|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Prisindikationen på TomTom 910 är ca 700 Euro. |
|
|
acey: Då känns min sony navi som rena fyndet i jämförelse |
|
| Starre: Jo, men den känns som rena snikversionen i jämförelse också! :) Frågan är bara hur många av funktionerna man behöver i 910:an. | |
|
Har beställt en Nüvi 300 till mig själv idag (har använt svärfars tidigare). Det som avgjorde att valet föll på Nüvi är att den är så platt och smidig att ta med sig ur bilen när man parkerar på tveksamma ställen. Tomtom:en var lite väl rund å go för att ligga bra i innerfickan på jackan. |
|
|
Har fått erbjudande att köpa en Mio 269+ (ej stulen) av en kompis för 2000:- Gör jag ett bra köp då? // M.v.h. Daniel |
|
|
Jag var igår och gjorde service på min bil(i Belgien). Jag såg att de hade reklam för eftermontering av navigation till E90. Jag tittade bara snabbt på reklamen och det var en skärm som var monterad i listen på sidan av startknappen. Det var en skärm på 3"6 med karta och pilar. Priset var 1500 EUR monterat och klart. Det var inte Bmw orginal. Jag kommer inte ihåg vilket märke det var. |
|
|
emilsson: har du fått din nüvi 300 än? Hur är den? Har oxå fastnat för nüvi 300-serien nu. Mycket stilren och lätt att ta med som du säger.. Nån annan här som har erfarenhet av nüvi 300-serien? mvh Daniel // M.v.h. Daniel |
|
|
Japp, min Nüvi 300 har fått guida mig i några hundra mil nu, den fungerar klockrent, vissa missar finns i kartmaterialet. Har stött på en gångbro den ville få mig att åka över, men det var bara att åka i en liten bit "åt rätt håll" så la den om kursen. :) Är mycket nöjd med min, den har hittat lite vägar jag inte har tänkt på att välja tidigare. |
|
| Just ja, enda som stör mig i övrigt är att den inte kan hantera åt vilket håll "livräddare" står, den varnar även för dom i motsatt riktning, vilket är lite irriterande men sekundärt sett till att den varnar. Just nu ligger dock databasen från poidatabase.se en bra bit efter vägverket. | |
|
emilsson: tack för dina svar. Verkar som att du är nöjd ja. O det skriver du oxå..hehe =) Lutar en hel del åt 310 modellen för mig tror jag... // M.v.h. Daniel |
|
|
Jag har en Mio 269 och är mycket nöjd med navigationen på den. Efter uppdatering till v. 2.0 så blev den bättre än tidigare. Jag har kört den runt Sverige utan miss, men även Tyskland, Österrike, Italien, Portugal och Spanien. Varje gån har den funkat klockrent! Bra kartor och framförallt bra talade instruktioner som är väl inpassade för när man skall svänga. tre olika visningar av färdväg. 2D, 3D eller bara pilar. Nackdelar. Tar lite tid att komma igång/hitta gps signal, lite krånglig inmatning innan man lärt sig. Kort batteritid utan laddning. Ingen TMC inbyggd. Fördelar. Bra färdvägar vad jag märkt. Missar MYCKET sällan rätt adress (har varit med om det EN gång. då var det en nybyggd väg). Mycket finesser som MP3 spelare, bildvisning från minneskort och visar även farleder för fartyg mm. Alltid aktuell hastighet och omräkning av färdtid och ETA. Allt ingår i lådan, bilhållare, cykelhållare, laddare 220v och 12V, fjärrkontroll, extern antenn, fodral, MapCD osv sov. Mitt omdöme: Låt mig säga såhär. Jag kallar min GPS För Gretchen, för hon är ett under av Tysk effektivitet. För 2000:- hade jag tagit det alternativet. Definitivt. //amullo --- |
|
|
emilsson: har den Nuvi 300-serien nån funktion som visar aktuell hastighet man har? eller vilken hastighet som gäller på vägen du kör på? // M.v.h. Daniel |
|
|
amullo: alternativet med mio 269 för 2000:- sket sig. därför jag letar vidare lite nu. // M.v.h. Daniel |
|
|
Nüvi visar aktuell hastighet. Den har även trip-mätare som visar restid, stillastående tid, medelfart, distans, etc. När du navigerar så syns inte aktuell hastighet på skärmen, men man kan ta fram den informationen. Har du inte navigeringen aktiv så syns aktuell hastighet på samma bild som kartan. Min hastighetsmätare på bilen visar bara 2 km/h för lite under 110, ca 4 km/h fel över 110 up till 150 (har bara kollat så långt) enl. gps. |
|
| Vad jag vet kan den inte visa hastighetsbegränsningen, men vid fartkameror så visar den hastigheten som gäller samt piper ända tills man åker mindre eller samma som begränsningen. | |
|
Jag har för en vecka sedan bytt min Navman 510 till en Mio 269+. Otroligt vilken skillnad. För 4000:- för du hela Europa inlagt på den inbyggda discen. Fin och tydlig kartbild och enormt bra vägledning. Just nu kampanjpris hos några företag. Outdoorexperten leverarde min snabbt och korrekt för strax under 4´.- |
|
|
emilsson: tack för svaren. Nüvi 300 verkar ju faktiskt vettig den oxå. kanske ska köra på den och inte de nyare modellerna.. får se hur jag gör.tack tack Ralph:Har som sagt en kompis som har den 269+, tycker oxå att den e helt ok men den är för stor för min smak. Vill ha en mindre som e smidigare och lättare att ta med sig i fickman. emilsson: Var det bara sverigekarta som följde med Nüvi? // M.v.h. Daniel |
|
| med 300/310 är det Norden + stora vägar i europa, 350/360 hela Europa. | |
| Har någon sett om nya Tomtom 910 kommit ut på den svenska marknaden? Och till vilket pris? | |
| kuai: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.