|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej Jag tänker renovera mina 4 BMW-original LM-fälgar (3-serie, åm 02). Intera tar 5000 för alla 4 fälgar plus ytterligare 1000 för balansering (förutsatt att det räcker med att svetsa i kantskador, som de uttrycker det). Efter ett tips kollade jag också med Blästring Sthlm i Märsta. Det verkar som att de vill blästra bort kantskadorna istället för att svetsa. Då går det på sammanlagt 1500 (1000 för lackering och 500 för blästring). En enorm prisskillnad alltså. Intera är ju förstås oslagbara men är de värda denna merkostnad? Hur ska man se på detta med att blästra kantskador, är det mycket sämre än att svetsa? Jag fattar igenting så någon här kanske kan hjälpa. MVH Per | |
|
Ring till fälgfixarna i helsingborg och hör med dom.. De är duktiga enligt mina erfarenheter och relativt billiga! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Hej hopp. Jag står också i begrepp att lämna in min 4st M-fälgar parallelleker 66. Har fått lite kantskrapningar på några centimeter här och där. Funderade på Intera, men om det tar 5000 sek för det (som Bmw-Per skriver) så tycker åtminstone jag att det är hutlöst. Förslag på andra fälgfixare i Stockholms trakten? Bmw-Per: Är dina fälgar väldigt skadade eller ngt litet skrapmärke här och där? Vh/ Kermit. |
|
|
Jag försökte få svar på detta oxå! (om det finns andra billiga i Stockhomsområdet). Jag har hört om någon i Sunbyberg ska vara billig OCH duktig. Men jag hittar inte namnet eller verkstaden. Någon mer måste hört talas om denna verkstad? Verkar vara inriktad på däck o fälgrenovering. |
|
|
ExHonda: Låter mycket intressant hoppas ngn kan ge svar på vad fälgrenoveraren heter. Får kolla runt lite och se om jag hittar ngt. Vh/Kermit. |
|
| Låter bra "Grodan"! Jag lämnade mina fälgar hos brorsan som bor i området,,så han skulle leta vidare. Jag skriver så fort jag får veta om vart dem finns, samt om dem är så bra som rykterna säger. | |
|
Kermit: Jag har 10-15 cm långa kantskrap på 2 fälgar. De andra 2 har bara småskrap här och där. Har skickat bilder till intera som svarat att det räcker med svetsning i skadorna. Men priset blir alltså 5000 utan balansering. Min fråga hur man ska se på blästring kvarstår. Hoppas det finns nån som kan säga något. MVH Per |
|
|
Fick precis svar av Blästring sthlm, som jag också skickat bilder till. De säger att det inte är nåt problem att fixa det. Priset 1500 för rubbet. Vågar man köra på detta??? |
|
|
men ring till fälgfixarna i HBG! och släng iväg fälgarna med bussgods. jag lovar ni kommer undan billigare! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Skrev nyligen om hur nöjd jag blev med mina fälgar i ett annat inlägg. Per: Jag lämnade in mina 17" OZ fälgar till killarna på Blästring sthlm och det må ja säga, fälgarna såg verkligen hemska ut,kantstötta och två st behövdes dessutom riktas. Resultatet, som nya. Blev verkligen helnöjd. Kan utan att tveka en sekund rekomendera killarna i Märsta. Mvh Lennart |
|
|
Fälgfixarna tar ca 2500:- för att lägga i lite skrapade kanter samt lägga ny lack på 4 fälgar! Fick pris av dom i förra veckan. Mvh Björn Länk |
|
|
1500:- skulle de ta för dina fälgar? de tog 2500:- för mina fyra men då behövdes två st riktas, då tycker jag absolut du ska köra på det av egen erfaranhet. Dessutom Intera, 5000:-, skamligt. Annars är det bara och ringa och höra med killarna ang fälgarna Per om du är osäker: 08-59115900 Blästring sthlm i Märsta 073-0569374 Önskar dig lycka till med fälgarna Per och hoppas man varit till någon hjälp. Mvh/Lennart - stolt bmw ägare |
|
|
Fint Lennart. Tack. Jag har redan haft kontakt med dem. Saken är avgjord. Ska köra dit fälgarna så snart jag hinner. Återkommer med rapport om resultat! MVH Per |
|
|
Mycket läsvärda erfarenheter:) Självklart är lättmetallfälgar inte billiga men 5000 sek för att laga kantskrap utan balansering det är i Svi**gaste laget. Blästring i Stockholm Märsta låter som ett klart val för min del också. Orkar inte hålla på att skicka 4st fälgar med bussgods till fälgfixarna i HBG när det finns ett närmare alternativ, men tack för tipset:) BMW-Per: Mina fälgar har liknande skador som dina ska bli väldigt intressant att höra hur dina fälgar blev, jag avaktar med spänning:) Vh/Kermit. |
|
| BmwM3Lennart: Jag sökte på telefonnummret som du skrev in, gick till Dekormålning i Märsta AB, är det rätt firma? Ville kolla adressen:) | |
|
Grodan Kermit: Ja Blästring sthlm i märsta är en enskild del av det företaget, samma killar och som tydligen haft tjänsten blästring/lackering av fälgar i många år men som på senare tid gjort den delen enskild. Hur som helst, ett kanonjobb gör dem. Så lämna in där ni. Önskar er lycka till med fälgarna. Mvh/Lennart PS: När vi ändå är inne på tips, vet någon om det finns recondfirmor med generösa priser i Stockholms trakten? Har kollat in Mr CAP men vill gärna ha fler alternativ att välja mellan. |
|
|
BmwM3Lennart: Tackar, då vet jag:) En firma som tydligen skall vara mycket kompetenta är: Stockholms Bilvård Valhallavägen. 086650810, DITECcenter, enligt flera på forumet. Vad de tar för en lackförsegling/recond beror nog på bilens skick så ngn prisuppgift har jag tyvärr inte. Kommer själv att till 99% :) lämna in bilen där för lite stenskottslagning samt en lackförsegling. Finns säkert andra firmor bl.a. Tefcar, men vad jag har förstått så använder sig de flesta av firmorna liknande medel. Vh/Kermit. |
|
|
Hej Blästringsthlm når man enklast via epost (blastringsthlm@spray.se). De svarar direkt och lämnar klara svar. Betr recond-firma hade jag min inne för borttagning av flygrost samt lackbehandling på Carwash City på St Eriksgatan. Trevliga killar och ett bra jobb gjorde de. Kostade knappt 3000. Kanske lite dyrt, men bra blev det i a f. När det gäller fälgarna får jag nu vänta ett tag eftersom jag fått andra problem (batterieurladdning, se inlägg under 3-serie). Riskerar att bli en dyr grej med felsökning... Men jag rapporterar när jag kommit till skott med detta. MVH Per |
|
|
Stort tack för tipsen mina herrar! Ska genast höra av mig till dessa företag för ytterligare information. Behöver en ordentlig recond på en gammal astro rs jag äger numera. Minst sagt, inredningen är inte i det finaste skicket direkt så det behövs verkligen en outstanding recond. Nej lunchen snart slut, vill ju läsa vidare här på forumet..hehe |
|
|
Hej grabbar! Ämnet intresserar mig mycket då jag har två kantstötta aluminiumfälgar med polerad fälgbana i förrådet som behöver renoveras inför sommaren. Men kan någon förklara för mig hur blästring kan återskapa det bortskrapade materialet? Mina skador är c:a 1-2 mm djupa! Så vitt jag förstår tar blästring bort material, eller tillkommer det någon form av återuppbyggnad av grundmaterialet efter blästringen? Tacksam för svar. Ha det gott Ellinas |
|
|
Ellinas: Ingen dum fråga. Jag satt och tänkte på det själv, självklart vill man ju att skadan byggs upp inte bara blästras ner. Kanske ngn i tråden vet? (tyvärr inte jag:) Vh/Kermit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.