|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
alaska1: Nej en sådan annons kan nog ingen hitta även om de letar noggrant. Dock föreslår jag att du kollar i tidningen själv så ingen lurar dig, du verkar hyffsat paranoid så lika bra att vara på säkra sidan elr hur? Är du intresserad av vad chefredaktören skrev på annat håll om den VW Polo GTI som chipades? Fast det såklart, han kan ju ha fått ett kuvert instucket under solskyddet med semesterersättningen i förskott coh den konspirationsteorin kan ju ingen bevisa motsatsen på...;) MVH/ Qvarnis |
|
|
Alaska1: Du börjar bli lite väl extrem i dina krav på bevis. Man har fällt folk för mord med mindre bevis än det som har lagts fram i dessa trådar. /Jesper |
|
|
*s* Hmm så du menar att biltillbehör och biltidningar arbetar annorlunda än datortidningar mm vid annonsförsäljning *s*! Ja om du nu vet det så ..... OK! Jag har hela tiden framfört samma sak, dvs oberoende test finns inte att finna! Att det är obekvämt kan jag förstå men varför inte ändra på det? Att det ska vara så svårt att acceptera att det finns personer som vill se oberoende tester! Se bara på konsumentverket där de ex har följt upp värmepumpar! Folksam är likaså mycket kritisk till kvaliten på pumparna! Jag har inte sett att säljarna visar upp de resultaten *s*! Så att helt okritiskt svälja säljares argument är bara dumt! |
|
| Varför inte gå tillbaka till tråden! Varför är frågan ställd? Ett antal svar på bilar som anses svåra att chippa har förslagsvis förts fram! Vad händer nu???? | |
|
Qvarnis! Som jag förstår det så är du intresserad av att få tag på en bil som "vi" menar är svår att öka effekten på med enbart "chipstrmining" för att på så sätt framföra att ni är de bästa i Sverige att anlita för den typen av arbete. Korrekt? Detta är ju naturligtvis helt i sin ordning, då ni driver en firma och är intresserad av att kunna visa på resultat och därmed få mer kunder. En tanke: Titta istället på de bilar som figurerar i just denna del av forumet. De flesta jag ser som intresserade är ägare av relativt nya BMW med cylindervolym överstigand 2.5 liter upp till 4 liter. Varför då inte bjuda på sig och erbjuda en "representativ" medlem att testa både före och efter chipning och se vad en "vanlig" ex. 325 kommer upp i? För att köpa någon form av trovärdighet så inbjuds naturligtvis de mest skeptiska att delta vid bänk-körning och följande "prov". Jag vill för övrigt hålla med tidigare inlägg om att de "svåraste" bilarna torde vara de som har minst motorvolym, då ökningen i rena HK är relativt blygsam. Sen kan man prata om % eller Hk ökning hur man vill, men det man "känner" är ju inte bara Hk, utan även vrid. Här spelar ändringen av vikt/effekt roll också. mina 0.02$ //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
För några år sedan så körde Teknikens Värld ett hyffsat test där dom hade två eller tre bilar och sedan testade ett par olika chip på varje bil. Dom körde Rototest samt prestanda- och förbrukningsmätningar på alla samt att dom gav omdömme om körbarheten. Enda dilemmat var att samtliga bilar var bensinbilar med turbo. Jag skickade då ett mail till TV och tackade för en intressant test och efterfrågade samtidigt en liknande test för bilar utan turbo eftersom det är för dessa som det finns flest frågetecken. Svaret jag fick var att dom inte hade något planerat men att dom noterade det för framtiden. Att trimning av turbobilar ger ett märkbart resultat är det ju ingen som ifrågasätter eftersom man för dessa kan leka med laddtryck. Det är ju för bilar utan turbo som det diskuterats i oändlighet på detta och andra forum om det verkligen ger något. Personligen tycker jag det är konstigt att inte de som säljer trimchip vore intresserade av att en liknande test görs för bilar utan turbo eftersom dom alla verkar vara så överygade om att resultatet skulle bli positivt. ___ //Ulf |
|
|
alaska1: Har du hunnit ut och köpa tidningen och isf har du hittat någon annons som kan relateras till reportaget och i förlängningen därmed att tidningen på ett elr annat sätt är mutad eftersom du framförde en sådan teori? Vore intressant att höra di åsikt där. Du som är den största skeptikern av dom alla, kan du inte ge oss en hint om vilken BMW bil du tror det är svårast att chippa med bra resultat? Och sen fick jag aldrig svar på frågan: Intresserad av att höra vad chefredaktören skrev om den chipade Polo GTIn? MVH/ Qvarnis |
|
|
Nu vet jag: Quarnis borde chippa Alaskas bil. Ta tjuren vid hornen vetja. Måste vara världens bästa upplägg ifråga om trovärdighet (förutsätter förståss att det blir ett positovt resultat) :-) |
|
|
skall väl även tillägga att jag lät DigiTec utföra en seriell programmering på min 320-99. Bilen känns faktiskt aningen alertare, den är lite starkare på låga varm. Inte på långa vägar som att chippa en turbobil, men iallafall. 320:an har fått agera försökskanin för min 850:a. Det blir helt klart ett besök till hos DigiTec. Summa sumarum: Förvänta ingen jätteskillnad, men bilen blir faktiskt mer körbar på låga varv! |
|
|
*s* min bil är deffinitivt ingen med modern motorstyrning och vi diskuterar ju vilken som är svårast att chippa! Vad gäller tidningen som nämns här så kan jag bara säga att den kan ni andra glömma - 40 kr för enbart reklam *s*! |
|
|
alaska1: Får jag försynt påminna om mina frågor ovan. MVH/ Qvarnis |
|
| *s* du har fått svaret vad gäller BMW och det passar tydligen inte. Bling tidningen du hänvisade till som skulle ha ett test av chipps är nog intresserad - du har ju en helsida där att blinga på *s*! | |
|
var ner till Stockholm igår och chipade min bil. Tyvärr konstaterades att luftmassemätaren inte var 100 och sedan var det snöstorm hela vägen hem så fick aldrig någon chans att testa skillnaden :/ Det jag kan säga är iaf att det var jävligt trevligt och proffsigt! Bilen: Länk |
|
|
alaska1: Nej jag har inte fått svar av dig och det lär jag heller inte få. Att klaga och vara allmänt besvärlig det verkar vara det du mäkar med, att komma med konstruktiva förslag inte. Därmed har du oxå förverkat din trovärdighet. When push comes to... MVH/ Qvarnis |
|
|
Om inte du är nöjd med svaret att det är den med den sista versionen av motorstyrning som bör vara svårast att chippa är det snarare svaret det är fel på, dvs att det inte passar dig och inte att det inte svarats! För övrigt har många fört fram de senare M modellerna , sista M3/M5 men det har du väl inte heller sett! Varför ställde du igentligen frågan? |
|
|
alaska1: Du läser och förstår med viss svårhet? Den sista versionen av en motorstyrning, tror du att det är EN BILMODELL? Strunt samma, du är och förblir ett unikum. MVH/ Qvarnis |
|
|
Jag förstår inte varför inte du kan nöja dig med svaret som du fått här av ett antal personer! De flesta anser att någon av de sista modellerna av M är svårast att chippa! Är det möjligen så att svaret är rätt? Vi väntar på svaret på frågan varför du startade bloggen! |
|
| Dags att döda den här tråden...? Kan inte Q och A1 ringa varandra och tjafsa istället? :/ | |
|
alaska1: Brukar du alltid låta andra människor - majoriteten elr den breda massan - svara åt dig på frågor riktade direkt personligen till dig? Det är helt enkelt så att du inte har ett svar att ge och jag har all respekt för att du är av den åsikten och jag ska inte ligga på dig mera. Du får ursäkta mig att jag pressat dig lite men jag var väldigt nyfiken på ditt svar iom att du är väldigt pigg på att ställa frågor. De två - frågor & svar - brukar ju gå hand i hand men kanske inte i detta tuningärende. MVH/ Qvarnis |
|
| Hur gör jag om jag inte vill va medlem i AP längre? Ingen trevlig läsning längre på detta forum tyvärr bara massa munhugg personliga påhåpp mm samt spydiga svar vid enkla frågor! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.