|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
TJenare !! Håller på och bli tokig på vad det är för el fel på bilen ?? det är nämligen så att den drar ur batteriet hela tiden. och det verkar som att den suger ur batteriet när man kör med bilen. Jag har mätt upp + kabeln från batteriet fram till Säkringsdosan och där är det inte nå knaZ. har givetvis bytt generator men inte bidde det nå bättre. Skulle vara bra att veta om det brukar vara nå vanligt 2el" fel på E36 orna. Mvh Funderande M3 äagare En gång BMW alltid BMW | |
|
Du har bytt generator säger du. Har du kollat så att den laddar som den ska? Jag menar så att du får upp spänningen i bilen när generatorn ska ladda? Det låter konstigt om den drar ur batteriet när bilen är igång. Det tyder på att generatorn inte laddar, eller inte laddar tillräckligt. |
|
|
Mät hur mycket generatorn ger, bör vara uppåt 14V mätt på batteriet. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| 14,4 volt ska den väl ladda? | |
|
Kan det vara så att den laddar ibland och ibland inte ??? För det är ju ett " Typiskt" generatorfel... Var ute och proade bilen idagoch då gick det bra för det mesta, Symtomen visade sig bara några gånger Jag har bytt generator tidigare då jag nästan var 110% säker på att det var den det var fel på... mätte upp dem och de ladda de som de skulle båda två.. men var till bmw idag och fick höra att de hade haft en kund med "typ" samma fel... han kunde åka 15 mil sedan var bilen helt död och ibland inte... de felsökte ett bra tag innan de kom fram till att det var generatorn det var fel på. men men.. ska nu ta och prova med en 3:e generator som jag vet till 150% funkar så får vi se vad som händer. fortsätting på detta kommer WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
Jag hade ett skummt fel på mina gammla. Säkringen vet ej nummret nu gick alltid vid "vissa" tillfällen. Hittade tillslut att när man höll för "sensorn" efter 260 km/h så gick säkringen. Visade sig att det var "erg" eller hur det stavas. På nummerplåtsbelysninge !!! :S |
|
|
Jo men jag har inte problemet att någon säkring går... inte vad jag hittat iaf.. ska in med bilen imorgon och under veckan så får vi se vad resultatet blir. Mvh WoX En gång BMW alltid BMW |
|
| Ja du, jag har exakt samma problem som du. Jag blir så matt, laddningen är ok. Jag var och gjorde service 2 hos verkstan och det visade inga fel. Rådet jag fick var att plocka ut säkring för säkring och se om det är någon som tjuvdrar ström. Men hallå, jag kan också köra 3 mil för att stanna 10 minuter och sedan inte få igång bilen. När jag får starthjälp fungerar den i månader för att sedan få samma visa. Detta verkar som sagt vara ett ganska vanligt fenomen. Jag är inte haj på bilar och jag vill sannerligen inte lägga hutlösa summor på felsökningar på det. Vad göra?? Ps vi sitter i samma båt iallafall :) | |
| exakt samma problem hade min kompis på sin calibra, visade sig vara både batteriet som inte klarade ta emot laddning riktigt, och att generatorn va sönder | |
|
ok... men jag har bytt batteri och generator redan... En gång BMW alltid BMW |
|
|
du kan kontakta mig om du vill Micke-luring så får vi se om vi kasnke kan lösa det ihop på något vis ?? man har jag twinpipestyling@hotmail.com Mvh Patrik En gång BMW alltid BMW |
|
| kolla jordkabeln mellan motor och chassi.sitter på motor fästet på höger sida.hade detta fel på min 325:a | |
|
ok... ska kolla det =) har tänkt tanken på att det kunde vara det vad hade du för symtomer när den inte jordade ?? // WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
mika2 Vad hade du för symtomer när din kabel var "av" eller glapp" var den av eller erjat eller vad ??? Skulle vilja veta mera om det problem du hade Mvh WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
Får man joijna er batterilösa? Jag har inte heller ström när jag ska iväg på morgonen, jag vet inte riktigt var jag ska börja då jag inte heller är nån "elfreak" som kan alla kablar så jag välkomnar alla tänkbara ideér=) Kanske har nått att göra med att en säkring går lite då å då på den oxå, i färdatorn säger den "Tail light failed" å så får jag byta samma säkring varje gång.. Tips?! |
|
|
Ja du är välkommen =) fast vi har ju lite oloka fel...min drar ur ström när jag kör inte när jag låter bilen stå... men förmodligen är det ordnat snart. WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
Ett bra tips att börja med är att kolla alla lampor inte ergari kontakten. Alltså att de har bra kontakt ytor. Länk |
|
|
Har bytt alla lampor på min bil... WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
Kanske felet i min ligger i höger bak då det är till den säkringen går samt att datorn varnar, men man tycker man borde se det, jag kollar runt hela bilen efter jag stängt av den å inget man ser lyser, har även kollat bagaget.. |
|
|
elfel mellan dator och lmm: vanligt? vad kan de ha varit för fel? lämna bilen till verk. p.gr. av avgasvärden dom fixa elfel till lmm:en....1500 märker ingen skillnad alls fortfarande fel avgasvärden |
|
|
YES !!!!! min bil funkar nu iaf.. lite glapp i jordflätan och nu är det bara att tuta och köra =) S A T A N vad skönt att allt är som det ska efter 6 Månader av letande *skratt* // WoX Hellre en kråka i näsan än en SKATA i sängen !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.