AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.639

montera kjolpaket

Sida 1 av 2
jag har köpt ett kjolpaket till min e30, det är meningen att man ska ha clips nertill under bilen, men med bara clips så hänger kjolarna och sitter inte bra. hur ska man göra för att få dit dom snyggt?, man vill ju inte skruva utifrån direkt.
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Jag undrar också var jag kan få tag på dom gröna clipsen????????
ma
272
marbjo
325cab-91
är det bmw:s kjolpaket borde du kunna köpa clips där ring och hör med dom iallafall
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Jar har varit hos bmw och dom sa att man ska beställa dom. Men dom har inte fått de än. Det var 3 månader sen jag va hos dom......
Jag tror inte att det är bmw:s kjolapaket, men clipsen kanske passar..
men räcker det med bara clips? det tror inte jag..
KristoferS
Det håller, om man inte använder den som snöplog...
men det kommer att häng ner.. jag ahr testat men tvingar..
ma
272
marbjo
325cab-91
vad menar du med att dom hänger????
Att dom inte sitter pressad emot kanten upptill på bilen, tröskeln. det klipar där om man bara sätter fast dom med clips. trycker man upp dom med hande så sitter dom som dom ska men så fort man släpper igenb åker dom ner..
ma
272
marbjo
325cab-91
kan man inte köra med clips, dubbelhäftande tejp eller silicon??
jag vet inte det kanske man kan.. men tror du att det håller? det är guppiga vägar här hemma..
jag har inte testat med nå mer än tvingar, skulle bara provaom dom passade. jag ahr nämligen lånat hem ett kjopaket (har inte betalat den än) men jag ska köpa det har jag tänkt, ville bara veta hur manfår dit det snyggt..
ma
272
marbjo
325cab-91
jag vet inte bara en gissning,ska själv montera ett i helgen,nylackat och fint!!
vad är det för kjolpaket då? och hur mycket har du köpt det för?
hur ska du montera ditt? har du fått med någon monteringssats till ditt?

ma
272
marbjo
325cab-91
det är m-paket,bytte det mot en uppsättning fälgar
jag fick med monteringskit som man ska sätta där listerna sitter
okej.. mina är ju bara kjolar, dom går ju inte upp till listerna..
ma
272
marbjo
325cab-91
har du ingen list på sparklådan?? där ska jag sätta dit någonslags fästanordning,har inte kollat så noga men det ger sig!!
lycka till!!
det är ju bara en kant där..
men men jag får väll se hur det går..
ma
272
marbjo
325cab-91
jo jag mé har ju hela helgen på mig!!
jo, hehe.. :-)
te
46
texas
325 -89
Det går inte att limma dit det då? Din lokala glashandlare borde ha lim. De har ett bra lim som man kan limma dit takvingar m.m med är fruktansvärt bra, ganska så lång torktid har jag för mig men när det väl har härdat så sitter det som berget. Hade sånt lim när jag limmade dit mina g60 breddare som jag hade på en golf 2 ett tag.

/jocke
texas -->
vet du vad det limmet heter??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.