forum så man kan följa arbetet. God Kväll. |
|
|
har en bmw e12 turbo som gått med turbo . på gatan..problemet e att jag bara har 140 -150 hk nått. men ska väl sopa i hop en ny motor(värre) mest kaross å väg hållnings jobb å sånt i vinter ..när man orkat. |
|
| Har kört runt 800mil med min 02:a och den har hållit ihop. Den har DHLA 40 som tydligen var kravet. | |
|
jo rå,,,;) din bil/maskin har jag hört om..:) va det int närmare 400 hk i din maskin.? tycker många har en tendens å vilja ha för mycket hk..å då blir det löjligt i stället. tänkte bara att skulle jag ha 400 hk i min så skulle det va nästan för mycket..för en m10 motor.. en kille åkte med mig å tycker att jag sniffar närmare 200 hk.. :)...men jag sätter den på max 150 hk vid max effekt, nä i dag så bestämde jag mig å kapa ur all plåt i bagge luckan..:) fasiken vad man kan hittta knepigt med rost å deformationer i plåten på en gammal bmw e12 från 1974 års modell. |
|
| Har aldrig bromsat motorn så jag vet inte. Det är ganska halt på gatan iaf. Körde 12,81@190 km/h på strippen i somras. | |
|
har du kvar bilen?.. VEM är det som bygger en m10 med motorcyckel typ värre med hk? är det du. såg nå rrepotage i en tidning. om en röd bmw 02.. norifrån.? själv så har jag skrapat en hel bmw 520 plåtren ...;/ 1200 kg med mig i max.. så en 300-400 hk skulle behövas..:) |
|
|
aprå på tiden...12:91...190 km räcker bra på gatan..:) själv så har jag kört 6200 rpm på gatan med 16 tums däck..:) 190 + km ...4 växlad med 4:10 på bakaxeln..:/ å då e den inte nå hal inte.:) grepar bra.. |
|
| motor cyckel förgasare ska det stå..för snabb igen på tangenten. | |
| Är det bara jag som inte hänger med i det svenska språkets allt mer snabba utväckling? =P | |
| oj oj.. utveckling ska det ju stå. :P | |
Hans Andersson |
Är det här dom menlösas forum eller ? Har själv 184hk ärliga i min vintermotor utan turbo, någon som inte tror på det ? Hur mycket sommarmotorn med turbo har vet jag inte och jag tänker inte gissa heller ... Mvh Hasse... hea |
| Varför förgasare? 2 webrar eller dellortar kostar ju lika mycket som t.ex. ett V.E.M.S... | |
| För att det är tufft! Köpte mina 2 Dellortosar för 300kr, vet att det var jäkligt billigt, men för den summa får man väl en halv spridare eller nått. | |
|
Å SÅ SKRIVER DU HÄR ..PÅ DET MENLÖSA FORUMET själv hans..:) du man får ta detta med lite nypa humor å. jag betalade 500 kr för mina senaste dellortor.. däremot så kan man kosta på en sån bil ochså ..så det blir dyrare. Däremot så tror många att bara du har ett fint sprut ..så kan man minnsan ta ut 700-1700 hk..så går snacket mycket..:). nästa motor jag tar hk ur så blir nog inte under 250 hk i alla fall.. å det e nog säkrare det än 700.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.