AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
6.031

E38 i Eskilstuna (tips)

Sida 1 av 2
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Ni som kollat på E38'an som en bilfirma i Eskilstuna försöker kränga för 39000. Bjud max runt 20000 för den. Dom köpte den för 24000 och den är i samma skick. Om någon fortfarande e intresserad så kan ni få veta lite historia om den.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
39.000 ?? Nyfiken fråga, hur många kartonger ligger bilen i,,,,,
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Är det den här?
Länk

Freude am fahren
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
stackars bil.. lite mer info om den verkar intressant...

BMW CS #5139
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Ojojoj, vilket objekt .. priset är nog rätt satt, lägg 60 000 kr+ plus mycket eget arbete på den så blir den nog brukbar igen.

Lite lustigt att "två elektronikboxar saknas" samtidigt som bilen är "helt körbar". Vilka boxar kan det vara...? Bilen ser snikutrustad ut, så det är nog inte navigator eller cd-växlare som saknas.

Wilhelm Svenselius
vore trevligt med lite fakta...InfiniteObscurity hur vet du att den såldes för 24000??
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Jo, dom lägger på minst ca 10000:-
Jag skulle inte köpa en mutter på Classic Garage..

----
Rasen nicht reisen
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Det är sannerligen synd om den bilen. Den funkar faktiskt att köra med, men fan inte mera. Går väl typ på alla säkerhetsprogram som finns.

Nej, jag skulle inte köpa en endaste mutter från Classic Garage heller. Jag vet allt detta för att det bilen tillhörde polaren min som för mer än 1 år sedan brukade bilen för första o sista gången. Då flög huven upp och slogs sönder och skadade massa annat. Sen så har det varit inbrott i den och de klippte sönder en kabelstam i bak och stal vad som fanns. Sen har den stått lite här o var och blivit nycklad osv osv. Finns mer o veta och kan ta reda på mera om det fortfarande e någon som är intresserad.

Tycker det är synd att en stor lyxkryssare som denna ska sluta som ett totalt lik.
Är det fortfarande flintis-Oscar som driver CG?? (Mannen med den undervattensgående MB 4-Maticen.... )

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
nån som kan berätta lite mer om varför man inte ska köpa bil av classic garage??
Kan nämna 50 anledningar, men här har du en.. Länk

----
Rasen nicht reisen
Oj fel länk. Jag tänkte länka till en äldre nyhet i eKuriren som gick ut på att Classic Garage förlorade ett mål i tingsrätten för något år sedan. Dom hade sålt en bil som dom påstått varit tipptopp, men var tydligen ett vrak och vägrade stå för vad de hade "lovat".

----
Rasen nicht reisen
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Beklagligt öde för denna en gång vackra E38
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
bmw_jerry jag hindrar dig inte om du vill köpa denna pärla för 39000 hos classic garage. Kanske dom slänger med en varningstriangel om du e snabb.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Kom igen nu... Classic Garage är INTE värt sitt dåliga rykte. Oscar är en bra kille. Jag har känt honom sedan 1986. DAS BOOT rullar fortfarande, ja ;-) Den går "skitbra", faktiskt :oDDD, men så är ju E 300TDT 4-Matic också en av världens bästa bilar...Jag var med o torkade ur den...hehe! (nej, jag hittade INTE fiskar i den, som vissa illvilliga tungor, ryktesvägen, antyder...)

Vet ni, elektroniken (strålkastarna, mm) funkade i FYRA TIMMAR, på fyra meters djup!!! Det säger något om "gamla" Mercedesbilars kvalitet....

740:n skall jag genast åka o kika på... ;-) BTW, Oscar o jag är rätt lika på vissa punkter...vi ser inga objekt som helt omöjliga...hehe ;-) Ofta får vi rätt...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Tyvärr håller jag inte med, Bilfirmor kan ha otur med jobbiga kunder men fan inte så många gånger som Classic Garage. Jag tycker att bilfirmor som på något sätt ska vara en förebild när det gäller att sälja bilar ska SKÖTA sig och inte hålla på med en massa fiffel. Jag hatar fifflare. Allt handlar bara om pengar... USH

Det är min mening, den står jag för och i detta land får man ha fria åsikter. Men hindrar ingen att vandra över till Classis och köpa en otroligt sunkig e38 till ett extremt överpris.
berätta mer om Das Boot, låter ju spännande :)
Den gode Oscar missade ramsan om isens svaga punkter när han gav sig ut en sväng på Väbyvikens is i en nyimporterad (oreggad?) MB 4-Matic kombi ( men var det en 300D? var det inte en 260/280??) varpå den den sjönk i närheten av Väsbyvikens mynning och bärgaren hade lite att stå i då det var en bra bit in till fast mark där han kunde stå..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Gasar-Magnus:

Haha! Nej, han nynnade nog på någon helt annan ramsa...kanske: "30 dagar har November (...)28 en allén, alla de övriga trettio...KNAAAK!! PLASK! Vad i helv...???? ;oDDDD

Jo, det var en Blåmetallic 300TDT 4-Matic, Automat, med grått helläder o soltak, elratt, mm, mm. En riktigt fin vagn, faktiskt!

InfiniteObscurity:

Visst har det hänt tråkiga saker på Classic, men i grund o botten är Oscar en bra människa. Jag är naturligtvis litet partisk i ämnet då vi är såpass goda vänner sedan så många år. DOCK, späds tråkigheterna på, o en hel del ogrundade rykten florerar. Jag vet detta rätt bra, då jag jobbat ihop med honom under tiden flera av incidenterna tagits upp i medierna. Finns inga som är så bra på att smutskasta bilhandlare, som journalister...Men visst, han har sina sidor, den gode Oscar, men det har vi väl litet till mans, sas.

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Kan vi ju hoppas han läser detta, tar kritiken med en nypa salt och sen försöker bättra på det dåliga rykte han dragit på sig. För inte endast jag som sitter på de åsikterna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.