AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.545

Hjälp mig hitta en 5-serien Touring i tyskland!:)

Sida 1 av 2
Det får bli en importbil.
Kikat runt ett tag nu och tror att 5-serien passar mig perfekt.

Någon som har tid att hjälpa mig hitta en bil på de tyska sidorna? Min kunskap är lagom låg och jag tycker jag kikat runt på mobile.de utan större framgång.

Maxpriset är 220-230K.
Silver eller titangrå.
Automat, skinn, navi, sportpaket.
Gärna taklucka (inget krav)
Ingen trä inredning (krav!;))

Några bra tips?
En snabbsökning:
Länk

Men du skrev aldrig vilken motor du är ute efter... :)

/ Mvh Joakim

Min: Länk
530 tror jag är lagom, bensin
Ett tips som inte har med frågeställningen att göra är att ta bort kravet på att bilen inte får ha träpaneler. Jag har tidigare sett att det finns medlemmar på forumet som vill byta paneler med andra. Då får du fler bilar att välja mellan, eftersom många bilar just har träpaneler.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

marthin: jag skulle rekomendera dig att köpa av en BMW-handlare och söker man på www.bmw.de så hittar jag just nu bara en som är enligt dina önskemål med ett undantag och det är panelerna som i denna är trä. I övrigt en fullmatad bil med allt du kan önska dig (nästan) samt till ett pris inom ditt max. Den är även en Premium Selection vilket ytterligare borgar för att skick och historik är vad det ska
Svårt att länka från www.bmw.de men handlaren har en egen hemsida... Länk

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Utrustningen:

Leder, Navigationssystem Professional, Sportpaket

Dynamische Stabilitäts Control III (DSC), Klimaautomatik, Glasdach elektrisch, Xenon-Licht, Alarmanlage mit Fernbedienung, Sportliche Fahrwerksabstimmung mit Niveauregulierung, Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer, Park Distance Control (PDC), Dachreling, Sportfahrwerk, Multifunktion für Lenkrad, M Sportpaket, Sportsitze für Fahrer und Beifahrer, CD Wechsler 6-fach, Sitzverstellung elektrisch mit Memory für Fahrersitz, Handyvorbereitung mit Bluetooth Schnittstelle

Businesspaket, M Aerodynamikpaket, Regensensor und automatische Fahrlichtsteuerung, Individual Dachhimmel anthrazit, Steptronic, Blinkleuchten weiß, M Lederlenkrad, Edelholzausführung, Shadow Line, HiFi System Professional DSP, M Leichtmetallräder, Kindersitzbefestigung ISOFIX, Scheinwerfer-Waschanlage mit Intensivreinigung für Frontscheibe, Armauflage vorn, Innen- und Aussenspiegel automatisch abblendend, Innenspiegel automatisch abblendend, Universal-Garagentoröffner, Niveauregulierung, Bordcomputer, Modellschriftzug - Entfall, Nebelscheinwerfer, Fußmatten in Velours, Raucherpaket, metallic, Anti-Blockier-System ABS, Elektrische Fensterheber, Sportliche Fahrwerksabstimmung

Fanns väl ett par saker till att kryssa när den beställdes ny men inte mycket ;)

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nytt försök med länk.... Länk

eller

Länk

___
//Ulf
Länkarna var nog inte helt rätt:)

Finns det alu-lister orginal att köpa? Tänker hela plattan under växelspaken osv.
Orginal alltså.

Pro: Dina länkar fungerar inte, men jag ska försöka söka fram den på bmw sidan,
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

marthin: det är som sagt svårt att länka men om du går in på Länk och väljer Gebrauchtwagen - Gebrauchtwagendatenbank och sen bara väljer

Marken: BMW
Typ: 530
Bauart: kombi

och sedan trycker på knappen Abschicken så hittas två bilar varav den ena är den som jag menar.

___
//Ulf
Kandet vara denna Ulf försökte länka till?

Länk

/ Mvh Joakim

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

ufo: din länk är lika bra som mina ;)

___
//Ulf
Ulf: ...jo, NU fungerar din andra länk...det gjorde den inte de första 3-4 gg... :)

/ Mvh Joakim

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag får varken dina eller mina till www.bmw.de att fungera. Men går man in och kryssar i 530i, touring, automat, navi, sportpaket så hittar man 15 bilar och en bit ner på sidan så finns det en titansilver EZ 11/02 för ca. 23'€.

Utrustningsmässigt nästan identiskt med min egen men drygt ett år nyare. Den bör man kunna ha hemma för ca. 220' om man tar hem den själv vilket jag tycker är ett bra pris för en 03:a med tanke på mil och utrustning.

___
//Ulf
...konstigt, både din andra länk och min länk fungerade...ett tag. Nu fungerar bara din länk...

Nåja, Marthin hittar nog ändå.

/ Mvh Joakim

em
538
emilsson
i4 M50 -22
Ja, det går utmärkt att byta alla paneler i bilen, inte sådär hemskt jobbigt heller.
jag får inte fram några bilder på den bilen, finns det inga eller är det min browser?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det finns bara två bilder och inte tydliga men sparade ner dom.
Här är länkar till dom...
Länk
Länk

___
//Ulf
Länk

Den verkar vara ganska schyst? Och den har inte trä lister som jag ogillar så mycket.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med dig. Konstigt att den inte finns på www.bmw.de eftersom det är en BMW-ÅF som säljer den men den kanske är nyinkommer?

Aningen mindre utrustning än den jag hittade igår men lägre mil och lister som du gillar. Fälgarna på bilderna är ju trista men har du tur så är det bara vinterfälgar som dom satt på och att sommarfälgar ingår. Det är ju oftast denna Länk fälg som brukar sitta på dessa bilar.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har verkligen missflyt med länkarna i denna tråd. Här Länk är en annan på samma fälg...

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om det är chassinr som är angivet i annonsen så är den tillverkad 03/2002 men inte uttagen förrän 10/2002.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.