AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
7.347

Feritta avgassystem?

Sida 1 av 2
ne
171
neno83
328i -98
Ska snart köpa avgassystem till min E36 328i, funderar mellan Feritta och Scorpion, har hört en ljudfil på ett Scorpion systen och det lätt väldigt bra, nån som har en ljudfil eller som kan spela in sitt Ferittasystem så man får höra så man har nått att jämföra med.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Sök på "Ferrita" så finns det massor :)

DANNE
Min bil:
Länk
ne
171
neno83
328i -98
Jo jag vet, har sökt men hittade ej nån som hade lagt ut nån ljudfil, de va darför jag tänkte kolla de nu, ifall nån har nått inspelat eller liknande.
Visa användare
153
Baader Meinhof wagen
325 Xi Touring -06
Annars rekommenderar jag Eisenmann ,ett snyggt system som låter underbart. Har ett på min E46.

ne
171
neno83
328i -98
Scorpion är nått i stil med eisenmann, sen har man även livstids garanti på den :D och den är lite billigare än eisenmann, därav valet.
T3
111
T39m
328CI - 96
Jag kan rekomendera ferrita, bra och snabb service. När jag monterade systemet på min 328 fick jag tid samma vecka + att monteringen endast tog 1 timme och till bra pris.

Jag har en före och efter fil på ljudet med orginal och ferrita. Om någon är sugen? om så är fallt så är det bara att adda mig på msn! / Mvh Jimmy

Dem där ljudfilerna är minst sagt intressanta!
Jag jag lägga upp dem åt dig.

///Micke
Min cabrio Länk
T3
111
T39m
328CI - 96
ok, men lägg till mig då:

els_no_stress@hotmail.com

/ Mvh Jimmy

A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Posta länk så fort dom är uppe! :)
ne
171
neno83
328i -98
Väntar också på länk :D
T3
111
T39m
328CI - 96
annars så kan ni andra lägga till mig så får ni filerna direkt/ Mvh Jimmy

Original 328i -96 ---> Länk
Ferrita på 328i -96 ---> Länk

Känns i nuläget som om mitt Ferrita ska på bilen bums. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
ne
171
neno83
328i -98
Hmm ok, då vet jag, får fundera nu om de blir feritta eller Scorpion.

Tack för klippet.
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
T39m, hur mycket av avgassystemet har du bytt? Låter ju riktigt fräkt.
Antar att du har bytt mer än slutdämparen för att få så stor förändring av ljudet.
T3
111
T39m
328CI - 96
Christoffer: Nej jag har bara bytt från kat och bakåt resten av avgaset/insug osv är orginal!

Så man kan lungt säga att BMW valde komfort som högsta prio när de konstruerade avgassystemet!

Hoppas ni får nån glädje av filerna/ Mvh Jimmy

Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Men på min bil sitter ju katalystaron ihoppabyggd med en mellandämpare som jag uppfattar det? Eller är det katalysatorn som är så lång? Jag har inte orginalslutdämpare nu, vet inte vad det är för märke. Ska kolla nästa gång jag har bilen på lyften. Bilen låter mycket men inte alls lika racigt som din gör :-( Låter mer som din orginal fast högre.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Vet inte riktigt om de länkarna var riktigt rättvisande... Om man ska tro på det ljudet så låter den 528:n mycket fetare än en 540 med Ferritas sport system. Måste ha något med micken och ljudupptagningen att göra. Alldeles för mycket bas på inspelningen. En sak är dock klar, det är en fruktansvärd skillnad från orginal och till det bättre enligt mig i alla fall. Låter riktigt bra!
Ska försöka fixa en digital video kamera och fixa en länk till hur min kärra låter i jämförelse. Kanske kan vara lite kul...

DANNE
Min bil:
Länk
Danne:
Gör gärna det...

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Micke-
Har du fått på ditt system ännu?

DANNE
Min bil:
Länk
Nej, det går ju faan inte att ta ut bilen i detta jäval vinterpissvädret.
Har inte kört en meter med bilen sedan den 31/10-05.

///Micke
Min cabrio Länk
T3
111
T39m
328CI - 96
Det rostfria materialet ska väl göra en del för ljudet som jag förstått det, skapar en annan klang. Och på min sitter mellandämpare osv kvar, bara den sista biten (rör + ljuddämpare) som är bytt, dvs Ferritas Sportsystem Till 328 E36

Sen så var det hela filmat med en digitalkamera och utrustningen kunde varit bättre ur ljudsynpunkt. Men vore skoj att jämföra med 540:in!

ska filma min lite mer sen efter att insugssidan blivit uppdaterad / Mvh Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.