AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.707

Vad tror ni att jag skulle få om jag sålde min 525 IAT?

Sida 2 av 2
Mikael: Hehe, nej jag menade inte att det lät vimsigt utan tycker snarare det det demonstrerar det underbara i att låta känslorna bestämma vid bilvalet. För vem vill tuffa runt i en tråkig snålbil när man kan åka V8. Helt rätt beslut av dig! Om du dessutom kan hålla nere kostnaderna hyffsat som du skriver kan det väl inte bli bättre? Du åker både bekvämt, hyffsat billigt och framför allt med ASWD (För att använda ett gammalt Autopower-uttryck).

Mvh Johan
Jiie: Vad kan jag säga annat än att jag håller med till fullo. Jösses vilken kul bil att köra. Men kanske inte det helt förnuftiga valet. Min mors Toyota Corolla 1994 1,3 liter för 25000 hade varit förnuftig (monstret har inte reparerats under 5 år och rostar inte ens), men gud så trist. BMW må rosta men de är härliga körmaskiner. Dessutom hade jag en sådan tur att motorvägen på hemresan var helt tom på trafik under en lång sträcka med fullgod sikt och viltskydd. :)

Mvh
Mikael
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

mikael: det största problemet kommer när du ska byta nästa gång...man blir rätt så bortskämd med V8 och det är svårt att byta ner sig. Har själv testat och jag saknar fortfarande min 540...

___
//Ulf
Ulf: Vad gäller besvikelse tycks jag vara lätt att tillfredsställa eller ha tur. Min tanke för dagen är att när jag byter nästa gång så blir det till en 545 som borde vara överkomliga om några år när jag amorterat ned kommande lån. Det lustiga är att jag var lite ledsen för att jag skulle byta ned mig från min väldigt fina 525:a till en enklare äldre bil, men känner mig istället upprymd efter gårdagens 10 mil på motorväg. Inte blev jag heller särskilt ledsen när jag ställde mig på en (trafiktom) ladsväg och gjorde en kickdown från stillastående till 100+. Det var så illa ställt att jag pratade med mig själv. En lagom inteligent monolog som mest innehöll svordomar, fast med glatt tonfall av typen det var det j.....ste och något enstaka wow. :) Det är skillnad på kraften mellan en 525 och en 540.
När jag får tid ska jag gå igenom konditioneringstipsen på denna sajt för att se lackens verkliga skick iom att den stått ett tag i garage och blivit dammig. Vidare får jag kolla upp om det finns någon lackerare i byn (västerås) som kan lackera om en del av plåten (ca 1 kvadratcentimeter) som måste slipas ned pga några bubblor. Fast det finns en fördel med att ha en bil som inte är i nyskick (nu svär jag i kyrkan), jag ska försöka att inte vara lika extremt petig och orolig vid transport av hundar och passagerare och frukta andra bilar och människors illvilja mindre när jag parkerar på allmänna parkeringsplatser.

Mvh
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.