AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.173

Vanliga El fel på E36 vilka har ni haft ?

Sida 2 av 2
Visa användare
52
BobbyBuster
318i -92
M3 -95
Vad roligt att höra. Det är jättebra med återkoppling så man vet vad som bråkar. Det är så sjukt att man kan ha fel på bilen i sex månader och när man hittar det är det en jättelätt grej. Skönt för dig hur som helst, WoX_!

Det kommer bli en skön sommar.
al
499
alaska1
118dA-13
Jordfläta kan skapa svårtolkade problem! Hade min bil på verkstad ett par gånger för att leta elfel (motorn gick perfekt och så plötsligt gick den perfekt)! Tillslut fick jag tipps om en kille som skulle vara expert på elfel och han lyfte på huven, lyssnade och så ....

Kostade en smörgåstårta och en jordfläta för 26 kronor!
Da
54
Dace
328i M Coupé -95
Var hittar jag jordflätan? Tänkte jag skulle kolla hur den sitter på min.

Det som kan tilläggas på min bil är att om jag startar den (med hjälp av kablar) och kör den i max 20min å det är -5 grader, då kan den stå i upp till 5 timmar för att sedan starta utan problem.

Men om den står över natten så är den helt död dagen efter, har kollat och det är inte bagageutrymmet som lyser (fällde ner säte å kolla). Hur mycket ström drar datorn för att hålla minne mm?

Alla tips är välkomna, byter batteri till ett nytt idag för å se om det är det som är fel men tar gärna tips ändå ifallatt=)

Wo
159
WoX_
Bmw 530D M-Sport Touring 2006 "WoX Edit"
Flätan sitter längst fram på högersida

WoX

Hellre en kråka i näsan än en SKATA i sängen !!!
Da
54
Dace
328i M Coupé -95
Haha, bytte batteri idag, hade visserligen inte provat starta Beemern idag innan jag bytte men när vi satte i mitt batteri i systerns golf så starta den utan problem??!! Min startar oxå med det nya batteriet men då verkar det inte som om mitt batteriet inte är slut då syrrans bil starta?

Blir bara mer förvirrad av det här=)

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
batteriet kan laddats bara tillräckligt för att kunna starta golfen...
Har nämligen oxå ett elfel, min batteri lampa på bilen lyser lite då och då. Sen så slocknar den ibland om man gasar på, men som sagt det är inte alltid den slocknar. Mätte batteriet idag och fick Ca:13,6-13,9 Volt (kommer inte ihåg riktigt) och sedan när batteri lampan lös så fick jag ca: 12,3 Volt. Sedan Provade jag dra bort jord kabeln med motorn igång och ena gången så höll den sig igång och medans på andra försöket dog den. Har frågat denna frågan innan och folk här på forumet sa att det var generatorn vilket jag också tror. Men vill försäkra mig om att det inte är något annat så jag slipper köpa en generator i onödan. Och om man får fråga vart ligger jordflätan förstog att den skulle va längst fram till höger, men kan man få lite mer exakt. Kan jag oxå ha fel där? Ursäkta min långa historia

Tack i förhand
Visa användare
52
BobbyBuster
318i -92
M3 -95
Hoolinga_BMW:
Det där är ett klassiskt generatorfel. Oavsett bilmodell.
Byt generator. Lycka till.
Ett tips är att leta reda på en bil-el-firma och höra vad dom tar för att renovera generatorn. Är den inte helt slutkörd så kan det räcka med några enkla åtgärder. Kan löna sig..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.