AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
6.029

E38 i Eskilstuna (tips)

Sida 2 av 2
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Nej, det är sant. Jag förmedlar de gärna till honom, o jag vet att han kommer att ta det på rätt sätt.

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jabbal:

DAS BOOT, Mercedes Benz 300TDT 4-Matic Automat, inköptes av Classic, o kördes på Väsbyvikens is, i syfte att frakta familjen till ett trevligt skridskoäventyr! Detta genomfördes UA! Det var, turligt nog!!!, när familjen avlämpats vid hemmet, som incidenten tog plats. Vid väsbyvikens mynning, tänkte inte den gode Oscar på att det vid in-utlopp, grynnor, mm. finns SVAG is, utan körde på...han skulle hälsa på en granne. Bilen gick först igenom vä. fram. Oscar hade sinne nog att slå av maskinen samt ta sig ut genom passagerardörren o ut på isen, innan hon sjönk, o blev till den berömda 2:a-världskrigsfarkosten, Wolfgang Petersen´s "DAS BOOT" (Die Graue Wölfe)!

Hon lade sig till ro på 4,5 meters djup, på vänstersidan. All belysningselektronik fungerade, o man kunde se henne i djupet...lysande o fin...som en Tysk Ubåt ;-)

Vid bärgningen, som var litet av ett äventyr, rullades hon upp på bl.a stockar, liggandes på sidan. Därav de skador hon fick i karossen. Hela bilen togs isär o torkades ur, dock med vissa defekter i klädsel, mm. Maskinen dränerades, torkades o smordes upp, o law and behold!! Hon STARTADE!!!

Därefter följde ett idogt arbete...(...) Jag har kört henne många, många gånger efter "badet", o vad jag vet o kan säga, är hon en finfin vagn, som bara går o går...riktigt bra, faktiskt! Jag skulle lätt köpa henne, om jag skulle behöva en fin, 4WD Mercedes-Diesel!

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Tack, spännande läsning från tiden då MB var kvalitet!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.