AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.121

Känslig fråga,= Begärt pris -slutgiltigt pris ?

Sida 2 av 2
Paap Reeder
... testa med och ringa till ett FB och fråga vad dom betalar för en 750/E32 och exvis en 91:a vid totalskada om man skulle försäkra den hos dom??.

15 Kk?

MVH /// Paap R
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Nu vet jag inte om det säger så mycket, men jag fick 20 Kkr för min 730iA -92. Men jag lyckades få upp det till 30 Kkr.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
FB kollar ju annonspriser och ersätter därefter.. inte så många 750ia 91 finns utannonserade för 15k..

BMW CS #5139
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
dom fall där FB löst in E32-bilar de senaste åren som jag känner till har ägarna fått bra betalt, betydligt bättre än vad man hade kunnt få ut vid försäljning.

BMW CS #5139
ko
159
komfortnissen
750 IAL Highline -90
525IA-92
Finns det andra bilar än BMW ?
Ja, jag har kört Citroen i 20 år som den optimala kombinationen av piss-uselt andrahandsvärde (billig att köpa) och fantastisk komfort. Som tack har jag haft snorbilliga och supersköna bilar som samtidigt till trots sitt rykte varit nästan löjligt driftssäkra.
Men ... jag har en svaghet för välgjorda maskiner. Det är därför jag hellre drar i en skruv med en Festo än en B&D. Och av en slump trillade jag på min 525a för samma slant jag skulle gett för en Citroen. Golvades direkt av känslan, känslan. Tyngd och lätthet på samma gång, stadga och mjukhet i ett paket som dessutom är vackert att se på. BMW är en tysk Cittra om ni kan förstå den liknelsen ?
Klart att de har sina svagheter i konstruktionen, saker och ting pajar. Men jag tycker att en BMW ändå pajar på ett ganska snyggt sätt i så fall ....
Och om ni har kollat under huven på en fullpackad Cittra förstår ni att man andas lättare när man skådar en BMWs superrekorderliga upplägg. Det ser så jäkla rejält och pålitligt ut....ta i trä....

ko
159
komfortnissen
750 IAL Highline -90
525IA-92
Lite O.T kanske men jag har ju sett olika benämningar på stolar och det är inte en helt oviktig detalj när man är lång och tung. Komfortstolar, ortopedstolar, sportstolar. Vad är det för skillnad ? Tror att jag har sett sportstolar om det är de med en extra del i sitsens framkant. Eller kanske det inte fanns något val i E32 92-94 ?

El
311
Elwood
523i Touring
Jag tycker också att en sån stor och rymlig bil borde ha bättre takhöjd. Jag är "bara" 185cm men känner ändå taket mot håret och skallen titt som tätt.
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Det fanns tre olika sorters stolar att tillgå i E32.

Helt mekanisk

Elstol ( med eller utan minne)

Sportstol mekanisk eller eljusterbar (dvs med en lilla justerbara extradelen fram)

Alla stolarna går att höja och sänka samt luta. Komfortnissen, leta efter en bil med elsäten (gärna med elektriskt justerbart svankstöd) de i kombination med eljusterbar ratt är perfekt för alla oavsett kroppsbyggnad!

Inget hår, jag sitter bra ;)
El
311
Elwood
523i Touring
Min har elstolar och dom står längst ner. Och lutar jag ryggstödet mer så ser jag ju inget :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.