|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
De enda jordgubbar jag fick var i bålen ihop med en hel del starkt, ingen vispgrädde där inte. imenhoteb Den camaron hade gått 2500 mil, ett toppex så det var inget dåligt ex. Har även jag haft Z-28 2st 89 & 91, inge bra bilar i höga hastigheter. Min kan jag dricka kaffe med ena handen i 260 km/h :) går som tåget på räls. En del jänkare kan gå fort men väghållningen är katastrof, med undantag för Corvette, viper, Cadillac sts om man ser på nyare jänks. Åkte 200 med en -72 Camaro, puh. Dom kalsongerna var bara att kasta efter... /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
tqs |
Frågan är om det inte är ganska höga straff på fortkörning i USA? Eller är det kanske en kulturell grej? Tycker det är sällan man ser vettvilligar som ligger och tokpressar på vägarna där. |
Kowalski |
tqs: Straffen i USA när det gäller fortkörning beror på omständigheterna såsom väder, trafikintensitet samt naturligtvis hur fort man har kört. Detta kan dock variera kraftigt mellan delstaterna. Därför är det väldigt svårt att sia om straffet generellt är hårdare där. Men något som däremot stämmer är att Highway Patrols accepterar en lägre moms på hastigheten, de plockar gärna in dig om du kört 97 km/h på en 90-sträcka. Fast du då kanske endast får böta 20 USD. Det stämmer att man ser väldigt få blådårar där på motorvägarna, mycket beroende på en hård trafik-övervakning i kombination med världens kanske tätaste trafik. Men jänkare kan köra fort...så fort man lämnar de större vägarna och ger sig ut på de mindre dyker "entusiasterna" fram. En "kul" grej: Farsans kollega åkte dit efter att ha kört 70 mph (ca 110km/h) på 55 mph (90km/h) sträcka i delstaten Montana, en av de mest ödsligaste stater. Bötesbeloppet: 2 USD, dvs knappt 20 kronor :-D Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 |
|
Besökte en kompis i Arizona förra året. Han hade precis köpt en 01 Cobra.. Det var ett ruggigt klös i den bilen. Dessutom var ljudet helt underbart. Bäst av allt var att han ville att jag skulle köra hela tiden. :) |
|
transamgta |
Kul att även ni tycker om V8:or :) En LT1:a ska göra 0-100 på 5.2-5.3 och kvarten på ca 13.7-13.9 OBS! Tillverkarsiffror. Jämför det med en M3 från 95 som ska göra 5.3 resp 13.9. Som ni ser, det blir mycket jämt mellan en Corvette och en M3:a från samma år. Daniel |
| Jag tror 240n skrattade en del när han blev ifrån åkt. Han visste mkt väl att han inte hade ngn chans. Det är alltid kul att leka "Jag e cool" fast man vet att man inte är det =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.