AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
7.770

Vilken BMW är svårast att chipa?

Sida 4 av 4
al
499
alaska1
118dA-13
Jag blir inte klok på Q! Säljer och chippar han inte bilar? Om så hur kommer det sig att han inte vet vilken BMW som har den senaste motorstyrningen!

Är det någon annan som vet det som kan hjälpa Q! Jag misstänker att det är en av de nya M modellerna, eller har jag fel! Någon som vet!
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
alaska1: Väntar på din egen test, hur går det?...

Z MMM Coupe
al
499
alaska1
118dA-13
Mitt test behövs inte! Det avsåg ju att se vad oktanet gör för skillnad och Bilsport har testat det för något nummer sedan tillsammans med Rototest! Resultatet var några hästar eller om man nu vill några procent!

Synd nog testar de inte chipps direkt ur lådan utan kommer att optimera motorn för just den bilen efter att den fått div nya prylar! Dessutom är det en turbomodell som testas!

Testet ser annars riktigt seriöst ut så här långt med riktiga fördjupningar och utlägg om vad som ger vad! Så - om bilen som testats kan sägas vara representativ vad gäller skick osv så är det billigaste trimmet att tanka 98 oktan! Hur det påverkar förbrukningen låter jag vara osagt eftersom de inte redovisade det!
pg_ice
lägg ner tråden
helt ointressant läsning och en hel drös,med auto mail från den här tråden som man inte vill ha.
nu vill man inte stänga av automail helt eftersom det finns andra intressanta trådar.

trådskaparen!: har du fått reda på vilken BMW som är svårast att chippa?
om du har fått det: bra! varför är du kvar här och tjaffsar? om inte så verkar det vara ett hopplöst fall eller så bryr sig folk inte att svara.
dags att söka i andra forum kanske?

Di
29
DigiMan
BMW E39 530d Touring -01
BMW E60 520i Sedan -04
Efterföljaren till 523, Jag tänker då på 520i 2171cc 170hk borde ju vara svårare än 523i 2494cc 170hk.
Ni kan få prova min, den har bara 1000mil på mätarn.
Jag tankar alltid Shell 98 oktan. så den är bara att rulla in för bänkning sedan chippa och bänka igen.
Di
29
DigiMan
BMW E39 530d Touring -01
BMW E60 520i Sedan -04
Dessutom kan jag flika in att informationen om 520i E60 2,2l 170 hk inte finns med på deäkul's hemsida
Di
29
DigiMan
BMW E39 530d Touring -01
BMW E60 520i Sedan -04
Sedan kan väl ni som är negativa till att, någon/några som vill bevisa något bra som dom är duktiga på, hitta på något positivt att göra istället för att spy galla på dessa driftiga entreprenörer.
Tror man inte på deras kunskaper kan man väl ignorera dom, tror man på deras kunskaper kan man ju konsultera dom.
Ett forum som detta är väl till för att folk ska kunna utbyta information.
Har jag fel eller?
al
499
alaska1
118dA-13
Du har helt rätt! Driftiga leverantörer/entrepenörer skall premieras och det görs nog i stor utsträckning men den enas vackra saga kan vara den andras motsvarighet! Trots att BMW är en bra bil har många haft problem med ex vanos, ska inte de som haft problem kunna diskutera det?

Att tycka forumet ska kunna varna för skruvade mätare, krockade bilar liksom att kunna lyfta fram erfarenheter av olika däcktyper mm är nog de flesta överens om. Vad de som skruvat med bilen tycker om att bli avslöjade här är en annan sak!

Det finns säkert också ett antal leverantörer som inte vill att deras produkter eller affärsverksamhet skall dryftas här - även om de själva tycker sig vara driftiga - men de flesta anser nog att olika synpunkter bidrar till att de bra leverantörerna blir bättre och de dåliga får det svårare!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.