|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
ACTION: Ja, det kändes tråkigt faktiskt. Nu sa i och för sig han som gjorde jobbet på Blästring Stockholm att cit" dina fälgar är de svåraste jag har lackerat". Om och varför de skulle vara svårare än ngr andra vet jag ej, dina kanske är enklare att lackera :) Hur som helst, de duger bra för mig och priset var överkommligt men jag lämnade ändå in dem för att få ett 100% jobb utfört vilket det tyvärr ej blev..... Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Kermit: Ok, jag ska slå dem en signal och kolla läget ändå då. Tack för info. |
|
|
Lämnade in mina BBS LM 19" till Intera idag. Kunniga, bra, fin guidad rundtur. Inte billiga men det var inte fälgarna heller. |
|
| Har Blästring Sthlm konkat? Försökt att få kontakt både på telefon och mail utan framgång. Ringde Dekormåleriet och dom hade "ingen aaniiing" vad Blästring Sthlm var. Någon som vet? | |
| jag skulle inte bli förvånad . deras priser (var) är konstiga Det finns andra men det kostar ju lite mera. | |
|
Hämtade mina BBS LM fälgar igår hos Intera. Har nog inte sett snyggare fälgar men det är ju min åsikt- fälgbanan högglanspolerad (ingen klarlack) Centrum brillantgrå och insidan Carlssongrå. Fantastiskt snyggt jobb, Snyggare än nya. Satt på Dunlop Sport Maxx så får man se hur dom däcken är. Mina nya Falken FK 452 passade inte till fälgen. Gick tyvärr litet innanför fälgbanan. Så nu är dom till salu. |
|
|
easy rider: Roligt att du var nöjd. Vad gick kalaset på? Om man får fråga:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Skall lämna in min M5 fälgar på pulverlack nästa vecka. Kan berätta hur det gick när jag får tillbaka dom. Tippar på att jag får dom veckan därpå. Hade varit intressant att se resultatet samt pris på "easyriders" omgjorda fälgar! |
|
|
Hej Kermit! Mina 19" fälgar behövde en helrenovering därefter högglanspolerades fälgkanten. Centrumet lackades brillantgrått och insidan Carlssongrå. Resultatet blev lysande men dyrt. Satt på nya däck också. Dunlop sport Maxx. Pris 30 papp - men det var ingen överraskning för mig, men nog sved det en del. |
|
|
easy rider: tack för infon. Jo, det kostar att ligga på topp :) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
skullan i åkerstyckerbruk? har bara bra saker och säga om honom. skickade in ett par fälgar till intera och fick tillbaka dom + en räknig att dom ej gick att laga. fick tips om skullman och åkte dig, inga problem att laga, själv tycker jag inte att det är värt det sa han, kostar nog mera än det smakar. hur som helst, dom gick att laga, vilket intera påstod att det inte gick. |
|
| Har nyligen haft mina fälgar inne på Intera och kan inte säga att jag är hundraprocentigt nöjd. Fälgarna skulle riktas och omlackeras vilket sköttes helt okej , bortsett från något enstaka dammkorn i lacken. Fick även tillbaka två stycken av mina hyfsat rena fälgar nersmutsade av sot och fett. Betalade även 900 kr för montering och balansering som inte blev riktigt bra. På de två fälgar som skulle riktas har däcken blivit felmonterade och mönstret åt fel håll, vilket jag blev varse om idag vid en däckskiftning på Bildemo. Av- och påmontering hos dem gick på 500 kr vilket Intera ska få en räkning på inom kort. Som sagt, hyfsat nöjd, men tycker att man kan kräva mer om man betalar 5000 kr. | |
|
MLindqvist: Ja, att montera däckens mönster åt fel håll måste vara ett slarvfel men likväl riktigt irriterande. Om du betalar 5000 sek för en helrenovering samt på det 900 sek för montering samt balansering, ja då ska det tamejfan vara 100%. Jag skulle inte accepterat ngr loppor på mina fälgar för det priset samt självklart skall de ersätta dig för att de monterat däcken fel. Verkar som Interas kompetens svänger fram och tillbaka. Vissa blir jättenöjda andra inte. Har de ngr riktiga klantarslen som jobbar hos sig kan man undra..... Lycka till ialla fall:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Lite nyfiken här: Skulle 2,3 bar göra att fälgarna flexade? Det måste röra sig om ett stort missförstånd isf, säg att kanske 23 bar skulle börja påverka, men knappast ens då... Vi pratar väl om en rund form och dessutom en profil av ganska kraftigt gods osv. Eller menar du att 2,3 bar skulle ge genomslag så att du trycker ihop fälgen 2cm..? FP |
|
|
Jag tänkte låta Intera renovera mina 17" Original Composite Krysseker 42 under 2009. Dessa köpte jag begagnade de är i halvdant skick. Tydligen nyttjar vissa BMW-handlare Intera förstår jag. Rapport återkommer då jag är klar. Mvh Asken |
|
|
Hej alla entusiaster. För c:a 3 veckor sedan fick jag tillbaka mina 18" Original Bmw M fälgar styling 65 Double spoke. Jag hade köpt dem billigt då den ena fälgen var kraftigt kantskrapad. Nu var bara frågan vem jag skulle skicka dem till. Valet föll mellan Intera och Fälgfixarna. Det blev med andra ord inget svårt val direkt. Jag skickade ner fälgarna till fälgfixarna för total renovering samt att det skulle "skos" med nya michelin ps2 däck. Efter 4 veckor fick jag tillbaka dem på en halvpall levererat till dörren. Jag granskade dem noga, med lupp:) Resultatet var verkligen 100%, fälgarna såg sprillans nya ut. Däcken var färska och fina. Jag vaxade upp fälgarna innan jag monterade dem och efter provkörningen är det bara att konstatera, inga vibrationer i hög/låg hastighet. Fälgarna hade också väldigt få balansvikter vilket jag anser vara ett gott tecken. Bilder på hur fälgarna såg ut innan finns i min "Bilblogg". Jag ska även lägga in bilder idag på hur fälgarna blev efter renoveringen. Varför valde jag då inte Intera? Jo, den ena fälgen som jag köpte var nyrenoverad av Intera pga. ett försäkringsärende. När jag granskade den fälgen hittade jag kvarglömd tejp, de hade inte lackat fälgens insida, flera rinningar av lack, samt inte helt korrekt färgnyans (chrome shadow). Vissa verkar bli nöjda med Intera andra missnöjda. Jag kan ialla fall varmt rekommendera Fälgfixarna i Helsingborg. Trevliga "gubbar", service minded, exemplariskt utfört arbete, samt väldigt smidig transport. Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Hej, jag söker också tips på att fixa 2 st lätt skrapade fälgar i Stockholm (helst mellan city och Södertälje). Jag har fått pris hos Intera på 3800 kr och 3200 kr hos Flemings Bil. Det är 17" M-Sport fälgar, ska se om jag kan bifoga bild. |
|
|
Nähä, kunde inte editera eller lägga till en bild i efterhand men här är fälgen: www.e90post.com/forums/showthread.php?t=242988 Jag vill gärna ha billigt men inte så billigt att det inte blir helt perfekt - ovanligt va? :) |
|
|
Hej nikasp, Fick du ordning på fälgarna? Är i samma sitts så jag är nyfiken på hur det gick? Mvh Pelle |
|
|
Yes, jag lät fixa dem hos Calle på Flemings Bil i Flemingsberg. 1600 spänn styck men de blev grymt bra. Som nya och inte ett spår av nån rinning eller liknande. Jag anser att det inte kan bli bättre. De strippar av all gammal färt och är petnoga. Kan bara rekommendera. Synd nog bytte jag bil så jag hann bara njuta av fälgarna i 2 veckor (såldes strax efter jag lagt om till sommardäck). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.