AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.082

Höga värden på min 525;a

Sida 2 av 2
Visa användare
43
Mando
E46-318-01
Jag nyss kom från garaget, jag kollade på alla slangar som går in o ut tomgången o lite mer, alla sitter som det ska o är inte hårda, lagom mjuka.
Luftfilter var en tvättbar, så jag gjorde rent men jag måste vänta tills den torkas av för att smörja efter.
Sen ska hissa upp den imorn o kolla om det finns nåt avgastläckage. "Hoppas inte" :)

Visa användare
43
Mando
E46-318-01
Jag kom nyss från garaget, kollade alla slangar, dom sitter som det skall. Dom e lagom mjuka. Luftfiltret var smutsig, jag tvättade den och lämnade ute för att torkas av under natten, sen ska smörja den imorn och sätta tillbaka. Sen ska hissa upp bilen för att kolla om det finn nåt avgastläckage. Hoppas inte det.
Håkan, hur kan jag fixa det för att den tar i mer luft som du säger.
dd, jag har 0,96 i lambda, asså mindre än du har

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Lågt lambdavärde = bilen går fett!

Tvättat filtret!? Sportfilter kan tyvärr förstöra luftmassemätaren då de tenderar att släppa ifrån sig oljan som sedan bränner fast på volframtråden och förstör dess egenskaper att fungera som det var tänkt.

Trasig LMM kan mycket väl leda till för höga avgasvärden eftersom motorn luras till fel blandningsförhållande mellan luft/bränsle.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
43
Mando
E46-318-01
Hej Johan B, jag håller med på du säger, men vad kan jag göra mer än tvätta filtret?

mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.