AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
8.936

Min 325:a brutalt frånkörd

Sida 4 av 4
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Heter inte nissans fabrikstrimmare NISMO?

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Jo. Blev ett S för mycket.
eller skaffa en cosworth med fyrklös o 600 hk som andrabil det borde väl räcka

jonk
_WmB_
lilltampen: borde räcka med "330 kitt" för att dra en evo
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Äh, lägg ner och glöm den där EVOn, det är ett döfött projekt att försöka dra en sådan, den har alla odds på sin sida.

1. Symmetrisk 4wd, det gör att den matar iväg utav helvete på alla underlag. Visst kan man dra den med en RWD men så ska det vara slick och sommartorr asfalt. Toppfart kanske man kan tävla i annars

2. Turbo, = skitenkelt och billig att trimma. Och turbon sitter ju där från början så du kan åka igenom SBP med 500 hk varje dag på året om man vill. Turbokonveterar man BMWn så måste man ju byta motor varje gång man skall till SBP
lol
en 330hk cossie drar inte inte en steg 1 evo
näe dom kör knappt ifrån org evos
pg_ice
"lol"
vadå lol?
vad är det som är så loligt nismo? :)

sen är det väl bara att dra till risbrännar forumet istället va?
pg_ice
jag menar har du ingen BMW och desutom inte vill veta av nån
så har du väl inget här att göra va?
Jag tror han mår bra av vetskapen att han förmodligen kör skjortan av alla BMWs han stöter på i sommar....både när det svänger och från rödljuset.

Flåklypa
pg_ice
möjligt
men varför ska man haka på en EVO för det första? då är man ju bra dum.
låt dom hållas säger jag :)
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
flåklypa: Han må ha en av de snabbaste bilarna kanske men är han inte duktig bakom ratten så är han inte säkert den givna vinnaren. Själv är jag ganska imponerad av dessa Evo`s, Imprezor mm så tillvida att de går att få bra snurr på dem för rimlig kostnad, men värdesätter man lite annat som tex kvalitetskänsla/komfort så tror jag att inte de är lika kul längre.

läste ett test mellan (tror de va Evo 6) och M3 E46 i nån motortidning. M3an va aningen långsammare men de sa även att Evon är kul i en vecka typ innan man tröttnat på allt skrammel och liknande och enbart är en leksak medans M3an har näst intill lika prestanda + att den har oändligt mkt bättre komfort/detaljkänsla mm.

Vill man dock ha en enbart "KUL" bil är nog en Evo ganska rätt!!!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Det går alltid att vrida och vända på ett bilval. Själv skulle jag mycket väl kunna tänka mig en M3 e46 eller en EVO 8. M3an är "the hole package" men för dyr i mina ögon. En EVO 8 är förmodligen roligare och nyare för samma pris och den blir än roligare under vinterhalvåret, dock är det inget jag skulle vilja åka på semester i plus att jag i min ålder skulle skämmas lite att åka runt med jättevinge på bakluckan.
Om min S60 hade varit lite roligare att köra hade den varit den perfekta kompromissen. :-)

Flåklypa
Ga
13
Garrett
320iA M AC Schnitzer -96
de enda raka enligt mig är att konvertera genom tillökning an dubbla Garret GT40 snurror á 650hk, exempelvis, de borgar för 1300bhk. dock behövs "lite övriga" modifikationer.

fixar du dock detta lite smidigt ska du se att jappsen bleknar..

Alla imperium startar i sandlådan!
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Garrett -> Låter som att skjuta lite över målet, tror ni inte det räcker med chip *ironi* ;)

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.