|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
folke: Jag tror att det mesta bottnar i att vi är lite avundsjuka på våra kusiner i söder:-) I alla fall Jag byter gärna plats...Någon som vill byta??? hehe.. nån som gärna sparar sommarsulorna till början av Maj. Bayrischemotor: javisst funkar det utanför Ryssland, fast det är ju sällan vi har så pass kallt. det funkade då vi hade -50-53, blir bara ett moln. Ha de gott Snart är våren här |
|
|
Tänkte skriva att jag inte menade att kissa (kasta vatten). Tänkte att någon sket i att kommentera det men icke :) . Nä det gäller inte bara ryssland utan där det är kallt. Länk |
|
|
Sharifan: Stämmer, bilarna får ofta stå o gå, skall man längre sträckor kör man oftast minst 2 bilar i konvoj,strejkar 1 så kan man i alla fall överleva. Om man stannar motorn så tappar man av oljor,vätskor,tar in batterier i vämen. på morron fyller man på het kylarvätska,olja o håller tummarna. Det kallaste jag upplevt i Ryssland har bara varit -32 men redan det var urjäkligt, dessa enormt breda gator och platta landskap som gör att vinden tränger in överallt. bussar o spårvagnar som bara är marginellt varmare än yttertemperaturen ger bara lä, inte värme. Man springer gärna in i nån butik för att tina upp en stund...Fyy fasen |
|
| Om vi dessutom skall väga in mesfaktorn hos oss skåningar så är ju de -15 jag hade på vägen till jobbet i Malmö minst som -50 för vilken normal norrlänning som helst ;) | |
|
På tal om att kasta vatten: Länk |
|
|
Denna väderdiskussion norr vs söder är alltid lika underhållande. Varje år blir man brutalt påmind om klimatskillnaderna då man sitter på ett renskinn på en fjälltopp, njuter av solen, skoterföret är kanonbra, almanckan säger 1:a maj. Man tar upp mobilen för att ringa 17-åringen i familjen som är och spelar golftävling i Lund: "Det gick hyfsat idag, ojämn puttning, spelade i shorts" lyder rapporten...Sverige är fantastiskt!!! För övrigt så var det minus 32,5 som kallast på E4:an mellan Piteå och Luleå nu på morgonen. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.