AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
18.296

rigo bil halmstad?

Sida 1 av 2
hej undrar om de är en bra firma när del gäller bmw bilar???
Lever dom ?? Rigo bil försvann väl från Halmstad för flera år sedan?? dom var iof BMW åf på den tiden numera är det Bendt som är Halmstads BMW åf..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Rigobilservice finns men försäljningen av nya och begagnade BMW lades ner för några årsedan. Allt som jag inte gör själv lämnas till Rigo i Halmstad. Jag har bara gott och säga om Rigo, mångårig erfarenhet och jag har inte råkat ut för något strul dom senaste 6 åren jag lämnat mina bilar där. Trimning och Motorbyggen använder jag Jarls bilservice i Helsingborg och TS motor i Åstorp.

Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ska jag lämna in bilen hos nån så blir det endast Rigo! Han´/de gör bra jobb och är kunniga. när de försvinner kommer min bil aldrig in på verkstad! litar inte på verkstäder ett skit och har hört skräckexempel på BMW verkstäder. En kille från skåne ringde till Rigo ang något som enligt BMW (nånstans i skåne) skulle kosta en bra bit över 20 lakan, Rigo bad honom köra ner bilen och han gjorde det för runt 12 om jag inte minns fel!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Mina föräldrar lämnade alltid in sina bilar hos Rigo tidigare, tyvärr är de inte auktoriserade längre så bilar med fri service får man lämna till Bendt om det skall vara gratis.

Jag och brorsan gör allt själva nu men jag har mestadels gott att säga om Rigo.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Skulle aldrig i livet lämna någon av mina bilar till Rigo... inte till Bendt bil heller för den delen. Tur att man betydligt bättre service på närmare håll.

/Fredrik
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Fredrik M> Varför inte RIGO? Själv har jag bara gott att säga om RIGO.

*BAWORAK*
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Fredrik M > Nej, jag skulle heller aldrig lämna min bil till Bendt. Tror att Paulssons bil i Ängelholm är bättre.
Däremot är Jesper och Ulf på reservdelsavdelningen riktigt seriösa och service minded.

Men Rigo har jag alltid upplevd som relativt seriös?

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Jag har bara goda erfarenheter av verkstaden på Rigo bil!! Klart kunniga och seriösa med bra priser!!

Mvh
Björn

Länk

Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Bmw-Båstad: Ts Motor i Åstorp?? Dom är ju klåpare!

Länk

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
BMW Björn: utveckla?

Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
BMW-Båstad: En utav mina bästa vänner lät uni chippa sin bil där med en mängd fel som följd! Bla stannade bilen vid ett flertal tillfälle! Bilen bogserades till TS men dom hade ingen aning om var felet var. Lampan till anti spinnen började lysa vid gaspådrag i 5:ans växel. Ingen visste varför? Dom bara nollade felminnet och lät honom köra vidare. En turbo mätare installerades av dom och pga en mycket klantig installation så trillade en vacumslang av och bilen hoppade fram! Åter igen bärgning. Detta felet hittades efter 5 timmars felsökning med spårrök osv.
Finns fler grejjor om denna bilen som jag inte kommer på just nu.

Nåväl kompisens svåger lämnar in sin bil där för en service. Hämtar bilen och kommer till Väla strax utanför Hbg när oljelampan börjar lysa. Jag åker ut på plats och vi kan snabbt konstatera att oljepluggen är borta?!?! Bilen bogseras tilll TS där dom får plocka ner motorn för att konstatera eventuella skador och åtgärda dom.
Finns fler grejjor även kring denna bilen som jag inte kommer ihåg just nu.

Detta har hänt under dom senaste 3 åren så att lämna bilen eller ens en cyckel där är uteslutet för min del.

Mvh
Björn

Länk

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
har svårt att se nån anledning till varför man inte skulle lämna sin bil till Rigo...

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Björn: Låter enlig din historia som om TS-motor har gjort rätt för sig i alla fall genom att plocka ner motorn och fixa grejorna! Det är långt i från alla som gör rätt för sig :-)

> Fredrik

Vad är det som gör att du inte gillar Rigo?
Något du kanske vill dela med dig av till oss andra?
Dålig service?

-Phil
co
269
corex
523iA -96
320i Turbo -90
En liten notis!
Rigo Bil har aldrig sålt bilar.. Det är bara service.. Det låg dock en bilfirma jämte Rigo som hette något annat, men satte aldrig upp någon namnskylt så alla förknippade försäljaren med Rigo Bil.
Försäljaren gick i konkurs pga att BMW tyckte inte deras lokal var tillräckligt fin för att få sälja BMW..
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
corex har helt rätt.

///M-Power
När du älskar att köra
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Stämmer bra det!

Bilförsäljningens riktiga namn var Vallåsbil AB, iaf på pappret.

Om jag inte missminner mig.

Mvh
Björn
Svante och Philip, så dags att se era frågor så här långt efteråt, men svaret på era frågor är ja. Fruktansvärt dåligt utfört arbete, bland annat en påbackad dörr som blev uppspacklad med 10 kg spackel. En väldigt dåligt monterad framruta som läckte i nederkant efteråt, nej jag har inget som helst förtroende för Rigo bilservice.

Har inte lämnat någon bil hos BMW i Ängelholm, men har alltid blivit mycket trevligt bemött och fått bra service i reservdels disken.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

Jag vill passa på att hylla Rigo bilverkstad, jag har alldrig träffat någon som är så kunnig på rep och felsökning som innehavarna till denna inrättning.

Jag har ett antal gånger genom mitt BMW ägare råkat ut för kluriga och lustiga fel, som andra verkstäder inte kunnat lösa, men Rigo har alltid löst problem och dessutom till humana priser med tanke på långa felsökningstider och kluriga problem.

Kan verkligen rekomendera ett besök om man är torsk vid felsökningen.

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Har svårt att tro att de spacklar på det sättet....haha
Jag har bara gott att säga om dem fortfarande!

///M-Power
När du älskar att köra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.