|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jimmyboy; Ett alternativ till att måla kanterna är att sätta skylten i en skylthållare, då syns inte den vita ytterkanten, eftersom dom gamla plastskyltarna har en svart kant, ser jag inte problemet i att måla kanten, jag har gjort det med tuschpenna så det är enkelt att ta bort färgen. Det är mycket vanligt att bilar som i Sverige har liten regskylt "Alfa Romeo, Chevy Trans Sport, Land Rover, MMC Pajero, Opel Frontera A" vid privatimport får stor skylt = många kan få liten skylt om dom bara ansöker. Ett sätt att få liten skylt även om det är dyrt är att köpa till exempel en VW Bubbla, köp en personlig skylt till Bubblan, flytta den personliga skylten till det fordon som inte har liten skylt, voila liten skylt på rätt bil=) Stephan som har eller har haft liten skylt på hälften av sina bilar=) Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Javisst det där med skylthållare fungerar ju skapligt MEN att förse skylten med färgskickt är olagligt och det kan man få böter för (800kr per skylt om jag inte minns fel (rätta mig isf.). Tycker bara att det är viktigt att påpeka för de som läser ditt tips. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| Intressant ämne. Har aldrig fattat varför så många vill ha den lilla nummerplåten? Är det för att den ser amerikansk ut eller är det för att dom är svåra att få igenom hos VV som dom lockar? I USA så har jag sett att biltokar vill ha Euroskyltar!? Rätt lustigt faktiskt. | |
|
OOk jag har en "bil" som nästan kräver klistermärkes skylt fram. Fick inte beställa det. Har nu en ny vanlig EU-skylt bak och en muggig olaglig klisterskylt som borde bytas. Vad kan jag göra? Bilen i fråga har ingen "plats" för reg skylt utan man får liksom hänga den på den runda nosen bäst man vill. Vilket givetvis är otroligt fult. Körde genom europa, och ALLA tull gubbar gnällde över fejk skylten helt otroligt. Tycker ni jag skall orka tjafsa eller köpa en ny olaglig skylt? -Phil |
|
|
Grandy: Haha, ja folk kanske vill ha det som "ingen" annan har. Personligen tycker jag att det ser snyggare ut (framför allt framifrån) med den lilla plåten och lite som "a_wingard" sa "att man ser bilen och inte bara två stora vita nummerplåtar". Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Om man har amerika fronten (m3) den har plats för mindre skylt kan man få igenom det då tror ni !? Länk |
|
|
Jag tackar för tipset angående att måla ram runt skylten, men det känns som att jag inte är beredd att åka på böter för en sån sak. Nästan så man blev lite brunstig av synen av Jimmiboys bil och hans snygga skyltar. Bra mkt snyggare än de normala! Grandy: Tror de flesta vill ha just små skyltar för att de är snyggare. Iaf jag.. Sen finns de givetvis bilar som inte är anpassade för de stora. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Falyer: det är det jag har, eller rättare sagt den lilla svarta listen i mitten som ej får plats med den stora skylten. Detta hade min bil då den gick över gränsen från Tyskland och då är det möjligtt att få små plåtar MEN som sagts har du idag den stora mittlisten och plats för den stora plåten så hjälper det tyvärr ej att byta list till den lilla (USA och Asien). Alltså har du den stora skylten idag på ett inreggat fordon i Sverige så kan du ej få den lilla. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jag kan hålla med dig lite om storleken bak. Men jag har hellre 2 små än 2 stora. ta med dig flickorna till halmstad så även jag kan få lite såna bilder på min BMW hörru;) haha! kan svära på att du inte ens bad om att de skulle mysa med din bil utan att de gick dit helt frivilligt!! BMW-BRUDMAGNET:) //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
som "a_wingard" sa "att man ser bilen och inte bara två stora vita nummerplåtar". Jag tycker tvärt om. Vanliga nummerplåtar reagerar jag inte på, men när någon satt på små plåtar på en bil som vanligtvis brukar ha stora. Då reagerar jag och ser plåtarna. Däremot tycker jag att de riktiga amerikanska plåtarna är riktigt fina när delstatens namn står med. Dom blir ju nästan som små konstverk. Länk |
|
| sen ska den vara pressad i aluminium av interner från något amerikanskt fängelse och inte i plats från VV. ;) | |
|
polera huven?? va de så flottiga om rövhalvorna hahaha, //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.