|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
flygkåpa ! tror inte heller där e någon spärr. Eftersom det inte går få upp bilen i den hastigheten. [Bilen] Länk |
|
|
WmB------Länk Länk Länk tror inte att de är så sega efter 100 ;) |
|
|
Flayer -> kl 0400 i 8 mil på tom autobahn med fullgas? Enda som var gjort med bilen var chip...sen hur mycket mätaren diffar är en helt annan sak. Den varvar ut...precis ner i halva rödmarkeringen, vilket är i princip fullvarv. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
250+km/h är oerhört fort även om många verkar tro att allt under 300 är sakta... det krävs mycket för att klara av att komma upp i de hastigheter! Men har BMW lyckats med sin 325 E36 är det bara att gratulera till en extremt högfartssnabb bil i förhållande till effekt. jag hade en 325 E36 som första BMW och den fick jag upp i ca 240 mätarfart vilket kanske ganska väl överrensstämmer med fabriksuppgifterna på 233.. Då va mätaren exakt vid rödmarkeringen på 5àn //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
a_wingard73-> Om jag varvade ner halva rödmarkeringen innebär det drygt ett par hundra varv mer än du fick ur på femman? Verkar 255 mätarfart orimligt? Mätarna kan väl diffa lite mellan exemplaren? /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Hur står sig M3an mot de nyare modellerna av Mitsu Evo? // M.v.h. Daniel |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vart tog nismo vägen? Någon som sett bilder på hans 325:a ännu? Själv skulle jag inte byta "ner" mig till Japanskt ,bara för att jag blev frånåkt av ett 4-krafsat rallyjärn en vinterdag vid rödljuset! BMW med raka 6:or har ju sån säregen motorkaraktär, att bara ljudet vid högre varv är värt ett par sekunder mer från 0-100km/h. Och beträffande kvaliten behöver jag kanske inte ens yttra mig... eller? MVH Patrik |
|
Spajjjs - M3 är snabbare upp till 100,200 än evo IX,VIII,VII(orginal)Dem anndra modeller vet jag inte,dem kan vara snabbare.Tycker att dem senaste modellerna är inte så snabba som sina föregångare |
|
|
Kul att du undrade apropå nyare EVO. Jag råkade stöta på en EVO 8 på motorvägen idag, jag var förvisso ensam och han hade tre i sin bil. Jag kan säga direkt att en M3 e36 och e46 klipper den på motorvägen. Skulle jag jämföra hans prestanda med tre pers i så ligger den mer i paritet med 330 än M3 3.2. Flåklypa |
|
|
Vad jag själv oxå läst och så, så ska EVO VIII va långsammare än de föregående... man kan ju undra varför? Men e verkligen M3an snabbare upp till 100 än föregående? Dom har väl ändå 0-100 på under 5 sek o de har inte nån av m3 modellerna.. // M.v.h. Daniel |
|
|
Flåklypa: Kan stämma ganska bra. En evo VIII (265 hk) gör 0-180 km/h på 19 blankt. En 330 kör det på 21s och då är evo:n 0,5s snabbare till 100 km/h. Kan tänkas att 330 och evo VIII är jämnsnabba i motorvägsfart. |
|
|
En Std evo 1-3 gör 402m på 13 sek blankt.. Har själv kört det me min evo2.. Vad för en E36 M3 3.0-3.2 402m på? Pierre |
|
| Finns det som pressat ner original M3 till runt 13 blankt. Men normalt sett brukar tiderna stanna på 13,5-14s. | |
| Min 325 coupe -93 som jag hade gjorde ca 240 mätarfart på varvpärren (6500 rpm) så att dom skulle gå i 250-255 avärdar jag en grov missvisning av mätaren | |
| läste precis lite mer noggrant, alltså du menar att den varvade ca 7000 rpm. Då kan det vara möjligt | |
|
viperhuch Jag ägde en 325i från -93 förut och den gjorde på varvstoppet (6500rmp) 238 km/h. Sedan hade jag en 328i -98 (e46) och den gjorde 252km/h på varvstoppet 6500rpm. 328 var betydligt segare att få upp på varvstoppet än 325 vill jag minnas. |
|
|
Nu pratas det mätartider hoppas jag. Flåklypa |
|
| glömde att tillägga att mina farter var såklart mätarfart | |
|
Flyktkåpa Hehe jag skrev min svar innan jag läst din fråga |
|
|
Tråden handlade ju om rödljus race och EVO1-3. Men för att tillföra lite fakta om 4WDns fördel vid rödljuset så har jag kollat runt lite bland olika tester. Jag har jämfört M3 CSL, EVO Vlll och Impresa STi. Dessa bilar är väldigt lika till 100, skilljer nån 10on del hit eller dit beroende på test. CSLn är 100 kg lättare och har 95 fler hk och 40nm mer vrid. Betänk då att gammel EVO bilarna har samma effekt och är 370 kg lättare !! NISSMO är fabrikstrimmning för Nissan, precis som M är för BMW. Men att trådskaparen NISSMO har en 325a vekar inte troligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.