AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.090

Ny e46 cab, vad utrusta med?

Sida 1 av 2
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tänkte be att få lite synpunkter på vad ni tycker att bilen bör utrustas med.
Skall byta min 1 år gamla limo till en cab. Det blir en 318 pga pris och förmånsvärde.
Tycker att cabben är ganska ok utan m-pkt till skillnad från sedan och touring men vad säger ni? Skinn känns som ett måste i en cab.
Synpunkter?
Visa användare
110
jonais
330 Coupe -07
Skinn e klart ett krav sen sitter du betydligt bättre i sportstolarna ..klimatronic , multiratt mm är oxå skönt att ha

Sen om du vill piffa upp den lite så har du lite tips här

Länk

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Japp, alla de grejerna är ett krav. Armstödet vill jag också ha då jag saknar det i min nuvarande.

Nuvarande bil:
Länk
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Skall du köra året runt med den , tycker jag du skall beställa en ht .
du får två bilar i en . Det var det första jag kryssade i på min önskelista.

Klart den blir snyggare med m- paketet men det är ju en smaksak...
Vilken färg hade du tänkt dig ??

Sen är jag hård motståndare mot dessa aluinredningar som ser så billiga ut.
men det är ju personligt..

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hade hardtop på min förra bil (e36cab) och visst är det skönt. Tror dock att jag väntar med att beställa en sån då den är jävligt dyr som ny, tar den isf till hösten när den behövs. Bor i lägenhet numera så då är det svårt att bruka den på sommarn då man vill köra mycket utan tak.
M-paket är ju snygg som sagt men tycker som jag sa, att den är ganska ok som den är. Större skillnad på sedanen med och utan.. Är även på din linje när det gäller alu. Det var snyggt för några år sen, nu är ju tamejfan allt i alu och chrome. :)

Hade tänkt mig Sparkling Graphite Met.
Vad tror ni om att köra Nappa Björnbär skinn? Såg det i en svart 645:a, det var ju grymt snyggt ju ! Även Futura Granatröd ser ju rätt ballt ut, frågan är om det inte gör sig i verkligheten (den har jag bara sett på bild).
em
538
emilsson
i4 M50 -22
M135 Fälgar, Sportchassi, Larm, Xenon, Velourmattor, Regnsensor, M Ratt, Minne till förarstolen och Hifihögtalare är väl några tillbehör jag skulle kolla efter om jag var i köpartagen.

Jag föredrar delskinn före helskinn, men helskinn är väl mer lättsålt.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
För att inte nämna det praktiska i att ha helskinn i en cab.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bra förslag där. Helst skulle man ju vilja ha allt men det är ju en kostnadsfråga som ni förstår..
Hmm..
135M - 19100:- extra (har 18" V-eker liggandes som jag gillar rätt bra?)
Stolsminne - 2500:- (behövs det när jag är den enda i familje som kör?)
HiFi högtalarsystem - 5700kr (hur mycket bättre är ljudet, har den "vanliga" idag?)

Vindskydd kommer jag köpa då det är ett absolut måste så fort man kommer ut på 70-väg och uppåt..
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Jag skulle i huvudsak välja till:

M-sportratten
Sportstolar
Läder eller Alcanta klädsel
Interiör lister "black cube" tror jag dom heter.
Armstöd, dock är det lätt att eftermontera
ACC
IPod lösningen.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bilen kan levereras med ett kampanj-paket har jag fått veta nu. Om jag nu kör den varianten. Har självklart möjlighet att välja till ytterligare sen.

Sportstolar ingår liksom läderklädsel, multiratt, regnsensor, klimaten, metallic-lack, skidsäck, fälgar 2CU (?), alu-list inredning (som går att välja bort förstås).
Lutar åt att jag väljer till M-ratten, sportchassi, PDC och armstöd till detta...

Grandy,
vilken IPod lösning menar du? Kör en egen variant idag med "radiotransmitter" som jag köpt i staterna. :)
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
BMW skall ju ha en Länk
Tror att BMW sverige också säljer denna.

Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Länk
Hej,
Litet ljudtips, BMW 's originalsystem brukar inte alltid vara så populära. De som har lite högre krav än normalt brukar även tycka att Harman Kardon-systemet inte är tillräckligt. En bra bilstereo firma kan säkerligen hjälpa dig med en mycket bättre ljudmässig lösning till ett inte helt ofördelaktigt pris heller. Kontakta någon firma på din ort som du har förtroende för och be om förslag. Finns som vanligt massa hjälp i Bilstereo sektion på detta utmärkta forum, sök och du skall finna :-)

Lycka till!
Mikael
Jag hade trots allt valt till ett M-sportpaket ändå... Om du tycker att det blir onödigt dyrt att välja till vid beställningen, så köp spoilerkittet löst på Länk
Det går väl på cirkus 12-13.000 kr inklusive lack antar jag. Monteringen fixar du själv om du inte har tummen mitt i handen. Visserligen är bilen helfräsch även utan M-sportpaketet men när du ändå kostar på dig att köpa en helt ny bil så hade jag nog unnat mig detta.

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
jonais: säljer du dina fälgar? :p
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Rolex,
Ja, men det känns svårt..
Ska inte finansiera bilen privat utan på företaget. Känns som att m-paketet blir lite för dyrt att köpa till (28.000). Angående att eftermontera kittet så visst, hade jag haft den helt privat hade jag nog funderat på det men inte när det är företagsleasing.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Skippa MSportpaketet. Anders, prova ring Jocke på Autobiluthyrning.com Han har en perfekt utrustad 318 cabbe auto i just den färgen. Beige helskinn, elsportstolar med minne. Armstöd, PDC samt en del annat gott som du nämner ovan. Jag har hyrt den förut. Med stora fälgar modell 18" blir det bara stötigt. Köp en snygg eftermarknadsfälg eller bmwfälg efter leverans. Lägre förmånsvärde:) Eller din egen mveker. PDC, bra för parkering den har dålig bakåtsikt, HiFi, Xenon med adaptiva kurvljus, shadowline, elinfällbara backspeglar, växlare? och naturbrunt montana skinn lärbli bra:)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Så här blev det tillslut:

Svartmetallic
Svart skinn
Sportchassi
Adv.paket (xenon, multiratt, klimat, larm)
Skidsäck
Vindskydd
PDC
Sportstolar
M-ratten
Hi-Fi högtalarsystemet (10 högtalare)
Elstolar är standard (tror jag!)
Armstöd

Funderar på om jag ska ha gula blinkersglas fram. Vad säger ni om det? :)

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hmm.
Ingen som vill lägga en kommentar om gula blinkersglas fram? Vad säger ni, blir snyggt eller hur?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle inte köra gula blinkersglas fram. För mycket tysklandsstuk för min del :)
Ja, elstolar är standard.
Och, Nej! gula blinkers kommer inte se bra ut på en svart bil om du frågar mig :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.