AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.421

Övertro på sin bil

Sida 1 av 5
netsix
Igår när jag åkte till Västerås ifrån Stockholm så låg i ca 160 km/h och körde om en Volvo 240 från mitten åttiotal, med ett fyrtumsslutrör sista 20cm, efter ett litet tag så ser jag att Volvon ligger och nosar mig i häcken. Jag fäller då högerfoten i framåtläge och hör hur V8:an morrar till och vips så var Volvon en liten prick i horisonten. Snacka om att ha en övertro på sin bil och tro att man kan hänga på en BMW 740 i dom hastigheterna. Han har väl stått och filat på sin motor sen igårkväll :)
Alltid lika kul att hänga av folk.

/netsix
sebbe_bmw
Sånt e alltid lika roligt:)

Sebbe
sebbe_bmw
E det 4.0 eller 4.4 du har i din... Gamla lådan men det ser ut som en 4.4..Kom inte den först -96?

Sebbe
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tur att det inte var den 240 som stod före mig i bes.kön i Örebro för då hade du nog fått långnäsa.
Nyare insprutat corvette V8, fast själva 240 var lowtech.där hade du åkt på pumpen ända till det skulle svänga.

MVH
Hasso
netsix
sebbe_bmw

Det är en 4,0, men det duger :)

hasso

Var det LT-1:an som fanns upp till 96 så skulle jag inte vara så orolig. Men var det LS-1:an som kom 97 så hade jag fått svårt, mycket svårt. Säljer dom bilarna till vardags.

/netsix
netsix
Var det en Corvettemotor från en innan 92 så hade han inte haft en suck, för dom låg bara på ca 250 hk.

/netsix
sebbe_bmw
Men kom 4.4 -96 eller?
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Netsix!
Det verkar som att du lider av "penisavund" =)
När du Vann racet mot 240n, kände du dig stolt och häftig då ?
En Volvo 240 har väl ca 100-140hk(om den inte är trimmad förstås eller turbon ) och du har väl 286hk i din ?!
Undrar vem det var som skämde ut sig egentligen ? =)

Och sedan verkar du också ha en övertro på din bil då du säger att en 240 med en LT-1 eller en Corvette motor före 92 skulle inte klara av att piska din bil !
Eftersom du skrivar att du säljer (och åker en) V8 bilar så borde du veta att det är vridmomentet som gör att bilen rör sig framåt (eller du kanske är en som varvar mycket) !

Funktion före styling!
netsix
Braxen

Jag lider absolut inte av penisavund. Det bara kul att knäppa folk på näsan. Kanske du lider av penisavund som skriver så. Det är kul att gasa ifrån folk som tror att dom kan hänga på vare sig det är en fiat 127:a eller en Corvette.
Har du kört Corvette nångång, jag har väl kört ett hundratal så jag vet nog vad jag pratar om, mer än dig iaf.

/netsix
netsix
sebbe

Den satt i 96:orna, vet inte om dom hängde i dom i de sent tillverkade 95:orna. Kanske någon annan som vet?

/netsix
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Så bara för att du har kört ett hundratals Corvettes så vet du mer än mig ?
Är du inte nere på bebisnivå nu ? Ska du inte säga att din pappa är bättre än min också ?
Väx upp !!!!!!

Varför inte låta dig bli omkörd av en 240 om han lyckas ta sig upp i 160km/h, eller är du en sån som vägrar att bli omkörd av ett annat märke ?!
Tack vare såna som dig som ska hävda sig hela tiden så får BMW ett sämre rykte !!!

Funktion före styling!
518i slow mobil
Ok, skärp er nu.... Ni verkar båda vara lite på lågnivå just nu..... Det e kul att racea, dessutom att knäppa folk på näsan... Men att dra en 240 med en 740 e ingen större bedirft, jag klarar det med min slöhög.... Fast sådant e kul att läsa om så det e ingen uppmaning att sluta...

Full gas, jag i extas =)
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
netsix
Jag håller med slow mobil om att det har blivit en ganska låg nivå på detta. Ja, jag tror jag vet mer än dig när det gäller Corvette, jag har ju lite att jämföra med om man säger så. Blir jag omkörd så spelar det ingen roll, det var kul så länge det varade iaf. Skulle jag ge BMW ett sämre rykte bara för att det kul att gasa lite? Det är väl värre med dom som kör som om dom ägde vägen.
Jag menar inte att det var en stor bedrift att köra ifrån en 240 utan att det är kul med dom som tror att dom rattar en ferrari så fort dom har mixtrat lite med maskin. 0-100 kanske man får stryk av en nyare corvette men dom är värdelösa efter 100.
Det är konstigt att man inte kan dela med sig av roliga saker utan att det skall komma en massa kommentarer om att man har penisavund, känner sig stor och häftig, ligger på en bebisnivå osv.

Funktion med kraft före styling ;)

/netsix
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Undrar vem som har mest övertro på sin bil???
286hkr kontra den vikten är inte så mycket att hänga i
julgranen när det gäller, rätt många amerikanska V8
piskar det utan problem 0-100 .Men i topphastighet,
har du inga problem med de flesta amerikanska bilar
ej heller när det svänger.Har skruvat och kört med olika amerikanska V8 sedan 1974. där är det mest vridmoment kontra varvtal som ger prestanda 0-100.
Ex. min murkla 1800kg 365nm/1800varv pinnade på 0-90 på 7,0 sek men inte mera än straxt över 230hkr 5,8lit.
Så man får inte bara titta på hkr.
BMW motorn är ju ju byggt för att kunna gå fort och varva rejält, även om det är ett högre vrid så kommer
inte maxvridet förrän vid 420nm/ 3900 varv vilket är dubbelt så högt som tex min murkla.Det gör en vesäntligt skillnad i ax.
En Charger-69 440magnum gör lätt 0- 100 på 5sek, det har jag förlorat pengar på.Hemichagern ännu värre.
Ett annat exempel är den 32ventilers V8 som sitter i Lincoln MkV11-94.Med modifierat avgas,spärren borttagen
högfartsdäck så klämde den 300kmh i saltöknen.Inte så illa tycker jag av en standardmotor.
Tips står en hos Hasse Zäta för 135tkr.
Å förringa de amerikanska V8.ttorna då har man lite för stor övertro på sig själv enl.min uppfattning.
Testade och lägga plattan i botten på en 540T-97 för en vecka sedan ungefär och visst går dom bra det ska man glatt erkänna 528 var som en moppe sedan, men fått
betydligt mer hästspark av amerikanska bilar.
Fast BMW är ju mera körbar i alla lägen det kommer man inte ifrån.
(Kraft med funktion före funktionslös kraft:)

MVH
Hasso
518i slow mobil
Ledsen om jag upprörde, men jag tycker att folk ska skriva att de derog en 240 utan att någon kommer "du ger BMW sämre rykte" osv.... Folk som gasar med BMW e folk som gör det den klarar av..... Det e min åsikt. Netsix, stå på dig!

Full gas, jag i extas =)
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
HAHA drog en Impreza igår jag åxå.... Tills han hitta gaspedalen... Då vart jag lite efter... =)

//Cosmos
E28 Registret # 160
o/_______\o
Oo=00=oO
[]=****=[]
netsix
Jag förringar inte den amerikanska V8:an men jag vet att det händer inte så mycket efter 100. Som sagt vi säljer ca 400-500 amerikanska bilar per år och jag har själv ägt 7-8 st av olika modeller bla en Typhoon (V6 Turbo), så jag känner till de amerikanska 8:orna ganska bra. Man kan inte säga annat än att US-V8:orna från slutet av 60-talet var ruggiga 0-100. Även många av de nyare 8:orna får jag pisk av 0-100 men sen så ångar min på ganska bra medans US V8:orna tappar lite kraft. Det är inte bara kraft i form av HK och vridmoment som gäller, man skall få ner det i backen oxå. Vi fick precis in en Corvette med LT-4:an (330hk) och 6vxl manuell, den går faktiskt hyggligt. Jag har inte Övertro på min utan jag vet att jag får stryk av många. Men det är ju kul att få gasa av sig lite :)
En 95:a corvette Cab har en tjänstevikt på 1580 kg så dom är inte fjäderlätta dom heller.

/netsix
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
De amerikanska är ju byggda för att gå bäst och ha mest kraft i ca 90,då de inte får köra fortare hehe.
därför är de flesta "döda" på höga varv även murklan
som var den sista jag hade 91-99.Men de är ju trimmningsbara med andra kammar odylika ting som man också byggt ngr stycken,
men det blir ju alltid en kompromiss hur man än gör.
Då tappar man bottenvridsaxet vilket jag föredrar.
men prova ska man så klart göra i ungdomligt oförstånd.
En typhonn läste jag om i nån blaska för ngr år sedan,
gick visst att få till dom ruskigt snabba.

MVH
Hasso
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Detta blir mitt sista inlägg i denna tråd !

Bara för att man påstår sig veta mer om en bil bara för att man kört hundratals, så behöver det inte vara så ! Men eftersom du skriver att du vet mer än mig så gör du väl det !
Vet du att det är skillnad på en Corvette och en 240 med likadan motor under huven ?
En 240 är lättare och dessutom så brukar det inte vara samma utväxling på dom byggena som på en orginal Corvette !
Och sedan när det gäller "rejset" mot 240n så tycker jag iallafall att det är löjligt att behöva köra ifrån den om den gjort sig besväret att komma upp över 160km/h för att sen tracka ner på föraren och anta att han trodde det var en Ferrari !
Många unga förare tror att deras bilar (Volvo, BMW mfl) tror att deras bilar är värst och ska piska alla.

Jag får väl be om förlåtelse om någon tog sig illa vid, men jag står fortfarande för det jag skrivit !

Funktion före styling!
netsix
hasso
Ja, dom kan man få ruskigt snabba. Min var orginal och då skall dom göra 0-100 på 5,2 sek, mätte aldrig upp min. Du har ju Cyclone-robbans Cylclone som ligger på uppemot 800 hk och AWD, inte dåligt. Men jag kan säga att det var inte kul att färdas i över 100km/h i Typhoonen, hugaligen.

/netsix
betriebsanleitung
En Plymouth superbird 1970/Dodge daytona kör ifrån de flesta bmw i både acceleration och toppfart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.