AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
7.552

Fortfarande X som första bokstav vid import?

Sida 2 av 4
Stephan735i: KKK finns även på senare bilar. En av de bilar jag sett det på är av årsmodell 1991. Således; "smitit igenom"
Är nog ganska många reg.nr "som väcker anstöt" som slinker igenom, senast idag såg jag en röd Nissan Micra årsmodell 91-92 med reg.nr KKK***.
Finns även en Audi A6 Avant runt 99-00 med reg.nr KGB***.

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
traum; Jag vet inte när spärren kom på KKK, det jag menade var att KKK började användas ca 1977-78 första gången.

KGB är ju roligt att ha på bilen, åtminstone ibland, gärna en svart MB S-klass eller en MB G lang.

DEA hade en arbetskamrat på sin Ford Fiesta, en annan har FDR på sin 850, det senare är rätt oskyldigt.

Mvh Stephan
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Såg en sprillans ny Volvo 850 en gång i tiden som hade "BMW". Hihi.

Och bilar som har SUR och SNO kan ju heller inte vara så kul... På tal om tyska så rullar en hel del WUT (=vrede), och med tanke på hur folk kör idag, så...
Fint med smålänningar som har regnr "SUT" också!!!

SEN på Taxibilar var/är roligt/dråpligt, SKY som ett par BMW cabbar har, är passande.

Kul om vägverket införde möjligheten att fordonsägare kunde välja regnummer, så att Peugeot och Porschebilar kunde ha sina modellnamn som siffror osv.

Mvh Stephan
Hade en crosscykel yz -00 med just reg.nr PAJ
Har sett en volvo med bokstäverna URK. Tyckte det var ganska komiskt faktiskt... :-)
Jag såg en helt ny 9-5 med ANA038 häromdagen. Dom kanske har börjat beta av gamla skyltar igen?

/Astroboy
Ja det har dom, A-C som första bokstav, samt alltid A som sista bokstav, är vad som gäller just nu, förändring från sent i mars, troligtvis tillfälligt stopp på X, vid XU*, detta gäller Svensk-sålda bilar, import kör vidare med X, ett tag.

Mvh Stephan
Tänkte precis på det nu när jag körde hem från Lund, såg en sprillans ny 5-serie Touring på BMW i Lund som började med ett "B".
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Såg en E61 Touring med BAAxxx förra veckan

BMW CS #5139
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Citat från vv.se:
"Det finns i nuläget cirka 2 miljoner registreringsnummer från skrotade fordon som kommer att återanvändas"

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
MUF finns det en bil i Västerås som har.

Keep Your Distance!
Clubsport: fel tråd? Länk eller är det en NY bil du menar?

/Udo Dirkelsniff

Länk
För två timmar sedan var det XWW... Killen på bilbesiktningen sa att det slumpvis kommer gamla skrotade regnummer.
Weiss; På en importbil eller Sv-såld? Den uppfattningen jag fått är att Sv-sålda gått över, medan importbilar är kvar på X.

Mvh Stephan
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Undra varför man har valt att byta?
Kommer importvagnarna även i fortsättningen få nya nummer, medan nya svensksålda kommer få gamla nummer? Själv trodde jag man skall hinna med både Y och Z innan man började med gamla igen.

BMW CS #5139
Jag fick XWU... kl 0800 i morse.
Import...

/Astroboy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.