|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Fälgen var riktigt rå. Frugan vill helst ha en grå bil, men det verkar nästan bara finnas silver/svarta/blå i tyskland verkar det som :) Hur är det, är taklucka bra eller dåligt? (Ser snyggt ut, mest tänker på rost etc) |
|
|
Den fälgen du visar är helt klart snyggast. frugan vill gärna ha en grå bil, men det verkar mest vara silver/svart/blå som gäller i tyskland (Sista 3 bilar vi har haft har varit silver;)) Det är inte så akut så jag får leta lite kommande veckor och försöka hitta den "perfekta bilen":) |
|
|
Svart är väl vanligast följt av silver. Gillar själv också den i grått men inte så vanliga. Har tidigare in varit så glad för silver men E39 med M-paketet tycker jag passar bra i silver och jag gillar färgen riktigt bra nu. Har tidigare haft mörkblåa och violetta bilar och silver är en dröm att hålla efter. Håller sig snygg ett bra tag efter tvätt till skillnad från orientblå som var smutsig innan man hunnit hem från tvätten ;) Taklucka tycker jag är självklart på dessa bilar även om jag inte använder den speciellt ofta. Har inte hört någon som haft problem med rost där. Däremot så finns det ju ett par andra ställen som är känsligare. Har själv precis fått ny baklucka och min kompis med en 03:a har fått tid för byte av både baklucka och motorhuv... Fälgen jag länkade till är ju standardfälgen till M-paketet men det gick att välja andra bl a krysseker 42 vilket min levererades ny med. Dock så satt det andra fälgar (krysseker 5) på när jag köpte den. Dessa sålde jag och införskaffade 18" krysseker 42 för sommardäcken och de som jag länkade till för vinterdäcken så det ser bra ut sommar som vinter ;) ___ //Ulf |
|
|
Hur är det med rost ifall man importerar en bil? Säg att jag plockar hem en -02:a och om 1 år börjar en dörr rosta. |
|
|
BMW Hade 2002 6 års rostskyddsgaranti. Denna garanti verkar fungera bra. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Att garantin fungerar bra menar jag inte att bilarna inte rostar, för det gör de tyvärr, men BMW är ganska generösa med att åtgärda skadorna och ställer så vitt jag vet inga krav på "det måste vara genomrostat" "gäller endast svensksålda bilar" eller dylikt. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Rostgarantin gäller likadant för sv-sålda som för importerade. Fick nyligen själv en ny baklucka på min 02:a utan några problem. Det är väl en kostnad som BMW i Tyskland till stor (eller all) del står för så den lokala verkstaden välkomnar väl jobbet. ___ //Ulf |
|
|
Länk Inte så stort hopp till nya modellen. Iofs saknar den säkert helt utrustning, eller? Är AC osv standard, verkar även ha en "datorskärm" uppe i mitten? |
|
| marthin: Länken går till Dat Autohus som jag avråder ifrån om man önskar en bil i fint skick. Bilarna är som jag förstått i stor utsträckning tidigare leasingbilar. Jag har själv tillbringat två eftermiddagar där och ville inte köpa något de hade att erbjuda, pga bilarnas dåliga skick. | |
|
Är även bilarna som är så pass nya i dåligt skick? |
|
|
Dom har även bilar i bra skick men merparten är fd hyrbilar, leasingbilar. I regel så avspeglar sig skicket på bilen i priset så hittar du ett väldigt billigt exemplar av någon modell så är det med all sannolikhet därfor att skavanker finns på bilen. Deras priser är fasta och går inte att pruta på däremot så kan du få rabatt om du köper många bilar. ___ //Ulf |
|
|
Finns helt okej utrustade bilar i Sweden också med prutmån>>Länk mvh |
|
| Det är nog som programmer skriver. Jag tittade på fyndbilarna och där var skicket därefter. Tumregeln är nog lågt pris = dåligt skick. Det gällde för alla som jag tittade på. De hade rejäla bucklor, sönderrepad lack (en bil längs båda sidor), stinkande kupéer, skadad klädsel etc. Likväl så tappade jag förtroendet för dem. Jag är inte kunnig nog för att bedöma förekomst av eventuella mindre synliga fel på mekaniska eller elektriska resp. elektroniska delar i en bil, så jag skulle inte våga köpa en bil som visuellt ser bra ut heller. För någon som är kunnig är det säkert en annan femma. På gund av bristande kunskap behöver jag alla garantier jag kan få. Europlus är grejen för mig. :) | |
|
Bilen Dutta länkade till är ovanligt välutrustad för att vara svensksåld. Står 9 ägare på VV's sida men det kan ju ändå sämma med 3 brukare om några är handlare samt att den säkert gått som tjänstebil och senare privatbil för samma brukare. Hur mycket prutmån det är på denna är svårt att säga men några kronor bör det gå att göra på den. ___ //Ulf |
|
|
Var själv och provkörde en 530iM sv-såld (sedan) för 14 dagar sedan som var fullsmetad med utrustning även navi men bilförsäljaren och jag kom ej överens om priset eftersom det var uppåt väggarna för högt.Så det går att hitta välutrustade bilar även om det är svårare i Sverige. mvh |
|
|
biloutlet, Spara 40%? Ge gärna ett bra exempel! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.